Pagina 1 van 6

Playstation als CD speler

Geplaatst: zo 20 feb 2005, 11:56
door weidok
Is dit een vroege 1 april grap..
my first sony

Lees het linkje

http://www.methe-family.de/cd.htm


wie heeft hier ervaring mee....??

Geplaatst: zo 20 mar 2005, 17:17
door weidok
niemand ????

:oops: :oops:

Geplaatst: zo 20 mar 2005, 18:49
door Edo
Nop....sorry....

Geplaatst: zo 20 mar 2005, 19:17
door SARK
Het lijkt me een serieus persoon, ik heb alleen geen idee wat voor kwaliteiten de SONY-PS heeft.

Geplaatst: zo 20 mar 2005, 20:30
door weidok
SARK schreef:
Het lijkt me een serieus persoon, ik heb alleen geen idee wat voor kwaliteiten de SONY-PS heeft.
Is hij ook en ik weet inmiddels dat hij HEEL ERG GELIJK HEEFT

Heb zo'n ps en die speelt de sterren van de hemel
waarom deze techniek niet in cd spelers is verwerkt
is mij echt een raadsel...

Of het moet de marketing ivm de invoering van SACD
zijn..

Dus ergens in een lab staat een supercdspeler
die niet op de markt gebracht mag worden

Geplaatst: zo 20 mar 2005, 20:39
door sietse
Hum, Weidok, eerst horen en dan geloven.
Moet ik maar even langs komen als vertegenwoordiger van dit forum, waar iemand mij al eens als PRESIDENT wilde hebben, om te luisteren of 't wel waar is... :? Ik heb er dat klere eind van 2 minuten fietsen wel voor over, denk ik.

Geplaatst: do 21 apr 2005, 17:33
door Henkjan
en...........

Geplaatst: do 21 apr 2005, 19:51
door sietse
Tja, ik heb het natuurlijk beluisterd en heb een beetje twijfels. Speeld ook mee, dat weidok op het ogenblik met breedbanders speeld en ik het idee kreeg een soort van fase verschijnsel te konstateren. Dit omdat we twee cd spelers, een HK en die playstation speler zaten te vergelijken.
De HK is voor mij verreweg de beste in de weergave van hoog tot laag.
Vooral het hoog veroorzaakte het typische verschijnsel in de plaatsing van het stereobeeld. We zullen de hele handel nog bij mij uit proberen om te horen of dit ook bij mij gebeurd. Zoniet, krijgen we hier misschien een discussie over het gedrag van breedbanders, waarbij ik dan m'n best zal doen mijn mening over breedbanders te vergeten. :)
Voorlopig zijn Weidok en ik het es een keertje niet met elkaar eens. :D

Geplaatst: do 21 apr 2005, 19:56
door voodooless
weidok schreef:
Heb zo'n ps en die speelt de sterren van de hemel
waarom deze techniek niet in cd spelers is verwerkt
is mij echt een raadsel...
Het echte raadsel is: welke techniek? Want wat dat (blijkbaar) goede geluid veroorzaakt is absoluut niet duidelijk...

Geplaatst: vr 22 apr 2005, 15:18
door weidok
deepspace schreef:
weidok schreef:
Heb zo'n ps en die speelt de sterren van de hemel
waarom deze techniek niet in cd spelers is verwerkt
is mij echt een raadsel...
Het echte raadsel is: welke techniek? Want wat dat (blijkbaar) goede geluid veroorzaakt is absoluut niet duidelijk...
Krekt.. daar gaat het mij om.. het model waar ik mee speel is niet het
topmodel (nr 3 op ranglijst) van de speelstations !! nr. 1 heb ik ook gehoord naar mijn "smaak" nog meer "stage" daarmee bedoel ik
muzikaler meer gevoel "emotie of openheid' in de weergave...

Dus niet meer laag of hoog ... let wel bij beter laag vaak
wordt ervaren als mindere laag weergave terwijl je juist veel
meer definitie terug krijgt...

Maar verschillen in cd weergave met vreemde compementen en
andere omgeving is soms moeilijk waar te nemen..
laat staan de verschillen te omschreven..
Ben je ook nog afhankelijk van de gebruikte cd opname's ..
tja.. moeilijk ... Het gaat daarbij ook om het ervaren van de
emotie in opname's ????
Soms denk ik wel dat zelfbouwers te technisch luisteren !!!

Blijft het raadsel dus waarom speelt zoiets simpels
waar het uitgangspunt niet de kwaliteit van de geluidsweergave
is geweest zo " MUZIKAAL'..

Ik denk dat Sonie deze techniek met de ontwikkeling van de SACD
in de ijskast heeft gedaan... !!!

Zeg het maar.. :shock: :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: vr 22 apr 2005, 15:27
door weidok
sietse schreef:
Vooral het hoog veroorzaakte het typische verschijnsel in de plaatsing van het stereobeeld. . Zoniet, krijgen we hier misschien een discussie over het gedrag van breedbanders, waarbij ik dan m'n best zal doen mijn mening over breedbanders te vergeten. :)
Voorlopig zijn Weidok en ik het es een keertje niet met elkaar eens. :D
Bedoel met typisch "slechtere plaatsing' in het stereobeeld
of anders (verschil weergave met 1 speaker en meerwegsystemen"

Heb ook wel zonder bsc netwerk gespeelt ..
man dat klinkt echt geweldig maar te veel mid en hoog dus
die ervaringsschok is bijna net zo groot als
het horen van een SI T amp met hoog rendements speakers

maar met een ML TL is netwerkje wel een noodzakelijk kwaad...
kwaliteit van de spoel is HEEL belangrijk...

