Pagina 1 van 1

nicotine aanslag verwijderen audio

Geplaatst: vr 04 apr 2008, 18:18
door jo
Ik heb mijzelf vandaag een tweedehands Sony tuner cadeau gedaan,
een sa3es. Helaas heeft deze tuner in een rokers huishouding gestaan.
Het apparaat ruikt dan ook niet echts fris en ziet er ook niet echt schoon uit.


Heeft iemand tips hoe en met welke producten ik hem het beste kan schoonmaken?

Bij voorbaat dank voor alle nuttige tips.

Re: nicotine aanslag verwijderen audio

Geplaatst: vr 04 apr 2008, 18:46
door Godtoh
jo schreef:
Ik heb mijzelf vandaag een tweedehands Sony tuner cadeau gedaan,
een sa3es. Helaas heeft deze tuner in een rokers huishouding gestaan.
Het apparaat ruikt dan ook niet echts fris en ziet er ook niet echt schoon uit.


Heeft iemand tips hoe en met welke producten ik hem het beste kan schoonmaken?

Bij voorbaat dank voor alle nuttige tips.
Rook is lastig, ook in auto's etc trekt overal in.
Misschien ja ik weet het niet echt audiofiel, maar ergens in de tocht zetten tegen de lucht.

Buitenkant met een licht vochtige doek afnemen.
Of een reinigingsmiddeltje

Maar zou het eerst met een vochtige doek doen, of wat glassex of brillenreinigings middel.

Geplaatst: vr 04 apr 2008, 18:55
door ome subtilieco
glassex werkt vaak prima

Geplaatst: vr 04 apr 2008, 19:51
door Pjotr
Als het er niet te dik op zit: Een sopje van wat geconcentreerd afwasmiddel.

;)

Geplaatst: vr 04 apr 2008, 19:52
door pompebled
Voor de buitenkant zijn er al suggesties gedaan, het interieur goed stofvrij maken en dan licht(!) inspuiten met vieze luchtjes verwijderaar voor autointerieur.

Goed laten drogen, voor je er stroom op zet!

De vieze luchtjes verwijderaar heeft zelf ook een luchtje, vandaar het advies om het bescheiden in te zetten.

Groeten, Jan.

Geplaatst: vr 04 apr 2008, 20:00
door Vuurkat
Je eigen deodorant/parfum erin spuiten?

Geplaatst: vr 04 apr 2008, 20:07
door hovingtim
Vuurkat schreef:
Je eigen deodorant/parfum erin spuiten?
Gaat niet werken, die maskeren de geur alleen maar, als het apparaat een tijdje aanstaat geurt het weer net zo hard. Wat je kan doen is in ieder hoekje van de versterker kleine hoopjes koffie (gemalen, niet doorgelopen, je weet wel gewoon dat losse kleine bruine spul) er in stoppen. Koffie is namelijk een enorme geur eter en zuigt ook nicotine op. Nachtje laten staan, volgende dag de koffie eruit zuigen en de geur is voor 80% weg.

Ik adviseer dit ook mensen die een auto hebben gekocht waar in gerookt is.

Geplaatst: vr 04 apr 2008, 22:12
door Laurens
Nicotine aanslag kan je uitstekend verwijderen met Dasty ontvetter van de wibra, schijnt het...
Even navragen op mfbfreaks.com.

Geplaatst: za 05 apr 2008, 0:23
door mischa72
Laurens schreef:
Nicotine aanslag kan je uitstekend verwijderen met Dasty ontvetter van de wibra, schijnt het...
Even navragen op mfbfreaks.com.
Yep, zeer goeie ervaringen mee. Ik kreeg laatst van iemand nog de tip om Quick ´n Brite te gebruiken. Had hij ook gedaan en het stuk dat ik van hem kocht had echt een frontplaat als nieuw :shock:

Dasty wordt overigens verkocht bij de Plus.
EDIT: Q&B wordt verkocht bij de Plus, Dasty bij Wibra zoals eerder vermeld. Mijn excuses voor de verwarring.


Dasty werkt ook goed, maar aangezien Nicotine meer is dan vet, probeer ik de volgende keer QnB. Ik heb geprobeerd met Dasty een tapedeck schoon te krijgen. Het is nu wel mooier, maar nog niet alles is weg. Binnenkort ook maar eens wat QnB tegenaan gooien.

Groeten,
Mischa

Geplaatst: za 05 apr 2008, 10:17
door SARK
In de tijd dat Q&B / AbBuster en dat soort TelSell dingen nog regelmatig op TV te zien waren, regelmatig in een deuk gelegen over wat men beweerde in de reclames .... totdat ik van iemand een monstertje Q&B kreeg van een collega om het zelf te proberen ... dat spul werkt dus echt goed :idea:

Geplaatst: za 05 apr 2008, 14:21
door MidiMaze
Ik heb een keer een versterker helemaal gestript, en alle losse delen schoon gemaakt in een bak afwasmiddel. Alle platen, knoppen, maar ook de printplaten... wel erg lang laten drogen... Een enorme klote klus, het kost je een dag om het allemaal schoon te maken, maar het resultaat mag er wezen.

Geplaatst: za 05 apr 2008, 15:45
door Vuurkat
Blijft een printplaat wel goed als je 'm nat maakt? Ik denk zelf van wel, maar op alle elektronische dingen staat dat je ze niet nat mag maken.

Ik zou alleen kunnen bedenken dat een microfoontje of een potmeter op de printplaat kapot gaat.

