Pagina 1 van 3
mhzs cd speler.
Geplaatst: do 26 jun 2008, 15:28
door martinb76
hallo.
zijn er mensen op deze site die in het bezit zijn van een mhzs 33,66 of 88 cd speler.
hoe klinkt deze, is deze het geld waard speeld duurdere spelers er uit?
en als er een modificatie aan verricht is klinkt die nog beter?
alvast bedankt.
Geplaatst: do 26 jun 2008, 19:03
door Wowly
Word volledig gekraakt
hierzo; word je NIET vrolijk van
Geplaatst: do 26 jun 2008, 19:13
door Leeuwarden
Nou... Hij komt aan het eind van zijn verhaal toch nog aardig over de brug...
Geplaatst: do 26 jun 2008, 19:27
door b_force
jah, een beetje wazig verhaaltje wat mij betreft.
eerst nogal redelijk hard afkraken, daarna redelijk veel lof.
Geplaatst: do 26 jun 2008, 19:27
door knuisje
Claimen dat er een superieure eigen ontwikkelde dac in zit terwijl er onder het kapje ijskoud een goedkope variant BB dac zit.
Ik neem electronica met blauwe ledjes sowieso niet serieus, maar dat zal wel een afwijking van mij zijn.

Geplaatst: do 26 jun 2008, 22:13
door Marp
knuisje schreef:Ik neem electronica met blauwe ledjes sowieso niet serieus, maar dat zal wel een afwijking van mij zijn.

Nee absoluut niet. Mijn allergie voor blauw licht groeit met de dag.

Het is niet zo erg dat ik producten met dat soort fratsen niet serieus neem, maar het triggert minimaal mijn scepsis en dus zal meer overtuiging nodig zijn.
Overigens ben ik wel zeer allergisch voor bedrijven die hun focus vooral op misleiding lijken te richten. Van dergelijke bedrijven weet ik niet wat ik nog meer kan verwachten, en ik wens niet mee te werken aan hun succes, dus een product van MHZS zou er bij mij niet eens inkomen... hoe goed het ook mag zijn.
Geplaatst: do 26 jun 2008, 23:20
door Wowly
Hij checked hem tecnisch, en laat er niets meer van heel. Daarna past hij de DAC en de uitgang aan en word het nog wat. M.a.w. hij heeft zowat de gehele cd-speler opde schop genomen....
Bij mij zou er ook geen MHZS meer inkomen....
Jan
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 8:08
door Paul
De beschrijving doet het meest denken aan een in de BASIS inferieur en goedkoop product dat vervolgens is verfraaid met interessante gimmicks die je ook in high end spelers aantreft. De basis echter
Sowieso geloof ik niet zo in producten die alle gelijkgeprijsde concurrentie met afstand verslaan
Ok hypex amps dan

