nieuw op dit forum :D
Geplaatst: di 03 jun 2008, 14:54
Hoi mede audio liefhebbers ,
ik ben juriaan
al geruime tijd actief op het car audio-vlak en in mindere mate home-audio .
ben opgegroeid met in die tijd denk ik goede hi-fisystemen bij mn ouders .
vandaar denk ik ook de liefde voor audio .
al op jonge leeftijd (ca 7. tot 11 jaar oud) kocht ik elk jaar op de rommelmarkt speakertjes , en dan bij voorkeur van die 8" phillips fullrange dingen die altijd wel te vinden waren en dan zo veel mogelijk om daar vervolgens een kistje omheen te bouwen en te experimenteren , zo zie je het audio-zelfbouw zit er wel ingebakken !
tegenwoordig bouw ik al een aantal jaren subwooferkasten met hele leuke resultaten .... allemaal ontworpen om in auto's te spelen desondanks zijn er een aantal toch in wookamers beland omdat car-audio woofers in een aantal gevallen een goede weergave in de laagste octaven hebben en de kasten die ik bouw in de regel niet lelijk zijn en bijzonder stijf / in composiet(mdf 25mm, triplex,bituum) opgbouwd .
als ontspanning in de avonduurtjes slinger ik vaak bassboxpro6 en/of AJhorn aan om kistjes te berekenen voor iets wat ik of iemand op n forum tegen het lijf is gelopen .
Ik heb naast mijn dagelijkse baan dan ook nog een klein audio-bedrijfje met een aantal car-audio en home-audio producten waarbij dus ook de moglijkheid bestaat iets te laten bouwen (duidelijk niet besteed aan jullie)
ik zal uit "ik maak geen reclame" overwegingen niet in deze post kenbaar maken welke merken ik in het gamma heb ...kan de moderator de volgende post verwijderen als het hem te gortig word.zal het dan ook maar eenmalig posten , heeft iemand vragen over producten is er nu dus een extra aanspreekpunt mbt deze producten dus ik zal alleen antwoorden op vragen over deze producten en niet ongevraagd spammen .
het oplettende oog ziet een deel daarvan ook wel zonder
mijn plannen :
een 2 of 3 kanaals Hifi systeempje opbouwen voor thuis , die toch minimaal referentie klasse gaat moeten zijn .
ik heb nog een car-audio versterker liggen die ik niet meer gebruik en de mogelijkheden wil bekijken om deze als eindversteker te gebruiken , het gaat om de Becker Energy 400 ..een 4 kanalertje opgbouwd door mark levinson
meer info hierover zal ik in een nieuw topic kenbaar maken
ik ben juriaan
al geruime tijd actief op het car audio-vlak en in mindere mate home-audio .
ben opgegroeid met in die tijd denk ik goede hi-fisystemen bij mn ouders .
vandaar denk ik ook de liefde voor audio .
al op jonge leeftijd (ca 7. tot 11 jaar oud) kocht ik elk jaar op de rommelmarkt speakertjes , en dan bij voorkeur van die 8" phillips fullrange dingen die altijd wel te vinden waren en dan zo veel mogelijk om daar vervolgens een kistje omheen te bouwen en te experimenteren , zo zie je het audio-zelfbouw zit er wel ingebakken !
tegenwoordig bouw ik al een aantal jaren subwooferkasten met hele leuke resultaten .... allemaal ontworpen om in auto's te spelen desondanks zijn er een aantal toch in wookamers beland omdat car-audio woofers in een aantal gevallen een goede weergave in de laagste octaven hebben en de kasten die ik bouw in de regel niet lelijk zijn en bijzonder stijf / in composiet(mdf 25mm, triplex,bituum) opgbouwd .
als ontspanning in de avonduurtjes slinger ik vaak bassboxpro6 en/of AJhorn aan om kistjes te berekenen voor iets wat ik of iemand op n forum tegen het lijf is gelopen .
Ik heb naast mijn dagelijkse baan dan ook nog een klein audio-bedrijfje met een aantal car-audio en home-audio producten waarbij dus ook de moglijkheid bestaat iets te laten bouwen (duidelijk niet besteed aan jullie)
ik zal uit "ik maak geen reclame" overwegingen niet in deze post kenbaar maken welke merken ik in het gamma heb ...kan de moderator de volgende post verwijderen als het hem te gortig word.zal het dan ook maar eenmalig posten , heeft iemand vragen over producten is er nu dus een extra aanspreekpunt mbt deze producten dus ik zal alleen antwoorden op vragen over deze producten en niet ongevraagd spammen .
het oplettende oog ziet een deel daarvan ook wel zonder
mijn plannen :
een 2 of 3 kanaals Hifi systeempje opbouwen voor thuis , die toch minimaal referentie klasse gaat moeten zijn .
ik heb nog een car-audio versterker liggen die ik niet meer gebruik en de mogelijkheden wil bekijken om deze als eindversteker te gebruiken , het gaat om de Becker Energy 400 ..een 4 kanalertje opgbouwd door mark levinson
meer info hierover zal ik in een nieuw topic kenbaar maken