Pagina 1 van 1
Nieuwe coax van Tangband
Geplaatst: vr 15 feb 2008, 20:46
door Juoigâ
Van Tangband hebben wij nu oon een mooie 6½" coaxiale speaker. De 25mm zijden dome tweeter met korte hoorn bevindt zich in de 38mm spreekspoel van de midwoofer waardoor de accoustische centra van de beide samenvallen.
Geplaatst: vr 15 feb 2008, 22:28
door b_force
Stond deze ook recentelijk in de bekende hifi bladen ?
Geplaatst: za 16 feb 2008, 10:27
door Juoigâ
ik zag in de laatste 2 K+T diverse coaxen, o.a. de One Point Monitor met de Thiel, maar deze Tangband kwam ik niet tegen. Misschien in de volgende?
Geplaatst: zo 17 feb 2008, 17:45
door Juoigâ
Akustik Art (uit Kiel, Duitsland) heeft al een monitor met dit chassis: de NewTon
Geplaatst: zo 24 feb 2008, 18:57
door dimmu1975
Kan het zijn dat link van het bouwplan niet correct is?
Datasheet kan ik probleemloos zien....
Geplaatst: zo 24 feb 2008, 19:53
door Martijn v
Ik zie ze allebij.
Geplaatst: do 28 feb 2008, 19:56
door dimmu1975
"save as" kiezen en dan krijg ik het open, eerste keer dat het enkel via deze manier gaat

Geplaatst: ma 28 apr 2008, 11:52
door arjank
Die nieuwe tangband coax is super!
Ik heb voor mijn broer een home cinema set ontworpen waarbij deze coax gebruikt wordt.
Het mooiste van deze units is de stemweergave, heel direct, open en en geen enkele verkleuring.
In de nieuwe K&T staat ook een ontwerp met deze coax. Ik heb echter een totaal ander(complexer) filter ontworpen waardoor het geheel een stuk uitgebalanceerder klinkt.
Deze coax is in deze prijsklasse het beste wat er maar te krijgen is, petje af voor tangband. Wil je iets beters dan moet je voor de thiel gaan anders heeft het geen zin om meer geld uit te geven.
Geplaatst: ma 28 apr 2008, 19:53
door hopsa
Geplaatst: wo 30 apr 2008, 20:41
door Juoigâ
arjank schreef:Die nieuwe tangband coax is super!
.......
Ik heb echter een totaal ander(complexer) filter ontworpen waardoor het geheel een stuk uitgebalanceerder klinkt.
kijk, dat zijn mooie berichten

je maakt me nou toch wel nieuwsgierig naar een ontwerp- en bouwverslag

Geplaatst: vr 02 mei 2008, 12:51
door rho
Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Ik merk wel dat er blijkbaar een SA en een SB versie zou bestaan van de W6-1530. Klopt dat?
Geplaatst: vr 02 mei 2008, 13:52
door Juoigâ
rho schreef:Ik merk wel dat er blijkbaar een SA en een SB versie zou bestaan van de W6-1530. Klopt dat?
zou zomaar kunnen, verschillen in die laatste letters kunnen bv duiden op de versies voor de EU (moeten voldoen aan RoHS = loodvrij). Net zoals de W4-657B nu W4-657D heet.
Geplaatst: vr 02 mei 2008, 14:48
door rho
Zouden er verschillen in de T/S-parameters kunnen ontstaan door die kleine verschillen om aan de geldende normen te voldoen? (b.v. anders hars op de spider ofzo)
Geplaatst: vr 02 mei 2008, 19:11
door Juoigâ
nee, dat betreft eigenlijk alleen zaken als soldeer.
Geplaatst: vr 02 mei 2008, 19:46
door rho
Een hele geruststelling.
