Pagina 1 van 2
Line Array "Twenty Five" uit K&T
Geplaatst: do 14 aug 2008, 20:13
door amanda
Ben bezig om deze te bouwen.
Afgelopen week hout laten zagen en wat gaten geboord en gefreesd. Heb zelf wat aanpassingen gemaakt, zo was de baffle eigenlijk 9mm maar heb 12mm gebruikt en aan de achterkant een paar mm weggefreesd zodat de speaker wel goed in het gat komt te zitten. In plaats van multiplex mdf gebruikt.
Hier de resultaten tot nu toe....

Geplaatst: do 14 aug 2008, 20:16
door Walt
Hallo amanda,
Achter die baffle komt nog wel een kast toch? Als het alleen een baffle is (dipool) lijkt het geheel mij niet sterk genoeg.
Groeten Walter
Geplaatst: do 14 aug 2008, 22:33
door Ivo
GAAAAAF!!!
Dat is echt zo'n ontwerp dat heel interessant is maar door bijna niemand gebouwd wordt. Ben heel benieuwd hoe je het vind klinken en of het de moeite waard vindt.
Geplaatst: do 14 aug 2008, 22:40
door Ivo
Dit is bij de weg de hele kast, dus niet alleen een baffle.
Geplaatst: vr 15 aug 2008, 15:38
door fredze
euhm?? In welke kamer kan dat staan??

en heeft het ontwerp een echte meerwaarde? Is het systeem helemaal breedbanderig of wordt er nog gefilterd?
Geplaatst: vr 15 aug 2008, 16:21
door mipo
Mooie foto's !
Geplaatst: vr 15 aug 2008, 20:02
door amanda
fredze schreef:euhm?? In welke kamer kan dat staan??

en heeft het ontwerp een echte meerwaarde? Is het systeem helemaal breedbanderig of wordt er nog gefilterd?
Zolang je kamer minimaal 2,23 hoog is wel ja
Alle 25 geven van 100 tot 20.000 weer.
Morgen beetje lijmen en zondag denk ik een update!
Geplaatst: zo 17 aug 2008, 22:31
door Lnsadnoh
amanda schreef:
Zolang je kamer minimaal 2,23 hoog is wel ja
Alle 25 geven van 100 tot 20.000 weer.
Morgen beetje lijmen en zondag denk ik een update!
25

, anders leg je hem gewoon neer

.
Een heel bijzonder project!
Het is zondag en ben toch wel benieuwd naar een update.
Toch wel leuk, de een geeft een luistersessie weg en de ander is druk aan het bouwen

Geplaatst: wo 03 sep 2008, 21:22
door amanda
Een kleine update met een foto, op de tafel 50 drivertjes en de RCF 15". Op de achtergrond 1 box die klaar is om af te lakken, dit gaat als het weer mee zit komend weekend gebeuren.

Geplaatst: wo 03 sep 2008, 21:25
door Lnsadnoh

alleen de foto al
echt kicke !!
je kan wel zien wat voor werk / hobby's je hebt

Geplaatst: wo 03 sep 2008, 21:30
door amanda
Ja was net even een mooie ondergaande zon hier, toch wel lekker op de dertiende verdieping

Geplaatst: wo 03 sep 2008, 21:31
door Lnsadnoh
Koelere, je moest eens weten hoe mooi ik dat vind : een mooi uitzicht !!!
Ik erg jaloers

