Pagina 1 van 2
Tangband : welke vinden we leuk
Geplaatst: ma 28 feb 2005, 14:23
door Henkjan
zoals in een andere post al tussen de regels te lezen was, ben ik bezig met het importeren van een partij TangBand. qua prijzen ben ik er nog niet uit (o.a. onzekerheid over verzendkosten), maar voor D prijzen in NL zou moeten lukken. Misschien lukt t wel om ze op de DIY dag al te hebben?
Om wat concretere vragen te kunnen stellen wil ik ff een Poll doen om de interesse te polsen, laat t eens weten of je min of meer concrete plannen hebt met een van de Tangband units. En licht t ff toe, da's wel zo leuk

meer info over de units op
http://www.tangband.de/
Ik zelf denk aan een surround box met 2 stuks W2-800SF en een bravox woof die ik nog heb liggen ....
Geplaatst: ma 28 feb 2005, 16:44
door jeewee
Henk Jan,
Ik denk dat er zeker een markt moet zijn voor deze kwalitatief goede en goedkope speakers. Ik heb zelf de Lancetta's gebouwd en heb in mijn kennissenkring meerdere geinteresseerden. Ik zelf wil nog een keer iets bouwen met de W6-1139SC(ben benieuwd naar deze vrindelijk geprijsde woofer, iemand ervaring hier mee?) i.c.m. de breedbandertjes.
Ik ben benieuwd naar je verdere activiteiten in deze(en houd me aanbevolen als klant).
groet,
jeewee
Geplaatst: ma 28 feb 2005, 16:48
door b2
De ovale woofer die ze hebben (W69-1042) lijkt ook wel OK in een 20 tot 30 liter bass-reflex behuizing.
En een ovale woofer is toch weer eens iets anders om op te kijken.
Geplaatst: do 03 mar 2005, 11:13
door Skef
Als je gaat bestellen, wil ik wel 5x de W4-657SC meebestellen...
Voor m'n nieuwe projectje...
Geplaatst: do 03 mar 2005, 17:31
door teacher
hmmm...
een monitortje met de w5-876 en de 28-847 moet leuk te doen zijn..
Als het zover is hoor ik het graag..
Geplaatst: do 03 mar 2005, 21:40
door Edo
Ik had al gestemd op de W3-871S, maar de W3-315SC lijkt me zeker ook en leuk speakertje om eens wat mee te maken.
Dus mocht je wat gaan bestellen, mijn interesse gaan uit naar bovenstaande twee.
Geplaatst: ma 14 mar 2005, 23:58
door Skef
Weet iemand of de W8-740C (
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w8-740c.htm ) ook verkrijgbaar is in Europa? Wil deze graag hebben als vervanging in een Logitech Z-560 subwoofer, waar nu een W8-670C in zit (custom-built voor logitech)...
Mocht die mee te bestellen zijn, heb ik hier ook oren naar

Geplaatst: di 15 mar 2005, 14:38
door Henkjan
staat niet in de prijslijst, zal eens vragen.
als je al zeker weet wat je heben wil, stuur ff een

dan pak ik t verder op als die griep eindelijk weg is ...
Geplaatst: di 15 mar 2005, 15:36
door Geenius
Ik weet niet of je het al geinformeerd hebt, maar is het niet veel goedkoper om direct bij Tang Band in Taiwan te bestellen? Nederland heeft geen distribiteur dus misschien dat je onder naam van een of ander bedrijf direct mag bestellen. Bovendien is het assortiment van Blue Planet Acoustics nogal beperkt.
Deze leek mij namelijk wel wat:
http://www.ritlab.jp/shop/product/speak ... -593sd.pdf - 16 stuks per kant in een line-array bijvoorbeeld.

Geplaatst: di 15 mar 2005, 15:46
door Henkjan
kan jij t vertalen?

m'n japans is niet zo goed meer als t nooit geweest is...
maar ik kan wel eens m'n beste zaken engels aandoen en een mail naar Taiwan sturen. hoop alleen niet dat ze dan enorme minimum hoeveelheden hebben en/of enorme verzendkosten.
Geplaatst: wo 16 mar 2005, 13:21
door Skef
Geenius schreef:Ik weet niet of je het al geinformeerd hebt, maar is het niet veel goedkoper om direct bij Tang Band in Taiwan te bestellen? Nederland heeft geen distribiteur dus misschien dat je onder naam van een of ander bedrijf direct mag bestellen. Bovendien is het assortiment van Blue Planet Acoustics nogal beperkt.
Deze leek mij namelijk wel wat:
http://www.ritlab.jp/shop/product/speak ... -593sd.pdf - 16 stuks per kant in een line-array bijvoorbeeld.

