Pagina 1 van 2

|BEGINNER| Zelfbouw budget pc speakers

Geplaatst: za 17 mei 2008, 13:26
door rptj
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nu wil ik eindelijk toch wel eens zelf iets gaan bouwen.

Onlangs hebben mijn multimediaspeakertjes de geest eraan gegeven, en moet ik dus opzoek naar iets nieuws.

Ik wil zelf(al dan niet bouwpakket/nabouwen) een simpel 2-weg geluidssetje bouwen.

Eerst was ik van plan om het speaka bouwpakket van conrad te bouwen maar na de negatieve reacties ga ik dit toch niet doen.

Misschien kan ik iets met de visaton fr8 ?

Mijn budget is 80 euro voor de 2 boxen.(excl. versterker)

Iemand een idee ?
Alvast bedankt.

Geplaatst: za 17 mei 2008, 13:36
door SARK
Als dit je eerste project wordt is het misschien verstandig om met een eenvoudig en goedkoop ontwerp te beginnen, dan kun je wat ervaring opdoen met het bouwen van kasten ... Needles misschien :?:

Afbeelding

Geplaatst: za 17 mei 2008, 13:44
door rptj
Bestaan er ook kleinere ontwerpen die gemakkelijk te bouwen zijn voor een beginner ?

Geplaatst: za 17 mei 2008, 13:48
door CarloPJB

Geplaatst: za 17 mei 2008, 13:51
door rptj
Het is iets in dat genre dat ik zoek.

Is dit het simpelste ontwerp voor een beginner ?

Geplaatst: za 17 mei 2008, 13:57
door weidok
rptj schreef:
Bestaan er ook kleinere ontwerpen die gemakkelijk te bouwen zijn voor een beginner ?
Pico Tango ??

Geplaatst: za 17 mei 2008, 14:09
door rptj
Ik zoek eigenlijk een heel eenvoudig project met tekeningen en eventueel uitleg, want ik ken voorlopig niets over speakers bouwen.

Mijn budget: 80 euro voor de 2 speakers.

Geplaatst: za 17 mei 2008, 14:30
door rptj
Ik zie het wel zitten om deze te maken:
http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18.html


Alleen kan ik de HiVi B3S maar moeilijk vinden in de internet webshops ?
Is er een alternatief ?

Geplaatst: za 17 mei 2008, 14:44
door Edo
rptj schreef:
Alleen kan ik de HiVi B3S maar moeilijk vinden in de internet webshops ?
Is er een alternatief ?
Misschien kan bmm-electronics eraan komen. Hij heeft veel van Hivi.
Ik zou hem eens mailen.

Geplaatst: za 17 mei 2008, 14:49
door rptj
Kan deze ook gebruikt worden in het ontwerp:

http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=6992

Geplaatst: za 17 mei 2008, 14:51
door CarloPJB
Ja,als ik het goed heb is deze een op een uitwisselbaar.
Volgens mij staat daar ook nog iets over op Zaph

Geplaatst: za 17 mei 2008, 15:05
door SARK
Heeft Henkjan niet iets leuks met een breedbandertje :?:

Geplaatst: za 17 mei 2008, 15:20
door Vuurkat
Is de versterker kapot, of zijn het de speakers?

Geplaatst: za 17 mei 2008, 15:22
door rptj
Ik vermoed de speakers, ze spelen wel nog maar helaas is de kwaliteit echt ver te zoeken.

Geplaatst: za 17 mei 2008, 19:15
door danielv
probeer de pico tango's zo'n 80 euro als je ze met een tangband neemt voor meer informatie kijkt maar even op mijn topic: ( beouw en keuze topic) viewtopic.php?t=6048
originele topic: viewtopic.php?t=4687

Afbeelding

Geplaatst: za 17 mei 2008, 20:33
door Vuurkat
Hoe groot mogen ze maximaal zijn?

Geplaatst: za 17 mei 2008, 20:39
door rptj
Bedoel je nu de afmetingen van de nieuwe ?

Of bedoel je het wattage van de oude kapotte multimediaspeakers?

Geplaatst: za 17 mei 2008, 20:41
door danielv
ja die bedoelt ie, maar is de pico tango van mijn posty daarboven niks??

Geplaatst: za 17 mei 2008, 20:44
door rptj
Ik vind de pico tango zeker een mooi ontwerp, maar ik vrees dat dit nogal een lastig karwei is als eerste zelfbouwspeakers.

Geplaatst: za 17 mei 2008, 20:45
door danielv
valt mee. ik ben ook een beginner het zijn ook mijn eerste speakertjes.
als je een kistje van hout kan maken kun je dit ook wel

Geplaatst: za 17 mei 2008, 21:36
door Godtoh
Bouw zelf de needles,
Qua hout is dat goed te doen...
Afwerking tsjah, oefening baard kunst zeg maar

Geplaatst: za 17 mei 2008, 23:27
door Henkjan
SARK schreef:
Heeft Henkjan niet iets leuks met een breedbandertje :?:
ja hoor: wat dacht je hiervan? viewtopic.php?t=6470
kan ook rechtop, dan istie dus maar 22 diep en 40 hoog, met de BB3.01 ietwat boven de 80...

Geplaatst: zo 18 mei 2008, 0:13
door rptj
Dit project van henkjan zie ik helemaal zitten. Ik hoop dat er binnenkort wat meer foto's van komen ?

Geplaatst: zo 18 mei 2008, 12:05
door danielv
miss ff hehkjan pm'en

Geplaatst: zo 18 mei 2008, 14:59
door rptj
Ik ben van plan om die van henk jan te maken, maar kan ik de Ohmes audio 3.01 ook vervangen door een goedkoper alternatief ?

Anders red ik het niet met mijn budget.