Pagina 1 van 1

Pico Lino

Geplaatst: za 09 apr 2005, 23:33
door teacher
Even een schaamteloze copy paste van mijn topic @ tweakers:

Hierbij ook nog een keer mijn bouwverslag van de HH pico lino.
De reden waarom ik ze bouwde was dat ik in een DIY vacuum zat en weer eens wat leuks wilde bouwen (dus een tl :) )

Als eerste samen met deepspace de spulletjes gekocht uit DL.
Toen maar eens flink aan het simuleren geslagen (met martin kings mathcad sheets), ook vanwege het feit dat deepspace een andere opbouw van zijn TL wilde:
Afbeelding

los chassis, cd'tje ernaast voor de maat:
Afbeelding

hout (laten zagen; jaja :) )
Afbeelding

lijmen:
Afbeelding

binnenzijde:
Afbeelding

demping:
Afbeelding

dichtmaken:
Afbeelding

schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, etc...
Afbeelding

beetje spuiten:
Afbeelding
btw: hamerslag is echt een bitch om netjes te spuiten; je hebt de keuze uit "niet dekkend" of "te dik met belletjes"... :|

hier alle overdreven lelijke plekken met waterproof 240, 400, 1000 en commandant 4 weggewerkt:
Afbeelding

drivertjes erin:
Afbeelding
Afbeelding

netwerkje:
Afbeelding

af:
Afbeelding

aansluiten:
Afbeelding

en inspelen en luisteren:
Afbeelding

eerste impressie:
rendement is idd laag. De amp moet flink harder dan ik gewend was. Sta je goed in het midden van het stereo beeld kan je bijna de instrumenten aanwijzen; het geluid is heel ruimtelijk en transparant. Verder dacht ik eerst nog dat mijn subwoofer nog aanstond; het is echt een bizar idee dat al het laag uit die kleine speakertjes komt! Er is overal om je heen bas, en je kan het niet plaatsen.. Lekker strak en droog. Superleuk speakertje voor het geld dus.

Over de looks:
Jammer dat de spoel net te groot is en een beetje uitsteekt; ik heb nog een strookje plexiglas liggen wat ik voor het netwerkje wilde zetten en waar de aansluitingen in gaan.
Als het wat warmer is schuur ik die hameslag zooi eraf en zet ze lekker in de zwarte hooglans. tegen die tijd kick ik dit topic wel weer :)

En nu... nu is eindelijk de auto aan de beurt.... :9

Geplaatst: za 09 apr 2005, 23:48
door Edo
Hé plaatsgenoot,

Toppie hoor. Jammer van die hamerslag (en spoel) Maar ik geloof dat ik binnenkort eens paar straatje verderop (bij jou dus) kom kijken in het echie.
En gelijk eens luisteren... :)

Je andere speakers trouwens al van fineer voorzien?

Groet,
Edo

Re: Pico Lino

Geplaatst: zo 10 apr 2005, 2:36
door Wijx
hier alle overdreven lelijke plekken met waterproof 240, 400, 1000 en commandant 4 weggewerkt:
werkt dat?

ziet er verder mooi uit!

Geplaatst: zo 10 apr 2005, 13:22
door weidok
Teacher mooi werk...

Dat is leuke Mini TL met Vifa speakertje...

Wat voor spoel heb je gebruikt...

Luchtspoel en draaddikte ???

Re: Pico Lino

Geplaatst: ma 11 okt 2010, 16:45
door nxs77
Erg leuke projectje.

Wat kost dit alles eigelijk ex hout en evt zaag kosten?

Re: Pico Lino

Geplaatst: ma 11 okt 2010, 19:29
door Mphus

Re: Pico Lino

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 20:53
door teacher
zeau!

Das een tijd geleden!

Ik durf niet meer te zeggen wat het me destijds gekost heeft, maar volgens mij was ik totaal rond de 90 euro kwijt, inc hout en filterspul.

Helaas staan ze nu even werkeloos op de 2e verdieping, naast mijn werkeloze onaangesloten draaitafels :(

Re: Pico Lino

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 23:15
door b_force
Tegenwoordig veel goedkoper.
Drivertjes van Vifa zijn veel goedkoper (en beter)
Kijk maar eens naar de Pico Lino 2

Re: Pico Lino

Geplaatst: wo 03 nov 2010, 23:19
door RobertD
Hé, een actieve Alphenaar op het Forum.
In welke buurt woon jij? Ik tegenwoordig in Kerk en Zanen.