hallo
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 9:11
door martinb76
met wat voor prijs klasse moet je deze mzhs dan vergelijken standdart versie.
las dat mr koifarm
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1283078
heel dat ding moest verbouwen om er iets mooi's van te maken.
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 9:59
door JTB
Toch erg mooi dat er op dit zelfbouwforum, waar men anders zo kritisch is, alle kritiek volledig overgenomen zonder dat ook maar iemand het ding gehoord heeft. Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).
Een kennis van me is hem komen beluisteren, hij speelt normaal met o.m. een Denon 3930, een Pathos versterker en Totem speakers. Geen kattepis dacht ik zo, maar hij heeft er toch een besteld. Ik heb hem gemodificeert voor nog geen 40 euro aan onderdelen en de Denon wordt amper nog gebruikt. Ben blij dat jullie het nix vinden, houd de prijs lekker laag...
Dat met die dac is overigens absoluut waar, hele slechte verkooppraat en zeer kwalijk. Maar het spelertje klinkt erg goed en kost geen drol.
hallo jbt
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 10:10
door martinb76
das was ook mijn vraag kwam deze speler tegen voor een eleuke prijs.
wou graag weten hoe de menigen zijn over deze speler.
komt niet vaak een speler tegen met een buisje in signaal weg zeker niet voor die prijs.
en hij ziet er toch wel erg leuk uit.
wat heb jij er dan an verandert als ik mag vraag.
Re: hallo jbt
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 10:14
door JTB
martinb76 schreef:das was ook mijn vraag kwam deze speler tegen voor een eleuke prijs.
wou graag weten hoe de menigen zijn over deze speler.
komt niet vaak een speler tegen met een buisje in signaal weg zeker niet voor die prijs.
en hij ziet er toch wel erg leuk uit.
wat heb jij er dan an verandert als ik mag vraag.
Andere buisjes, opamp eruit, betere condensatoren in de signaalweg, kost geen drol, is zo gepiept en maakt een wereld van verschil...
hallo jtb
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 10:19
door martinb76
kijk das toch leuk op deze site.
sommige vinden het bagger en andere willen niks anders meer.
ik ben op zoek aan een leuke cd speler waar aan verbouwd kan worden.
heb er thuis al voldoende cd spelers staan, maar deze is wel erg leuk.
heb je toevallig foto's van gemaakt van de veranderening.
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 10:21
door JTB
Nee dat niet, maar de foto's zijn eigenlijk al terug te vinden in het topic van Koifarm dat je eerder al aanhaalde, ik heb echter niet alle modificaties uitgevoerd.
hallo
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 10:47
door martinb76
maar je bent er wel blij mee je zou geen andere meer willen.
ik kwam deze speler op internet tegen had er nog nooit van gehoord dus ik vraag het op deze site of menzen zijn die er meer over kunnen vertellen en weten.
in welke prijs classe plaats jij je speler nu tot 2000€ ?
hallo
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 10:57
door martinb76
heb het zin om deze speler te kopen om je huidige speler te vervangen.
en deze met stappes te verbeteren tot misschien een hele goede speler.
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 13:18
door Paul
JTB schreef:Toch erg mooi dat er op dit zelfbouwforum, waar men anders zo kritisch is, alle kritiek volledig overgenomen zonder dat ook maar iemand het ding gehoord heeft. Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).
Een kennis van me is hem komen beluisteren, hij speelt normaal met o.m. een Denon 3930, een Pathos versterker en Totem speakers. Geen kattepis dacht ik zo, maar hij heeft er toch een besteld. Ik heb hem gemodificeert voor nog geen 40 euro aan onderdelen en de Denon wordt amper nog gebruikt. Ben blij dat jullie het nix vinden, houd de prijs lekker laag...
Dat met die dac is overigens absoluut waar, hele slechte verkooppraat en zeer kwalijk. Maar het spelertje klinkt erg goed en kost geen drol.
Hi JTB,
wat is dan volgens jou hét argument om deze speler te kopen en niet een andere uit dit segment?
ik chargeer even: een goedkoop loopwerk, een goedkope dac, alles onder een mooi sausje van wat highend onderdelen hier en daar, een analoog gedeelte wat je het beste grootendeels kunt verwijderen waarna buizen achterblijven die je bij voorkeur vervangt voor andere....
ik weet niet wat de going prijs is voor de Mhsz?
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 14:45
door Wowly
JTB schreef:Toch erg mooi dat er op dit zelfbouwforum, waar men anders zo kritisch is, alle kritiek volledig overgenomen zonder dat ook maar iemand het ding gehoord heeft. Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).
Een kennis van me is hem komen beluisteren, hij speelt normaal met o.m. een Denon 3930, een Pathos versterker en Totem speakers. Geen kattepis dacht ik zo, maar hij heeft er toch een besteld. Ik heb hem gemodificeert voor nog geen 40 euro aan onderdelen en de Denon wordt amper nog gebruikt. Ben blij dat jullie het nix vinden, houd de prijs lekker laag...
Dat met die dac is overigens absoluut waar, hele slechte verkooppraat en zeer kwalijk. Maar het spelertje klinkt erg goed en kost geen drol.
Hiermee pretendeer je dat we allemaal meelopers zijn, en daar ben ik het niet mee eens. Het grappige is dat jij hem zelf ook hebt gemodificeerd. Waarom heb je dat dan gedaan.
Ik vind dat die pool toch de boel best netjes heeft weerlegd op zijn site. kan natuurlijk altijd nog flink beter, maar al bij al toch best netjes...
jan
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 15:34
door Marp
JTB schreef:Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).

Niet overdrijven hè!