Zelfs Tony al aan de tangbands? Het moet nie gekker worden

Geplaatst: do 17 mar 2005, 9:51
door Geenius
Skef schreef:Zelfs Tony al aan de tangbands? Het moet nie gekker worden

Het is de enige manier om een line-array te proberen zonder mijn auto te moeten verkopen

Geplaatst: do 17 mar 2005, 13:24
door Edo
Geenius schreef:Het is de enige manier om een line-array te proberen zonder mijn auto te moeten verkopen

Verkoop je toch gewoon de boot....

Geplaatst: do 17 mar 2005, 20:08
door SARK
Edo schreef:Geenius schreef:Het is de enige manier om een line-array te proberen zonder mijn auto te moeten verkopen

Verkoop je toch gewoon de boot....

Die "witte"

Geplaatst: vr 18 mar 2005, 11:35
door Henkjan
Geenius schreef:Ik weet niet of je het al geinformeerd hebt, maar is het niet veel goedkoper om direct bij Tang Band in Taiwan te bestellen?
helaas, pindakaas:
Tangband schreef:we already had distributor in German, Finland and Italy which we think they are enough to cover South, Middle and North Europe DIY market need
we moeten het dus helaas doen met het asorti van BPA. jammer, want er zijn een flink aantal interesante speakers van TangBand die niet door BPA gevoerd worden, bijvoorbeeld:

een 5" kevlar midwoofer, breed inzetbaar
Geplaatst: zo 20 mar 2005, 21:28
door Henkjan
tijd om serieus met de import te beginnen, ik zal in de te koop sectie een nw topic openen voor wie wat wil hebben (zal vast wat ik hier lees daarheen overhevelen), dan kunnen we hier leuk vertellen wat we allemaal met de Tangbands gaan doen.
Geplaatst: ma 21 mar 2005, 7:54
door Skef
Geenius schreef:Skef schreef:Zelfs Tony al aan de tangbands? Het moet nie gekker worden

Het is de enige manier om een line-array te proberen zonder mijn auto te moeten verkopen

Doel je dan op zoiets, Tony?

Dit is een line-array van Ton Art uit Noorwegen, ook gebouwd met TB-units. Kwam 'm toevallig tegen op diyforum.net, en wou 'm jullie niet onthouden... (Als ik zoiets zie begint het wel weer te kriebelen hoor...)
Geplaatst: ma 21 mar 2005, 21:02
door pieter pan
Geplaatst: wo 23 mar 2005, 13:38
door Roland
Henkjan
Ik vindt het vervelend om je mooie import initiatief te ondermijnen, maar deze tang banders zijn nu ook te koop bij parts express W3-315D, het lijkt me de 3 inch tangband uit de tl die in de laatste hobby hifi stond. Maar dan zonder magnetische afscherming. Een erg mooie midden toner voor d'appolito toepassingen lijkt me.
http://www.partsexpress.com/pe/showdetl ... er=264-811
18$ per stuk
Geplaatst: wo 23 mar 2005, 13:57
door Henkjan
dan komen ze toch uit de US of A? is dus ook import..... dus nog BTW, importheffing en last but not least verzendkosten? ik denk dat je dan al snel op de 60 euro per paar zit.
Geplaatst: zo 27 mar 2005, 0:00
door Edo
Even tussendoortje:
Nieuwe Klang & Ton al gezien? Leuk TL ontwerpje....

Geplaatst: zo 27 mar 2005, 12:08
door Henkjan
Edo schreef:Nieuwe Klang & Ton al gezien? Leuk TL ontwerpje....
waarom heb jij die al wel en ik nog niet?

Geplaatst: zo 27 mar 2005, 12:24
door sietse
Ja, ja, en in de nieuwe HH staat een ontwerp met een breedbander op een plankje. Nou nog die berg onderdelen er voor weg en we zijn terug bij waar ik ooit ben begonnen. Die goeie ouwe tijd...

Geplaatst: ma 28 mar 2005, 14:42
door Blamm
Ik gebruik de W3-871s als pc-speakertjes in het ontwerp van Zaph-audio. Ze staan hier nog steeds onafgewerkt, en de behuizing was mijn eerste ooit, dus errug lelijk

Nu twijfel ik dus of ik ze een mooie nieuwe behuizing geef voor bij de computer, of dat ik er Lancetta's van ga maken voor in de huiskamer...
Het blijven wel de mooiste luidsprekertjes die ik ooit gehoord heb voor het geld. Het stereobeeld is fenomenaal!
Geplaatst: ma 28 mar 2005, 14:50
door Henkjan
Razorfist schreef:Ik gebruik de W3-871s als pc-speakertjes in het ontwerp van Zaph-audio.
wat voor ontwerp is dat? vertel eens! foto's?