Pagina 1 van 1

Gemigreerd

Geplaatst: do 28 aug 2008, 12:50
door Sander
Vandaag de site naar een andere server gemigreerd. Reden: Voorheen gebruikte server gaat dienen als backup unit en zal in een ander DC worden geplaatst....


Excuses voor de eventueel ontstane overlast.

Als je nog probleempjes/foutjes tegenkomt, hier graag melden. Momenteel zul je je wachtwoord handmatig opnieuw moeten invoeren, ivm het draaien van de sites op tijdelijke DNS records (www2 & forum2). Dit zal morgen weer als vanouds staan (www & forum).


Grt, Sander
Audiforum.nl

Geplaatst: do 28 aug 2008, 15:11
door Henkjan
lekker vlot gegaan! en t is nu idd merkbaar sneller. be =D> dankt!

Re: Gemigreerd

Geplaatst: do 28 aug 2008, 17:10
door WMC
Sander schreef:
Vandaag de site naar een andere server gemigreerd. Reden: Voorheen gebruikte server gaat dienen als backup unit en zal in een ander DC worden geplaatst....


Excuses voor de eventueel ontstane overlast.

Als je nog probleempjes/foutjes tegenkomt, hier graag melden. Momenteel zul je je wachtwoord handmatig opnieuw moeten invoeren, ivm het draaien van de sites op tijdelijke DNS records (www2 & forum2). Dit zal morgen weer als vanouds staan (www & forum).


Grt, Sander
Audiforum.nl
Hier nergens last van mbt dat wachtwoord vooralsnog.

Geplaatst: do 28 aug 2008, 18:56
door Wowly
idd, wachtwoord moest worden ververst.

Goed werk mannen!

Oja, misschien is het handig dat het de volgende x vantevoren word aangekondigd (of heb ik iets gemist?)

Jan

Geplaatst: do 28 aug 2008, 19:59
door b_force
Ik heb van een paar mensen vernomen dat ze niet kunnen inloggen.

Ze krijgen dan een blanko pagina.

Geplaatst: do 28 aug 2008, 20:19
door Sander
Cookies verwijderen, DNS is overigens al over, dus het wachtwoord-verversen hoeft niet meer.

Aankondiging is niet vooraf geplaatst omdat ik toevallig vanochtend een gaatje had om het te doen (werk er gewoon fulltime naast in een geheel andere tak van sport)...

Grt.

Geplaatst: do 28 aug 2008, 20:22
door jw
Dankjewel! ik kan weer inloggen. :)

Geplaatst: do 28 aug 2008, 21:47
door hopsa
Sinds vandaag:

Als ik een zoek-item gebruik en daarna een gevonden pagina oproep, dan krijg ik bij terugkeer naar de gevonden-itemslijst 'webpagina not found', zodat ik opnieuw de zoekterm moet intikken.

En dat is niet de bedoeling.

Geplaatst: vr 29 aug 2008, 13:35
door b_force
Als ik op deze link klik, krijg ik de melding dat de server in onderhoud is

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 547#139547

Geplaatst: vr 29 aug 2008, 13:45
door Henkjan
b_force schreef:
Als ik op deze link klik, krijg ik de melding dat de server in onderhoud is

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 547#139547
ik niet :? denk dat de de DNS server van je provider nog niet helemaal bij is

Geplaatst: vr 29 aug 2008, 13:50
door b_force
En ik log steeds uit.

Mmm werkte gister avond wel allemaal prima ???

Geplaatst: vr 29 aug 2008, 13:55
door Edo
Hier ook totaal geen problemen gehad.

Geplaatst: vr 29 aug 2008, 15:37
door Vuurkat
hopsa schreef:
Sinds vandaag:

Als ik een zoek-item gebruik en daarna een gevonden pagina oproep, dan krijg ik bij terugkeer naar de gevonden-itemslijst 'webpagina not found', zodat ik opnieuw de zoekterm moet intikken.

En dat is niet de bedoeling.
Hier ook. :wink:

Edit: nu niet meer. Nu ga ik weer gewoon terug naar de zoekpagina (maar ik moet wel opnieuw de zoektermen invullen).

Geplaatst: za 30 aug 2008, 8:27
door rho
Als ik een link klik in een mail met een "nieuwe reactie"-waarschuwing krijg ik volgende melding:
Zelfbouwaudio wordt momenteel gemigreerd naar een andere server, verwachte downtijd zal ongeveer een uur bedragen. Onze excuses voor de overlast. Tot zo!
Als ik dan "www2" voor de URL type krijg ik wel de juiste pagina te zien.

De ene keer werkt het goed, de andere keer niet.

EDIT: Telkens ik op "nieuw antwoord" klik logt ie terug uit. Gelukkig werkt "edit" nog wel blijkbaar.
Toch wel vreemd, want gisteren ging het goed. Eerst niet (zie probleem hierboven), maar na 2 pogingen was alles OK. Vandaag wil ie totaal niet.