Geplaatst: za 05 apr 2008, 16:04
door allintojazz
Printplaten mogen best nat worden, uiteraard pas je op dat juist potmeters e.d. niet nat worden......en heel goed laten drogen natuurlijk :wink:

Gedenatureerde alcohol wil ook goed helpen bij het ontvetten, vervolgens keukenpapier en glassex[/b]

Geplaatst: za 05 apr 2008, 16:52
door MidiMaze
Mja, schoonmaken met isopropyl alcohol (geen idee hoe je het schrijft) doe ik nog wel eens op mn werk, gewoon der op sprayen en beetje boenen en dan met luchtdruk weg en droog blazen.

Geplaatst: za 05 apr 2008, 17:38
door Pjotr
Printplaten kunnen ook prima in de vaatwasser MITS daar geen onderdelen op zitten waar water in kan kruipen zoals relais en potmeters.

Geplaatst: za 05 apr 2008, 17:51
door SARK
MidiMaze schreef:
Mja, schoonmaken met isopropyl alcohol (geen idee hoe je het schrijft) doe ik nog wel eens op mn werk, gewoon der op sprayen en beetje boenen en dan met luchtdruk weg en droog blazen.
Haal je dan ook niet die isolatielaag van de printsporen af :?:

Geplaatst: za 05 apr 2008, 19:57
door teacher
mijn tip:

kontakt chemie!

surface 95 voor de buitenkat
tuner 600 voor de binnenkant.

Evt beetje nablazen met de compressor.

Geplaatst: za 05 apr 2008, 23:40
door jo
Dank voor alle reacties.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Glas(s?)ex en nagesopt met een lauw sopje van Persil.
Echt veel vuil kwam er niet vanaf. Waarschijnlijk heeft de tuner niet echt heel lang in de rook gestaan. De lucht heb ik niet helemaal weg kunnen nemen.
Misschien toch maar eens de 'koffietip' proberen.


Het ook genomde Dusty heb ik niet gebruikt omdat ik bang wast dat dit te agressief zou zijn. Dusty is een heel goed middel om te ontvetten; ik gebruik het voor mijn wrakkige motoren om te ontvetten en reinigen.
Mij is opgevallen dat het goedje zelfs enigzins bijt op de blote huid.

Geplaatst: zo 06 apr 2008, 0:16
door mischa72
jo schreef:
Mij is opgevallen dat het goedje zelfs enigzins bijt op de blote huid.
Goed he? :D :D :D

Het spul heet Dasty en niet Dusty.

Mischa

Geplaatst: zo 06 apr 2008, 9:32
door Wowly
Hahahaha

Geplaatst: zo 06 apr 2008, 18:11
door MidiMaze
SARK schreef:
MidiMaze schreef:
Mja, schoonmaken met isopropyl alcohol (geen idee hoe je het schrijft) doe ik nog wel eens op mn werk, gewoon der op sprayen en beetje boenen en dan met luchtdruk weg en droog blazen.
Haal je dan ook niet die isolatielaag van de printsporen af :?:
Nee, dat blijft er gewoon netjes op zitten ;)

Geplaatst: zo 06 apr 2008, 23:48
door jo
Dusty, Dasty.........

Draai nog wel een muziek van Dusty Springfield, vandaar.

Onkyo DX 7333

Geplaatst: wo 17 feb 2010, 20:52
door gervenja
Vandaag een leuke cd speler binnen gekregen, gekocht op e-bay voor € 30.
Ziet er goed uit, werkt ook nog goed maar stinkt als een bunzing.
Een "beetje" nicotine denk ik.
Nu is de buitenkant al weer mooi schoon en ik heb de lens schoon gemaakt met reiniger voor brillenglazen (was ook dof). Maar moet de binnenkant nog, nu wil ik weten of dit goed spul is?
Ik heb een hele bus staan maar ik laatst ook ergens gelezen dat Kontact chemie ook troep maakt die de zooi aan elkaar laat plakken.
teacher schreef:
mijn tip:
kontakt chemie!
tuner 600 voor de binnenkant
Evt beetje nablazen met de compressor.
what to do?

Re: nicotine aanslag verwijderen audio

Geplaatst: wo 17 feb 2010, 21:25
door FR_Aad
Kijk uit met Glassex sommige kunststoffen hebben weekmakers die niet van Glassex houden.

Re:

Geplaatst: do 18 feb 2010, 15:35
door v-bro
teacher schreef:
mijn tip:

kontakt chemie!

surface 95 voor de buitenkat
tuner 600 voor de binnenkant.

Evt beetje nablazen met de compressor.
Dit werkt zeker goed!

Ik ben ook vrij verliefd op hun foam cleaner!

Pas trouwens heel erg op hee!! :^o
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... delij.html

Even off topic:

Tja, ik rook niet, ik vind het enorm stinken en haat het dat mijn beneden buren roken, vooral in de zomer! Maar het wordt wel een beetje boel overdreven!

In de hele rokers discussie wordt trouwens wel erg weinig aangeroerd dat wat men vandaag de dag rookt gesausde tabak is waarbij het bestanddeel tabak nauwelijks nog ter zake doet. De aantallen toevoegingen zijn echt waslijsten waar je U tegen zegt! Best raar dat alles wat je eet een ingrediënten lijstje heeft, maar wat je over je gevoelige longetjes naar binnen trekt is een groot geheim! Roken? Prima! Maar vraag eens in de goed gesorteerde tabakswinkel naar ongesausde tabaksproducten! Ze bestaan! :-$