.
Geplaatst: do 04 sep 2008, 11:51
door Soundexcel
Bovenste verdieping heeft inderdaad een hoop voordelen.
Ik zit boven in op de 10e in Utrecht.
Ik zeg altijd, beste uitzicht van de stad!
Wordt erg sjiek die kastjes!
Ben erg benieuwt naar het eind resultaat.
Geplaatst: do 04 sep 2008, 14:08
door PN
amanda schreef:.....Op de achtergrond 1 box die klaar is om af te lakken, dit gaat als het weer mee zit komend weekend gebeuren.
Zet je de achterkant er pas later in?????
Geplaatst: do 04 sep 2008, 15:16
door amanda
PN schreef:amanda schreef:.....Op de achtergrond 1 box die klaar is om af te lakken, dit gaat als het weer mee zit komend weekend gebeuren.
Zet je de achterkant er pas later in?????
De achterkant wordt er opgeschroefd zodat je altijd nog bij de drivers kunt komen, die worden namelijk vanaf de binnenkant gemonteerd....
Geplaatst: do 04 sep 2008, 17:25
door Wowly
die breedbander is de FRS8 (10 euro per stuk...)da's 500 euro aan breedbandertjes!!!!
Kicken!!!!
Jan
Geplaatst: do 04 sep 2008, 18:36
door amanda
Wowly schreef:die breedbander is de FRS8 (10 euro per stuk...)da's 500 euro aan breedbandertjes!!!!
Kicken!!!!
Jan
Eigenlijk de FRS8M, dit is de vernieuwde versie met grotere magneet. Volgens mij is het membraan ook lichter....
Geplaatst: zo 07 sep 2008, 19:38
door Lnsadnoh
Ik zou zoiets best eens willen beluisteren.
Wist van het bestaan niets eens af en dacht altijd dat het trucage foto's waren.
Geplaatst: ma 08 sep 2008, 13:56
door amanda
Nog ongeveer 1 a 2 weken en dan is alles helemaal klaar

Geplaatst: ma 08 sep 2008, 15:26
door anonamemouse
als het mag wil ik zeker een keer komen luisteren!
Geplaatst: ma 08 sep 2008, 15:40
door bartsegers
Wowly schreef:die breedbander is de FRS8 (10 euro per stuk...)da's 500 euro aan breedbandertjes!!!!
Kicken!!!!
Jan
Dat was misschien wel iets geweest voor een groupbuy!
stel je vindt 4 man zo gek dit te maken dan moet het toch prijstechnisch interessant worden voor een leverancier van die breedbandertjes!
Maar misschien biedt het resultaat wel plaats voor een nieuwe flinke inkoopslag...
@ amanda, waar heb je die breedbandeertjes gekocht als ik vragen mag?
Geplaatst: vr 19 sep 2008, 5:48
door Lnsadnoh
amanda schreef:Nog ongeveer 1 a 2 weken en dan is alles helemaal klaar

Nou Amanda, dat wordt een drukke boel, stel de buren maar alvast op de hoogte

.
Menno, neem jij je fav. laag-muziek dan ook mee

.
Geplaatst: vr 19 sep 2008, 7:46
door amanda
Ja dat zal ik doen
Hoop dat ik morgen de laatste filteronderdelen binnen krijg, niet dat dat er zoveel zijn maar was niet op voorraad.....
Geplaatst: vr 19 sep 2008, 7:53
door amanda
bartsegers schreef:Wowly schreef:die breedbander is de FRS8 (10 euro per stuk...)da's 500 euro aan breedbandertjes!!!!
Kicken!!!!
Jan
Dat was misschien wel iets geweest voor een groupbuy!
stel je vindt 4 man zo gek dit te maken dan moet het toch prijstechnisch interessant worden voor een leverancier van die breedbandertjes!
Maar misschien biedt het resultaat wel plaats voor een nieuwe flinke inkoopslag...
@ amanda, waar heb je die breedbandeertjes gekocht als ik vragen mag?
Bij mekaar heb ik er 100 liggen, bij BMM komen ze bij die aantallen op 8,94 per stuk.
Niet echt een budget project met deze budget drivers

Geplaatst: za 20 sep 2008, 16:09
door amanda
Filteronderdelen heb ik nu allemaal binnen, niet dat dat er veel zijn hoor
Komende week beetje solderen en nog kast verder wat afwerken en deksel er op.
M.a.w. volgend weekend proefdraaien
