Pagina 1 van 1

Bijpassende Center Speaker en Woofer voor zelfbouw boksen

Geplaatst: di 19 aug 2008, 16:24
door HellMoH
Hallo,

Ik ben laatst begonnen als hobby met het bouwen van boksen en het eerste waar ik aan begonnen ben zijn 4 sateliet speakers ter vervanging van mijn home cinema set dit is erg goed gelukt. Maar nu wil ik graag een Center en Woofer maken die hierbij passen.

De Speakers die ik heb gebouwd zijn de Clevere Concepte cc84 Bleu Sat 2.

Die had ik in en het duitse blad hobby hifi gevonden.

Graag zou ik dus advies vragen welke center en woofer ik er het beste bij kan bouwen.

Als je meer info nodig hebt hoor ik het wel

Alvast bedankt ! :D ;)

Re: Bijpassende Center Speaker en Woofer voor zelfbouw bokse

Geplaatst: di 19 aug 2008, 18:45
door CAvE
Hi HellMoh,

Leuke kleine boxjes die Sat 2's. Laat mij vrouw het maar niet zien, ik heb haar vertelt dat ik geen kleinere kan bouwen :twisted:
Hoe klinken ze?
HellMoH schreef:
De Speakers die ik heb gebouwd zijn de Clevere Concepte cc84 Bleu Sat 2.
...
Graag zou ik dus advies vragen welke center en woofer ik er het beste bij kan bouwen.
Als Center zou ik gewoon een vijfde Sat 2 bouwen (houd daarbij wel rekening dat alleen de woofer magnetisch is afgeschermt ivm een CRT beeldbuis). Deze past zeker weten bij de andere 4 :wink:
Hobby Hifi geeft zelf aan dat Micro of de Macro Cube als Sub er prima bij past. Afbeelding

Carsten

Geplaatst: wo 20 aug 2008, 14:29
door HellMoH
Hey hartstikke bedankt voor het advies.

De boksen klinken geweldig ben er erg blij mee ik zal anders wel foto's posten over hoe ze eruit zijn komen te zien is mischien wel leuk om te zien ;).

Weet jij toevallig ook waar ik ergens bouwtekeningen kan vinden voor de woofer.

In iedergeval bedankt voor het advies.

Geplaatst: zo 24 aug 2008, 13:57
door HellMoH
Zoals beloofd de foto's van de boksen van begin tot het einde van de bouw ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: zo 24 aug 2008, 15:11
door fredze
opnieuw de terugkomende fout in het filter:
Het is beter om de spoelen haaks naast elkaar te plaats, zo verminder je de invloed van de ene spoel op de andere. Op dit forum staat daar een bekend plaatje over.

Voor de rest leuk gebouwd :lol: