High-end Breedbanders van Markaudio - nu bij Juoigâ
Geplaatst: wo 16 jul 2008, 21:42
Vrienden,
De oplettende lezer had het al zien staan in m'n sig, en op de Markaudio website: Juoigâ is de vertegenwoordiger voor de BeNeLux voor Markaudio.
Als eerste driver van deze nieuwe ster aan het firnament is de Alpair5 op de markt gekomen. Dit is een 2" breedbander in de stijl van EJ Jordan, echter tegen een veel vriendelijkere prijs. (€140 per paar)
De Alpair5 is er in 2 uitvoeringen: de brons/gouden en de grijze. Het verschil zit 'm (naast de kleur uiteraard) in de toegepaste coating, waardoor de grijze een ietwat helderdere, analytischer klank heeft, en de brons/gouden een wat meer gebalanceerde. Ook de parameters verschillen ietwat, zie mijn site en http://www.markaudio.com/en/alpair5_intro voor meer info.
Hoewel primair bedoeld voor toepassing in een F.A.S.T. systeem (bv met de SDX7 als bas, niet alleen optisch een gouden match) is toepassing als full-range in een desktop speaker ook mogelijk.
De oplettende lezer had het al zien staan in m'n sig, en op de Markaudio website: Juoigâ is de vertegenwoordiger voor de BeNeLux voor Markaudio.
Als eerste driver van deze nieuwe ster aan het firnament is de Alpair5 op de markt gekomen. Dit is een 2" breedbander in de stijl van EJ Jordan, echter tegen een veel vriendelijkere prijs. (€140 per paar)
De Alpair5 is er in 2 uitvoeringen: de brons/gouden en de grijze. Het verschil zit 'm (naast de kleur uiteraard) in de toegepaste coating, waardoor de grijze een ietwat helderdere, analytischer klank heeft, en de brons/gouden een wat meer gebalanceerde. Ook de parameters verschillen ietwat, zie mijn site en http://www.markaudio.com/en/alpair5_intro voor meer info.
Hoewel primair bedoeld voor toepassing in een F.A.S.T. systeem (bv met de SDX7 als bas, niet alleen optisch een gouden match) is toepassing als full-range in een desktop speaker ook mogelijk.