Geplaatst: za 30 aug 2008, 9:00
door Marp
rho schreef:
Als ik een link klik in een mail met een "nieuwe reactie"-waarschuwing krijg ik volgende melding:
Zelfbouwaudio wordt momenteel gemigreerd naar een andere server, verwachte downtijd zal ongeveer een uur bedragen. Onze excuses voor de overlast. Tot zo!
Als ik dan "www2" voor de URL type krijg ik wel de juiste pagina te zien.
En je bent zeker ook niet meer ingelogd na de wisseling tussen www2 en www? Waarschijnlijk gebeurt dit ook als je kijkt naar het laatste bericht van een topic (oranje labeltje links naast de topictitel). Bij mij in elk geval wel.

Ik heb geen idee of gisteren nog een instelling is veranderd, maar dat zal dan iemand anders even moeten checken, want ik kan nergens meer bij.

Geplaatst: za 30 aug 2008, 9:04
door SARK
Marp schreef:
Waarschijnlijk gebeurt dit ook als je kijkt naar het laatste bericht van een topic (oranje labeltje links naast de topictitel). Bij mij in elk geval wel.
Ik zal wel blind (en vooral blond) zijn maar waar kan ik dat label vinden :?:

[edit]Ik zie dat je al iets in het testgedeelte hebt gedaan :wink: [/edit]

Geplaatst: za 30 aug 2008, 9:15
door Marp
SARK schreef:
Ik zal wel blind (en vooral blond) zijn maar waar kan ik dat label vinden :?:
Dat is dat oranje labeltje wat in een subforum links naast de titel verschijnt wanneer nieuwe posts in dat topic zijn geplaatst.

Voorbeeld:
Afbeelding Mededeling: Gemigreerd

Geplaatst: za 30 aug 2008, 9:15
door rho
Ik kan ook enkel een antwoord typen als ik eerst inlog en dan op "nieuw antwoord" klik. Als ik eerst op "nieuw antwoord" klik en dan inlog kom ik op de hoofdpagine van het forum terecht en ben ik weer uitgelogd als ik naar een topic ga.

Momenteel krijg ik ook volgende url te zien: http://forum2.zelfbouwaudio.nl/posting.php?mode=reply&t=7197

Vanwaar al die 2-tjes?

Geplaatst: za 30 aug 2008, 9:20
door SARK
Marp schreef:
SARK schreef:
Ik zal wel blind (en vooral blond) zijn maar waar kan ik dat label vinden :?:
Dat is dat oranje labeltje wat in een subforum links naast de titel verschijnt wanneer nieuwe posts in dat topic zijn geplaatst.

Voorbeeld:
Afbeelding Mededeling: Gemigreerd
Yep, de blond/blind mode stond bij mij weer eens aan :oops:
Eehhhmmmm, ik heb net dat testje even gedaan en nadat ik er uitgegooid ben staan alle nieuwe posts opeens op gelezen :evil:

Geplaatst: za 30 aug 2008, 9:31
door Marp
Oei, niet aan gedacht. :oops: Ik zal er even een waarschuwing bij zetten, want het is zwaar irritant als je alle ongelezen posts moet terugzoeken a.d.h.v. de datum.
rho schreef:
Vanwaar al die 2-tjes?
Waarschijnlijk is dat tijdelijk. Ga ik even achteraan, want als dat weer als vanouds wordt, hoeft er ook niet naar instellingen te worden gespeurd.

Geplaatst: za 30 aug 2008, 9:35
door SARK
Niet aan gedacht .... ja ja [-( Ik heb speciaal voor jou mijn onderschrift gewijzigd :twisted:

Geplaatst: za 30 aug 2008, 10:28
door RobertD
Ik kan nog steeds niet vanuit een melding over een nieuw bericht direct naar dat bericht toegaan. De melding dat de server wordt gemigreerd staat dan weer op mijn scherm.
Ook als ik inlog gebeurt er niets, pas als ik voor de tweede keer mijn naam en wachtwoord invul ben ik ingelogd. Ik moet dan alleen handmatig gaan zoeken naar het onderwerp dat ik eigenlijk wilde gaan lezen.

Wat mij betreft gaat het dus nog niet echt soepel. De cookies van mijn pc verwijderen vind ik geen optie, want dan moet ik op alle andere fora en hyves enzo ook weer opnieuw inloggen.

Geplaatst: za 30 aug 2008, 10:41
door Sander
Excuses, ik had verwacht dat Zylon álle DNS entries had aangepast, dus

www.zelfbouwaudio.nl én zelfbouwaudio.nl... Kennelijk niet. zelfbouwaudio.nl verwijst nog naar het oude ip-adres, moet even asap door ze worden aangepast. Ik heb het forum weer teruggezet zodat die logins goed werken.

Ik zal Zylon wel effe mailen.

Geplaatst: za 30 aug 2008, 14:00
door b_force
mijn adres is ook :
http://forum.zelfbouwaudio.nl

Tevens krijg ik nog steeds "Zelfbouwaudio wordt momenteel gemigreerd naar een andere server, verwachte downtijd zal ongeveer een uur bedragen. Onze excuses voor de overlast. Tot zo!"
Als ik op de link van Henkjan klik, in het topic van fluppie.

hierna log ik trouwens ook uit.