Iets anders maken van wat gezegd is zet alleen maar mensen tegen elkaar op.
Als iemand zegt dat
hij electronica met blauwe ledjes niet serieus neemt, is dat
zijn persoonlijke opvatting en ook zijn goed recht. Het is beslist geen oordeel over een bepaald product. Dat werd bovendien onderstreept in het laatste zinsdeel: "
maar dat zal wel een afwijking van mij zijn".
Wat mezelf betreft: dat blauw licht mijn scepsis triggert, is niet verbazingwekkend bij een groeiende trend om produkten aan de man te brengen op een manier die gelijkenis toont met handel in spiegeltjes en kraaltjes. En nee (om een nieuwe mis-interpretatie te voorkomen)... ik vergelijk geen produkt met spiegeltjes en kraaltjes, maar een handelswijze. Dat ik me van dergelijke handelswijzen afkeer, is ook míjn goed recht, maar zegt wederom niets over een produkt. Overigens heb ik ook létterlijk gezegd dat dit
niet betekent dat ik een produkt niet serieus neem.
Het is natuurlijk goed dat je je eigen ervaring deelt, want daar is Martin bij gebaat. De aanwezigheid van iemand die het apparaat kent, mag echter niet betekenen dat de overigen hun (gevraagde) mening dan voor zich moet houden.
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 16:03
door JTB
Marp schreef:JTB schreef:Ik heb er een thuis staan, past met die blauwe lichtjes, die blijkbaar al zeggen dat het rotzooi, is perfect bij mijn Advance Acoustic pre-eind combi (net al van die rotzooi met blauwe lichtjes).

Niet overdrijven hè!

