Pagina 1 van 4

Wavecor ontwerpwedstrijd, win een subdriver!

Geplaatst: za 19 jan 2008, 16:08
door Roland
Hoi,

Ondanks dat ik er persoonlijk van overtuigd ben dat de wavecor subwoofer drivers ontzettend goed zijn. Verkopen ze nog voor geen meter. Onbekend maakt onbemind.

Nu kan ik gaan zitten wachten tot de Hobby hifi ze test, maar het leek me leuker een ontwerp wedstrijd uit te schrijven. Wie de mooiste subwoofer ontwerpt voor deze 10 inch driver wint er 1:

Afbeelding

http://www.capsandcoils.com/shop/index. ... cts_id=417

De actie loopt tot 29 Februari, over de uitslag wordt niet gemailed. Alle principes zijn toegestaan. TL, BR, Hoorn. Je mag ook de 8 Ohm versie en de passieve radiator gebruiken voor je ontwerp.

Voorwaarde om mee te doen:
-nette bouwtekening.
-foto's als de sub af is.
-uitleg waarom jouw ontwerp goed is.

Groet Roland

Geplaatst: za 19 jan 2008, 16:12
door Wowly
Joejoeeee!!! Wedstrijden !!!!


Ik ga meteen even nadenken wat vor moois we ermee kunnen maken!!

Jan

Geplaatst: za 19 jan 2008, 17:22
door SARK
Tandwieltjes zijn hier ook volop aan 't knarsen :wink:

Geplaatst: za 19 jan 2008, 17:24
door b_force
mmm verzinnen kan ik wel, maar bouwen gaat nu even niet lukken.

Geplaatst: za 19 jan 2008, 19:09
door Edo
b_force schreef:
mmm verzinnen kan ik wel, maar bouwen gaat nu even niet lukken.
Dat gaat wel...alleen dat tekenen... :?

Geplaatst: za 19 jan 2008, 19:12
door Jasper Joppe Geers
Tekenen gaat wel, alleen bouwen.. :?

Raar misschien, maar ik kan de X max nergens vinden... :oops:

Geplaatst: za 19 jan 2008, 19:35
door Walt
x-max = (wikkelhoogte spoel - dikte poolplaat)/2

Hier dus iets meer dan 11mm lineair one way.

Groeten Walter

Geplaatst: za 19 jan 2008, 19:38
door Wowly
Yeah, ik heb al iets heel erg sierlijks verzonnen met mogelijk ook door de dames wel aardig gaat worden. Het word een soort van golf die op de grond heel breed is en naar het plafond toe smalle word ahw een soort van tapse TL. kan goed 2 meter hoog worden, maar de sierlijkheid moet het mooi plaatsbaar in de woonkamer maken....

Jan

Geplaatst: di 22 jan 2008, 7:53
door Roland
Edo schreef:
b_force schreef:
mmm verzinnen kan ik wel, maar bouwen gaat nu even niet lukken.
Dat gaat wel...alleen dat tekenen... :?
Een mooie schets is ook prima. Het leek me trouwens leuk die dan hier te publiceren. Zodat we allemaal de inzendingen kunnen zien.

Groet Roland

Geplaatst: di 22 jan 2008, 9:28
door Geenius
Ik ga meteen aan de slag (de tekening dan). :)

Geplaatst: di 22 jan 2008, 15:47
door voodooless
Tekenen kan altijd wel :) Ik kan heel veel tekenen, maar of dat ook uitvoerbaar gaat zijn is natuurlijk een tweede, dus misschien is dat wel een handige extra voorwaarde? Aan de andere kant voorwaarde voor een bouwtekening impliceert dat natuurlijk ;)

Geplaatst: di 22 jan 2008, 19:09
door jantje-secuur
Sterker nog, je moet hem zelf maken als je wint. Dus uitvoerbaar is een rekbaar begrip natuurlijk, maar als jij het kan dan mag het.

Geplaatst: di 22 jan 2008, 19:18
door Wowly
Als ik hem win dan wil ik hem bouwen!, en vervolgens aan ronald meegeven om te gebruiken als demo-materiaal de eerste tijd!! Zodat de mensen zien wat ze er mee kunnen. en zodat ik hem nog eens op het www terugzie als zijnde mijn creatie die op reis is 8)

Overigens denk ik dat de woof een kritische grens van 200 euro heeft. Ik weet dat voor mijn gevoel een subdriver van 150 euro net nog leuk was om te bouwen. Uiteindelijk heb ik er 175 euro voor betaald, wat eigenlijk een randje extra was, maar meer had het niet hoeven zijn. Maar goed, als ie de kwaliteiten zou hebben van een tumult is het weer een koopje!!!

Jan

Geplaatst: di 22 jan 2008, 19:38
door Bart_M
Ik zoek nog iets ter ondersteuning van mijn monitors...
* denkt erg hard na *

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 7:19
door Roland
Hoi,

Klopt wat interficior zegt! Het is wel zo leuk als de winnaar ook een foto publiceerd van het winnende ontwerp.

Winnen kan zowel met een technisch vernuftig ontwerp als een fraaie uitvoering van de kast.

Groet Roland

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 9:02
door Wowly
Roland, mag ik vragen wie er in de jury zit?

Oja, houd je van sigaren??? :D :D :D :D

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 9:36
door Marp
Wowly schreef:
Roland, mag ik vragen wie er in de jury zit?

Oja, houd je van sigaren??? :D :D :D :D
Pas maar op dat forum sherrifs niet worden uitgesloten van deelname. :lol: :lol:

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 9:46
door Bart_M
Pas maar op dat de sherrifs de posts van de overige deelnemers niet aanpassen. :twisted:

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 11:13
door voodooless
Hmm, ik heb al wat heel moois denk ik :D Maar ik ga nog niet veel verklappen.

Trouwens, is het gewoon de bedoeling dat we onze ontwerpen gewoon hier posten als we iets hebben? Mogen we ook tussenstanden laten zien?

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 11:25
door Roland
Haha,

Ik zit in mijn eentje in de jury! Originaliteit scoort goed.

Groet Roland

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 11:48
door peter geerts
Ik wil ook graag meedoen. Ik heb ook al een idee dat ik eventueel zou willen "claimen". ik weet niet of dit de bedoeling is, of dat het geen probleem is als twee mensen met het zelfde idee komen (ivm welles/nietes, "ik was eerder " en dat soort grappen).

In ieder geval een hintje, mijn idee is "auto" gerelateerd :wink:

Binnenkort meer...

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 11:51
door b_force
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt denk ik zo :P

Momenteel heb ik geen tijd, maar na mijn tentamens eens iets verzinnen :P

Ik heb ook al een ideetje :)

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 12:23
door voodooless
Afbeelding

Sneak peak ;)

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 12:25
door b_force
heej, zo loopt ie van mij ook !! :lol: :lol: 8)

Geplaatst: wo 23 jan 2008, 12:27
door voodooless
You bastard :shock:

Gelukkig denk ik dat ik het stiekem toch heel anders gedaan heb :P