Pagina 1 van 1

Wat is dit nu?

Geplaatst: do 06 mar 2008, 11:26
door JeroenKV
Hoe verstop ik een sub?

Geplaatst: do 06 mar 2008, 11:27
door Edo
En?....werkt het lekker?

Geplaatst: do 06 mar 2008, 16:59
door b_force
sub ? Welke sub ? :?: :roll:

Geplaatst: do 06 mar 2008, 18:17
door JeroenKV
b_force schreef:
sub ? Welke sub ? :?: :roll:
Best handig!
Edo schreef:
En?....werkt het lekker?
Ik weet nog niet hoe hij klinkt. Mijn Groundsound filters zijn naar Denemarken voor een upgrade. Volgende week komen ze terug.

Ik heb de inhoud 90 liter gemaakt, dus een hele lage Q. Als ik te weinig output heb plaats ik er nog één bij. Ik denk echter dat het wel goed komt. Best een robuust ding die LAT!

Geplaatst: do 06 mar 2008, 19:04
door jeroen_d
Ik heb zoiets eens geprobeerd met hele slechte ervaring. De kast was te lang en ondanks stevige bracing bleef hij over zijn lengte resoneren. Ik hoop dat de trillingsvrije LAT hier uitkomst brengt. Ik moet wel zeggen dat die sub in mijn geval wel erg lang was, iets van 2,30m. Ach, was een leerzaam project, hoort wellicht thuis onder de rubriek WIE DURFT.

Geplaatst: do 06 mar 2008, 20:43
door JeroenKV
Ik zal het merken volgende week! De kamer is iets van 1,50 meter lang.

Geplaatst: vr 07 mar 2008, 1:01
door Martijn H
JeroenKV schreef:
b_force schreef:
sub ? Welke sub ? :?: :roll:
Best handig!
Edo schreef:
En?....werkt het lekker?
Ik weet nog niet hoe hij klinkt. Mijn Groundsound filters zijn naar Denemarken voor een upgrade. Volgende week komen ze terug.

Ik heb de inhoud 90 liter gemaakt, dus een hele lage Q. Als ik te weinig output heb plaats ik er nog één bij. Ik denk echter dat het wel goed komt. Best een robuust ding die LAT!

Wil je vertellen wat ze precies doen aan de groundsound? (DCN 23?) Ben ik wel benieuwd naar! Is dat een soort extra service?

mvg,

Martijn

Geplaatst: vr 07 mar 2008, 7:27
door JeroenKV
Montana schreef:
JeroenKV schreef:
b_force schreef:
sub ? Welke sub ? :?: :roll:
Best handig!
Edo schreef:
En?....werkt het lekker?
Ik weet nog niet hoe hij klinkt. Mijn Groundsound filters zijn naar Denemarken voor een upgrade. Volgende week komen ze terug.

Ik heb de inhoud 90 liter gemaakt, dus een hele lage Q. Als ik te weinig output heb plaats ik er nog één bij. Ik denk echter dat het wel goed komt. Best een robuust ding die LAT!

Wil je vertellen wat ze precies doen aan de groundsound? (DCN 23?) Ben ik wel benieuwd naar! Is dat een soort extra service?

mvg,

Martijn
Iets met de voeding en de chipset naar de MK II versie. Ik krijg wat speciale service, maar ze doen het voor iedereen tegen gereduceerd tarief.

Geplaatst: vr 07 mar 2008, 8:39
door Triple_A
Wat is dat voor driver?

Geplaatst: vr 07 mar 2008, 13:52
door JeroenKV
Triple_A schreef:
Wat is dat voor driver?
De Tymphany LAT500:
http://www.tymphany.com/categories/tymp ... subwoofers

Geplaatst: za 15 mar 2008, 23:48
door JeroenKV
Vandaag dit ding draaiende! Kort en krachtig; een aanraden.

Voldoende power en ideaal weg te werken. Bij film voldoende (geeft een klap, maar subtieler dan b.v. Peerless slave--> kan met de 85 liter kast te maken hebben), maar bij muziek zeer goed!

Geplaatst: di 25 mar 2008, 20:49
door JeroenKV
Wat opvalt is het gemak waarmee het laag uit de LAT komt. Er is ook geheel geen mechanische trilling aan de kast te voelen. Die is wel goed gebouwd, maar ik voel altijd wel wat trilling bij "normale" units. Bij de LAT is het net alsof hij niet aan staat, totdat je aan één van de membramen voelt.

Die LAT700 zou daarom ook wel eens goed kunnen werken in een dipole opzet. Een dikke zware baffle is niet meer nodig.