Iets anders maken van wat gezegd is zet alleen maar mensen tegen elkaar op.
Als iemand zegt dat
hij electronica met blauwe ledjes niet serieus neemt, is dat
zijn persoonlijke opvatting en ook zijn goed recht. Het is beslist geen oordeel over een bepaald product. Dat werd bovendien onderstreept in het laatste zinsdeel: "
maar dat zal wel een afwijking van mij zijn".
Wat mezelf betreft: dat blauw licht mijn scepsis triggert, is niet verbazingwekkend bij een groeiende trend om produkten aan de man te brengen op een manier die vergelijkenis toont met handel met spiegeltjes en kraaltjes. En nee (om een nieuwe mis-interpretatie te voorkomen)... ik vergelijk geen produkt met spiegeltjes en kraaltjes, maar een handelswijze. Dat ik me van derkelijke handelswijzen afkeer, is ook míjn goed recht, maar zegt wederom niets over een produkt. Overigens heb ik ook létterlijk gezegd dat dit
niet betekent dat ik een produkt niet serieus neem.
Het is natuurlijk goed dat je je eigen ervaring deelt, want daar is Martin bij gebaat. De aanwezigheid van iemand die het apparaat kent, mag echter niet betekenen dat de overigen hun (gevraagde) mening dan voor zich moet houden.
Ik weet niet waar jij leest dat anderen hun mening voor zich moeten houden, wat was het ook alweer, iets anders maken van hetgeen er gezegd is zet mensen tegen elkaar op?
Nou nagal een hoop heftige reacties, alleen omdat ik het niet met jullie eens ben. haha.
Nou waarom deze speler en niet een andere in dit segment?
Dat zeg ik niet, je moet van de buizen sound houden, als je daar niet van houd moet je deze speler niet kopen. Als je voor ongeveer 300 euro een hele leuke buizenspeler wil kopen, dan adviseer ik je om deze toch te kopen.
Waarom heb ik hem gemodificeert?
Als ik iets voor 300 euro koop en het klinkt erg goed, maar als ik er nog 40 euro in stop, klinkt het nog beter, waarom zou ik het dan niet doen? Is mijns inziens een kleine investering waar ik een groot resultaat mee behaal. Geluid is met sprongen vooruit gegaan.
@ Paul, zoveel wordt er niet vervangen, het zijn 4 onderdelen en 4 weerstandjes omdat anders het uitgangsvolume sterk daalt. Dus die 4 weerstandjes hoeven eigenlijk niet vervangen te worden, is puur voor het gemak. Ik vervang geen klok, rommel niet met de voeding en blijf van het loopwerk af. In de basis is het gewoon een leuk spelertje met een hele degelijke voeding en misschien moet je wel de conclusie trekken dat het loopwerk niet zo belachelijk veel invloed heeft op het geluid. Net als die dac.
In welke prijsklasse plaats ik deze speler?
Dit vind ik een hele moeilijke, want ik heb natuurlijk lang niet alles gehoord wat er te koop is. Die kennis heeft wel zeer veel gehoord en hij plaatst hem boven zijn Denon 3930. Trek je eigen conclusie maar. Ik vind hem gewoon een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben.
Ik heb het overigens steeds over de MHZS CD33
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 17:05
door Marp
JTB schreef:Nou nagal een hoop heftige reacties, alleen omdat ik het niet met jullie eens ben. haha.
Een andere mening mag voor niemand een probleem zijn.
Als om meningen wordt gevraagd, en die meningen worden vervolgens bekritiseerd, spreek je daarmee meerdere mensen persoonlijk aan. Reacties daarop zijn dan te verwachten, maar met dat heftige valt het volgens mij wel mee. Je werd niet aangevallen, maar voornamelijk erop gewezen dat alle reacties persoonlijke meningen waren, waarin niet datgene werd geuit wat je aangaf. Hopelijk dus geen misverstanden hierover.
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 19:04
door Wowly
JTB schreef:Dat zeg ik niet, je moet van de buizen sound houden, als je daar niet van houd moet je deze speler niet kopen.
Tsja, als de buizen al een sound hebben, dan spreken we toch wel enigzins over mifi. Niet dat dát erg is, is doe daar zelf ook aan mee hoor
Die 33 kan best een goede speler zijn, maar als ze met de 88 op een dergelijke manier aan de gang gaan, heb ik geen behoefte meer om met zo'n fabrikant biznizz te doen.....Het is precies zoals de pool zegt: die chinezen lachen zich een breuk en gooien alle "audiofiele" zaken op een hoop en hopen dan maar dat al die europeanen er helemaal gek van worden van hebberigheid.....
Overigens, ik vind dat blauwe ledje wel erg gaaf
jan
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 19:13
door JTB
Marp schreef:JTB schreef:Nou nagal een hoop heftige reacties, alleen omdat ik het niet met jullie eens ben. haha.
Een andere mening mag voor niemand een probleem zijn.
Als om meningen wordt gevraagd, en die meningen worden vervolgens bekritiseerd, spreek je daarmee meerdere mensen persoonlijk aan. Reacties daarop zijn dan te verwachten, maar met dat heftige valt het volgens mij wel mee. Je werd niet aangevallen, maar voornamelijk erop gewezen dat alle reacties persoonlijke meningen waren, waarin niet datgene werd geuit wat je aangaf. Hopelijk dus geen misverstanden hierover.
ik voel me ook totaal niet aangevallen, dus die misverstanden gaan wel meevallen.
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 19:14
door JTB
Wowly schreef:JTB schreef:Dat zeg ik niet, je moet van de buizen sound houden, als je daar niet van houd moet je deze speler niet kopen.
Tsja, als de buizen al een sound hebben, dan spreken we toch wel enigzins over mifi. Niet dat dát erg is, is doe daar zelf ook aan mee hoor
Die 33 kan best een goede speler zijn, maar als ze met de 88 op een dergelijke manier aan de gang gaan, heb ik geen behoefte meer om met zo'n fabrikant biznizz te doen.....Het is precies zoals de pool zegt: die chinezen lachen zich een breuk en gooien alle "audiofiele" zaken op een hoop en hopen dan maar dat al die europeanen er helemaal gek van worden van hebberigheid.....
Overigens, ik vind dat blauwe ledje wel erg gaaf
jan
Buizen hebben altijd een bepaalde sound, daarom klinkt een buizenversterker per defenitie anders dan een transistor bak. Iedere buis heeft ook weer andere eigenschappen wat weer een ander geluid teweeg brengt. Is dt dan meteen mifi? Een buizen cd-speler klinkt nooit hetzelfde als een "normale" cd-speler.
Geplaatst: vr 27 jun 2008, 20:01
door Wowly
Hmm, ik heb aardig goede buizenbakken gehoord, en die klinken allemaal als een goede versterker. Heb ook een boel aardige buizenversterkers gehoord, en die klonken als buizenbakken.....Heb een boel goede transistorbakken gehoord, en die klinken allemaal als een goede versterker. En heb ook een boel aardige transistorbakken gehoord, en die klonken allemaal als goede transistorbakken....
Met andere woorden; hoe beter de buizen/transistorversterker, hoe minder je hoort of het een transistor- of buizenversterker is. Van enkele buizenversterkers hoor je ABSOLUUT geen zogenaamd "buizengeluid" meer terug.
Voor is het zo, dat als iemand spreekt van een fantastisch buizengeluid, ik al bij voorbaat (en dat is antuurlijk ook niet oke) al bedenk dat het een mooie versterker is, maar geen top....
Jan