Pagina 1 van 1
Sub City met een SVS dB12.3
Geplaatst: vr 25 jan 2008, 12:09
door Godtoh
Zoals de tekst al doet vermoeden... een subwoofer met een SVS dB12.3 driver.
Nadat ik een gepoorte kast heb getest en dit geen succes was, ga ik toch voor de gesloten variant van 80-90 liter.
Zal even wat foto's posten van de testkast met een variabele poort.
En wat foto's van hoe het er nu voor staat...
Afwerking wordt zwart skaileer met okoume triplex.
De Needles (zweven ook nog ergens rond) worden datzelfde triplex met wit skaileer.
Geplaatst: za 26 jan 2008, 7:23
door Jeroen G
Mooi ontwerp, weet je al hoe je ze af gaat werken?
Ps. Moet die pijp niet ergens een bracing hebben trouwens? ivm
resonanties in de pijp

Geplaatst: za 26 jan 2008, 12:08
door jantje-secuur
Het was een testpijp. Hij was schuifbaar zodat je je tuningsfrequentie kon instellen. Dit was niet echt een succes en zodoende gaat hij hem toch maar gesloten maken.
Geplaatst: za 26 jan 2008, 19:10
door Godtoh
Ja de pijp moet in de bracing, maar zoals camiel aangaf wordt hij gesloten.
En de afwerking wordt.... zwart skai met okoume triplex.
Geplaatst: do 07 feb 2008, 21:24
door Godtoh
De versterker, de baffle en de achterkant...
De baffle is ingefreesd zodat de woofer er iets in zat

Geplaatst: di 11 mar 2008, 21:53
door Godtoh
Nog ff een update,
En een vraag...
Hoeveel baf zal ik in de sub stoppen?
Dacht zelf aan alles behalve het middelste gedeelte.
Daar kan ik later namelijk nog makkelijk bij
Geplaatst: di 11 mar 2008, 21:56
door Henkjan
sub kan prima zonder BAF hoor
Geplaatst: di 11 mar 2008, 22:02
door Godtoh
Waarom drukt iedereen er dan demping etc in?
Of wat is het voor/nadeel als ik er baf in prop?
Geplaatst: di 11 mar 2008, 22:06
door Henkjan
in een bas deel van een meerweg is demping bijna altijd wel nodig om mee te helpen staande golven te dempen, maar in een sub is dat wegens het inzetgebied niet nodig
wel zorgt het dat de sub zich gedraagt of het volume iets groter is
Geplaatst: di 11 mar 2008, 22:31
door Godtoh
Tsjah ik zit nu rond de 80liter geloof ik....
Testkast was iets groter, misschien dat ik hem voor een deel vol druk dan.
80% of zoiets.
Geplaatst: di 11 mar 2008, 22:37
door b_force
BAF of niet, hangt een beetje van de cross frequentie af.
Als je 2e order op zo'n 100Hz gaat filteren kan het nog zo zijn dat je ietsjes kleuring kan krijgen.
Echter is dat wel minimaal.
Ik zou zeggen, probeer het eerst zonder, bevalt zo laten. bevalt het niet kan je er altijd nog wel bij.
Geplaatst: wo 12 mar 2008, 8:49
door Wowly
Ik zie dat je subamp geen eigen behuizing heeft, ben je niet bang dat de drukgolven de componenten van de amp onder stress zullen zetten?
Wowly
Geplaatst: wo 12 mar 2008, 9:03
door sevenup
Wowly schreef:Ik zie dat je subamp geen eigen behuizing heeft, ben je niet bang dat de drukgolven de componenten van de amp onder stress zullen zetten?
Wowly
Als ik het goed zie op de foto's in de vorige posts heeft de kast een apart compartiment voor de verserker aan de achterkant.
Geplaatst: wo 12 mar 2008, 9:36
door Godtoh
sevenup schreef:Wowly schreef:Ik zie dat je subamp geen eigen behuizing heeft, ben je niet bang dat de drukgolven de componenten van de amp onder stress zullen zetten?
Wowly
Als ik het goed zie op de foto's in de vorige posts heeft de kast een apart compartiment voor de verserker aan de achterkant.
Inderdaad, een compartiment van een 7cm diep (intern).
En met de baf vulling heb ik een beetje het probleem dat ik er straks niet meer bij kan.
Daarom eigenlijk nu het liefste een beslissing maken.
Denk dat eruit halen makkelijker gaat dan erin stoppen, maar dat ga ik vanavond even testen met de baffle er los op.
Geplaatst: do 03 apr 2008, 22:24
door Godtoh
Ff update,
Hij zit in elkaar (nog niet getest ofzo hoor)...
Maar nog een plaatje van het frezen van de baffle, even kijken hoeveel van jullie gaan kwijlen bij deze foto.
Geplaatst: do 03 apr 2008, 22:24
door Godtoh
Ff update,
Hij zit in elkaar (nog niet getest ofzo hoor)...
Maar nog een plaatje van het frezen van de baffle, even kijken hoeveel van jullie gaan kwijlen bij deze foto.
Geplaatst: do 03 apr 2008, 22:30
door Jan-Willem
Welke school zit je

(of is het op het werk?)
Geplaatst: vr 04 apr 2008, 16:05
door Godtoh
Jan-Willem schreef:Welke school zit je

(of is het op het werk?)
Werk, Philips in hoogeveen

Geplaatst: za 05 apr 2008, 14:18
door MidiMaze
Hehe, kan je niet een blok massief eiken in dat apparaat stoppen en daar een kast uit CNC'en

Geplaatst: za 05 apr 2008, 22:35
door bertor
Nee, geen eiken, dat gaat werken, krijg je scheuren enzo. Misschien een blok aluminium?

Geplaatst: di 08 apr 2008, 9:13
door Godtoh
Het kan wel ja.
Daarnaast staat een nog mooiere cnc frees, jaja 2 van die dingen

Geplaatst: di 08 apr 2008, 20:24
door Implo
Ik wilde al zeggen, dat is niet op het Alfa
Hoewel we daar ook wel een leuk cnc apparaatje hebben staan, alleen zijn ze niet zo dol op hout... Draaien mag nog net, op de oudste bank, alles afplakken en stofzuiger eronder :S
Maar ziet er wel netjes uit! Werk je al fulltime dan?
Geplaatst: di 08 apr 2008, 20:32
door Godtoh
Implo schreef:Ik wilde al zeggen, dat is niet op het Alfa
Hoewel we daar ook wel een leuk cnc apparaatje hebben staan, alleen zijn ze niet zo dol op hout... Draaien mag nog net, op de oudste bank, alles afplakken en stofzuiger eronder :S
Maar ziet er wel netjes uit! Werk je al fulltime dan?
Ok moet eigenlijk stage zeggen
Aardig wat ze zo voor je doen, ze hoeven er niets voor te hebben namelijk.
Geplaatst: di 27 mei 2008, 23:25
door Godtoh
Foto's