Misschien dat de Fostex FE 167 E beter tot zijn recht kommt
in een TQWT (hoorn) kast... ???

Geplaatst: vr 22 apr 2005, 16:08
door Henkjan
dit is een MUST voor tijdens de nog te plannen blinde luistertest!

Geplaatst: vr 22 apr 2005, 16:41
door weidok
Henkjan schreef:
dit is een MUST voor tijdens de nog te plannen blinde luistertest!
Ik luister vaak met de ogen dicht... :lol: :lol: :lol: :lol:

Tja ik weet het Almelo of Rotterdam..

Is mij iets te ver ... :!: :!:

Geplaatst: vr 22 apr 2005, 17:32
door Henkjan
iemand anders met een PS ???

Geplaatst: vr 22 apr 2005, 19:49
door pieter pan
ik denk dat je een PS1 tegenwoordig alwel kan kopen voor 20€ of zelfs minder hoor, als je een beetje uitkijkt. Geen geld voor een mogelijks revolutionaire cd-speler hé 8)

Geplaatst: vr 22 apr 2005, 20:21
door weidok
pieter pan schreef:
ik denk dat je een PS1 tegenwoordig alwel kan kopen voor 20€ of zelfs minder hoor, als je een beetje uitkijkt. Geen geld voor een mogelijks revolutionaire cd-speler hé 8)
15 euro heb ik er voor uitgegeven...

Er zit dus een zeer muzikale ic in die vele dure cd loopwerken dac's
en voedingen moeiteloos benaderd zoniet (mijn smaak) overtreft..

Geplaatst: vr 22 apr 2005, 20:22
door sietse
Weidok schreef:
Bedoel met typisch "slechtere plaatsing' in het stereobeeld
of anders (verschil weergave met 1 speaker en meerwegsystemen"
Precies, gaan we volgende week es ff uitproberen met mijn kastjes.

Geplaatst: vr 22 apr 2005, 21:32
door voodooless
weidok schreef:
pieter pan schreef:
Er zit dus een zeer muzikale ic in die vele dure cd loopwerken dac's en voedingen moeiteloos benaderd zoniet (mijn smaak) overtreft..
Zal er iets in zitten wat op een prettige manier voor vervorming zorgt... net als buizenamps en LP's. Gewoon slecht ontwerp dus :lol: . Maar er natuurlijk niks mis mee als het toch goed klinkt ;)

Eigenlijk zou je het ding eens met wat test CD's aan een spectrum analyser moeten hangen ofzo.

Geplaatst: vr 29 apr 2005, 21:17
door sietse
Sietse schreef:
Precies, gaan we volgende week es ff uitproberen met mijn kastjes.
Gaat dus ff langer duren wegens omstandigheden.

Geplaatst: vr 29 apr 2005, 21:36
door weidok
deepspace schreef:
weidok schreef:
pieter pan schreef:
Er zit dus een zeer muzikale ic in die vele dure cd loopwerken dac's en voedingen moeiteloos benaderd zoniet (mijn smaak) overtreft..
Zal er iets in zitten wat op een prettige manier voor vervorming zorgt... net als buizenamps en LP's. Gewoon slecht ontwerp dus :lol: . Maar er natuurlijk niks mis mee als het toch goed klinkt ;)

Eigenlijk zou je het ding eens met wat test CD's aan een spectrum analyser moeten hangen ofzo.
Er zit bijna niets in..
Het zal de simpelheid wel wezen..
Vergeleken met een cd speler is een draaitafel ook vrij eenvoudig
opgebouwd :D :D

Je hoort een soort openheid (lucht al of niet gebakken)
in de weergave die ook bij goede LP weergave vaak waarneemt ???

Vergelijking Stein en PS1 laat dus ff op zich wachten...

Geplaatst: vr 29 apr 2005, 22:59
door Henkjan
zijn er nog verschillen in PS-1nen?

deze staat nu op 6.50 en niet ver bij me vandaan, voor dat geld wil ik t wel eens proberen...

Afbeelding

Geplaatst: za 30 apr 2005, 10:24
door weidok
Henkjan schreef:
zijn er nog verschillen in PS-1nen?

deze staat nu op 6.50 en niet ver bij me vandaan, voor dat geld wil ik t wel eens proberen...

Afbeelding
Zo te zien is dat de laatste serie van de PS1
Voor de juiste modellen zie link begin topic.......

Geplaatst: za 30 apr 2005, 10:40
door Leeuwarden
Voor 6,50 blijf je zelfs lachen als er rook uitkomt. :roll:

Geplaatst: za 30 apr 2005, 12:13
door Henkjan
ah, dus doorzoeken naar de vierkante, vooraan op deze foto...
Afbeelding

Geplaatst: za 30 apr 2005, 13:58
door weidok
Het gaat om het modelnr.
Staat op de onderkant..
Ik heb de 5502 de 1002 heb ik ook gehoord is nog iets
ruimtelijker maar moeilijk aan te komen... of DUUR !!

SCPH - 1002 : Die Natürlichste und in Sachen Playstation als Cd-Player das Maß der Dinge

SCPH - 5002 : Annähernd an der 1002, etwas langsamer

SCPH - 5502 : etwas Mittenbetont aber sehr schnell und spritzig, nicht ganz so Räumlich wie 1002

hier nog een link
http://www.highend-info.de/html/beschreibung.html