Pagina 1 van 1

octawoofer - een supersub met SDX15 en 2*PR18

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 21:50
door Henkjan
zo, de Bredagangers hadden 'm al gezien (ik wilde daar de primeur houden) m'n supersub met de CSS SDX15 en 2 stuks 18" passieve membranen. hier dan wat foto's van t bouwverslag...

[edit]de bouw heb ik samen gedaan met PN

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 21:53
door Bart_M
Schitterend, je kind erin opsluiten.

Helaas duurt het inspelen van een dergelijk sub gewoon heel heel heel veel uren. Subtiel wordt het pas na een paar weken/maanden.

Hij wordt nog beter dan dat we in Breda hebben gehoord. :wink:

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 21:55
door Edo
Ik zou zeggen: volgend jaar weer meenemen die sub.... :)

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 22:05
door Martijn M
Zeer indrukwekkende sub! Helaas heb ik 'm niet echt goed kunnen beluisteren. Ik denk dat je hier wel flink wat Druck mee moet kunnen machen!

Heb je niet nog wat fotootjes van de driver en PR's?

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 22:40
door Henkjan
Martijn M schreef:
Heb je niet nog wat fotootjes van de driver en PR's?
voor de sub: zie viewtopic.php?t=5921 voor de PR moet ik ze er weer uithalen, volgt later dus...

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 23:05
door mischa72
Jammer dat ik hem helemaal niet heb kunnen horen. Ook die andere bakken met die 9710-creaties er bovenop niet. Volgend jaar beter?


Groeten,
Mischa

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 23:31
door Wowly
Indrukwekkend gevaarte!!! Indrukwekkend geluid! Hield mooi de pace met de zizoklo, al verwacht ik dat (ie met inspelen zeker) een grote zaal mooier onder druk zal zetten!

Vond jou subtiele cover-up in de woonkamer wel wat hebben........Hahahahahaha! Jammer dat je vrouw het doorhad, veel te intelligent. Gewoon zo bouwen dat ie in een verloren hoekje kan komen te staan, dan heb je meer kans. Ik had mazzel...

Jan

Geplaatst: zo 25 mei 2008, 23:34
door Henkjan
Edo schreef:
Ik zou zeggen: volgend jaar weer meenemen die sub.... :)
of wat eerder een HT sessie, heeft-ie tenminste wat te doen 8)

Geplaatst: ma 26 mei 2008, 23:23
door Jan-Willem
Ik d8 al dat ik een kinderstemmetje onder het geroffel hoorde! :lol:

Geplaatst: di 27 mei 2008, 13:30
door Henkjan
ik heb de openingspost even aangepast wegens te sumiere text:
het moeilijke/zware deel van de bouw (het begin) heb ik samen met PN gedaan

Geplaatst: di 27 mei 2008, 15:03
door PN
Henkjan schreef:
het moeilijke/zware deel van de bouw (het begin) heb ik samen met PN gedaan
Was een leuke uitdaging. De moeilijkheid hierin zit hem vooral in het nauwkeurigheid van de driehoeken.
ze zou zeggen 60 graden = 60 graden, maar exact 60 graden is weer iets anders :-)
Bij de kleinste afwijking heb je het toch al gauw over een paar mm met deze afmetingen en dan krijg je de octaëder niet meer sluitend.
Daarnaast is het lastig om alle driehoeken exact de zelfde maat te maken. je zou denken met een aanslag op de geleidingsbalk van de zaagtafel moet je een eind komen. Dat klopt, ware het niet dat de punt van de driehoeken zeer kwetsbaar is, zeker omdat ze ook nog eens onder een verstek van 35,5 graden zijn gezaagd. En met het gewicht van 25mm MDF verschuif je dat niet makkelijk.

Na het zagen de twee piramiden gelijmd. Wel zorgen dat het op een vlakke ondergrond gebeurt, zodat de driehoeken onderling niet kunnen verschuiven.

Geplaatst: di 27 mei 2008, 15:36
door sietse
Maar het zeker prima gelukt. Weer es wat anders dan "recht toe recht aan".

Geplaatst: zo 15 jun 2008, 22:08
door Henkjan
een detailfoto ontbrak nog: de bracing bestaat uit 2 delen, 1 deel dat de hoeken versterkt, en het 2e deel dat de wanden versterkt. hoewel in diverse literatuur (o.a. M.Colloms) het belang van het vestevigen van de hoeken wordt benadrukt, zie ik het weinig toegepast worden.