Pagina 1 van 1
UCD 700HG OF 400HG
Geplaatst: do 10 jan 2008, 18:26
door speakerfan
Ik twijfel tussen 2 setups om te bouwen.
Ik moet natuurlijk wel binnen mijn budget blijven daarom heb ik voor mij zelf de keuze uit 2 opties. Het vermogen van de 700 heb ik niet nodig.
Wat zal ik kiezen??
UCD700HG met 1x voeding
1x TR700
1x ucd700 power
2x ucd700HG
1x softstart
UCD400HG met 2x maal aparte voeding
2x TR400
2x ucd power mono
2x UCD400HG
1x softstart
Geplaatst: do 10 jan 2008, 18:30
door CarloPJB
optie 2
Geplaatst: do 10 jan 2008, 18:35
door audiomanics
Wat heb je aan 2 x UcD700HG als je maar een voeding neemt??? Spare versterker??
Optie 2 dus..
Of je moet even willen doorsparen... 2 x 700W is wel lekker en sommigen beweren dat hij ook iets beter klinkt... Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, wel een 700...
Kees
Geplaatst: do 10 jan 2008, 18:48
door Wowly
nr 2
Geplaatst: do 10 jan 2008, 18:58
door dre
optie 2
Geplaatst: do 10 jan 2008, 19:39
door CarloPJB
Wat ga je er eigenlijk mee aansturen.
Waarom niet 2 x de UcD180HxR

Geplaatst: do 10 jan 2008, 20:12
door speakerfan
Mijn Emotion 1 van OLS van 200watt bij 4 Ohm
Geplaatst: do 10 jan 2008, 20:23
door KT88
2 x UcD400ST en die modificeren.

Geplaatst: do 10 jan 2008, 21:00
door speakerfan
waar is die 12 volt uitgang voor op die frafo.
Kan ik gewoon een ander merk trafo bestellen bij farnell?
Geplaatst: do 10 jan 2008, 21:08
door KT88
De 12 V is voor een eventuele aparte voedng van de ingangstrap van de UcD.
Die kan ook worden afgeleid (op de ST) van de "hoge" voedingsspanning, dus je kunt elke trafo gebruiken.
Maar waarom Farnell?
Rechtstreeks bestellen bij Amplimo of zelfs Hypex is voordeliger...........
Geplaatst: do 10 jan 2008, 22:41
door speakerfan
wat zou er mis zijn als ik 2 x deze trafo zou gebruiken
is veel goed koper als 2x het ingegoten model en goedkoper als de TRA501
http://nl.farnell.com/jsp/Electrical/Tr ... ku=9530835
Geplaatst: do 10 jan 2008, 22:59
door KT88
Da's inderdaad goedkoop.........en dat voor Farnell!
Tja, da's dan de betere keuze! Zeker als je qua vermogen niet het onderste uit de kan wilt hebben bij 4 ohm.

Geplaatst: vr 11 jan 2008, 6:41
door speakerfan
zou die 2 volt veel in het vermogen uit maken?
Geplaatst: vr 11 jan 2008, 11:48
door KT88
Zul je niet merken.

Geplaatst: za 19 jan 2008, 22:50
door speakerfan
ik heb de UCD400HG binnen met 2 x voeding van farnell
Ik zit te lezen op de site van Hype over het voeden van de opamps via de voedings print maar de '"via'" op de mono HG voeding is niet te vinden.
Heeft het apart voeden met de nieuwe HG ucd's wel zit aangezien er op de voedings print een gewone 7812 zit zijn hier geen betere oplossingen voor?