Pagina 1 van 1

brommende versterker

Geplaatst: za 22 mar 2008, 17:30
door danielv
ik heb van vuurkat een versterker gekregen, daar zat eerst ook nog een tape gedeelte op die ik netjes eraf heb gehaald. en alle uiteinden van de draadjes die daar heengingen heb ik op kroonsteenjes vastgezet.

nu als ik de versterker aansluit op een box dan komt er allemaal ruis uit een soort gebrom. ik denk zelf dat het aan de aarding ligt,want ik heb nog een draadje van de koeling die nergens heen gaat over ( eerst ging die naar de behuizing van de tape ( omdat die van staal was.))

ik wil nu dus gaan proberen of ik de versterker kan aarden, zoja hoe doe ik dat?

foto's zijn hieronder

Geplaatst: za 22 mar 2008, 19:11
door Nils_vn
wel wel...

dat ziet er beroerd uit :shock:

geef 'ns wat meer uitleg, is de brom afhankelijk van de stand van de vollume knop en kanaal? gebeurt er wat met die brom als je dat draadje ergens aan de aarding legt ?

Geplaatst: za 22 mar 2008, 21:19
door Vuurkat
Met msn heb ik aan danielv gevraagd of de brom weg was als je de ingang kortsloot, en dat was het geval.

Dus gewoon niet afgeschermd.


De vorige eigenaar van deze versterker heeft de behuizing weggegooid en er een IKEA achtig kastje omheen gemaakt.

Wat gebeurt er als je de versterker afschermd met metaal, en dat dan aan de massa vastmaakt?

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 12:58
door danielv
nog wat ik heb mijn mp3 speler er op aangesloten en op vol volume gezet, maar je hoort het geluid heel zacht uit de speakers komen terwijl de versterker ook op vol volume staat!!!

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 13:44
door Vuurkat
Waarop heb je je mp3-speler aangesloten? Phono ingang?

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 13:46
door Laurens
ontbrekende massa zorgt voor brom, ruis en geen of slechts een heel zwak signaal.

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 16:20
door danielv
Vuurkat schreef:
Waarop heb je je mp3-speler aangesloten? Phono ingang?
ik heb het op alle geprobeerd radio. phono en tape

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 19:56
door Vuurkat
De phono-ingang heeft RIAA correctie + voorversterking, de radio heeft misschien voorversterking en van tape weet ik het niet.

Eigenlijk moet ie op aux aangesloten worden, maar die is er geloof ik niet.

Enne, heb je de massa van de mp3-speler wel aan de massa van de versterker vastgemaakt?

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 11:32
door danielv
wat bedoel je met massa mp3 speler

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 13:29
door Vuurkat
Die draad die om de witte en rode kabeltjes is gewonden.

Je hebt 3 draden: wit (signaal links), rood (signaal rechts) en nog die van de massa, en die is vaak om de andere kabeltjes heengewonden i.v.m. afscherming.

Geplaatst: za 29 mar 2008, 14:37
door Jan-Willem
Koop een nieuwe (goede)! :roll:

Geplaatst: za 29 mar 2008, 15:35
door anonamemouse
ik heb nog een leuke voor en eindtrap staan. 400 euro weet je alles.
exclusief ophalen/verzenden.

Geplaatst: za 29 mar 2008, 16:45
door MidiMaze
Draadjes kan je niet met plakband aan mekaar zetten he...
Maar eensch met Jan-Willem, kan je niet beter iets anders sjeffen?

Geplaatst: za 29 mar 2008, 19:27
door danielv
ja a ik ook doen denk ik mijn pa zegt dat ie ergens op zolder nog een goede verterker heeft staan dus dan ga ik die maar even op zoeken :D

Geplaatst: zo 30 mar 2008, 13:34
door Vuurkat
Wat hebben jullie veel versterkers :wink: .

Geplaatst: zo 30 mar 2008, 14:00
door danielv
ja best wel maar geen6!!