Pagina 1 van 1

ofc foiliekabel van capsandcoils.com

Geplaatst: do 27 dec 2007, 17:13
door Paul
Heeft iemand een (geniaal) idee hoe je deze netjes in een terminal / banaanstekker krijgt?

http://www.capsandcoils.com/shop/index. ... cts_id=399

bvd Paul

Geplaatst: do 27 dec 2007, 17:29
door dre
ik zou soldeer spades gebruiken,en de kabel een paar keer opvouwen.

Geplaatst: do 27 dec 2007, 18:04
door Roland
Hoi,

Met zon hele eenvoudige banana plug moet het zeker lukken.
http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?Tab ... &doy=27m12

Beetje rondvouwen aan het uiteinde en dan valt ie makkelijk te solderen. Ik zal er eens achteraan dat ik de foliekabel terminated ga leveren / dit type banaan in mijn assortiment krijg. Ik heb wel banaan pluggen in mijn assortiment maar die zijn van voor dat er foliekabel van Jantzen beschikbaar was en alleen goed geschikt voor gewone kabel.

Groet Roland

Geplaatst: do 27 dec 2007, 19:24
door audiomanics
iets meer werk maar erg mooi.
Je neemt een paar standaard, knappe, vergulde banaanstekers, een paar stukjes zilverdraad van 30mm lengte en ca 2mm dik. Daar rol je het uiteinde van de foil een keer omheen, Soldeer de folie aan het zilverdraadje. Steek het 5mm overgebleven zilverdraadje in de banaanplug en soldeer dit vast. Rol de foil nog een keer om het draadje. Nu staat de foil haaks op de plug en zal mooi afhangen als je de plug in de bus steekt.
Neem een mooi rond hardhouten klosje (bijv 15mm rond lengte ca 35mm) met een gat van ca 4-5mm over de lengte door het midden. Maak met een zaag een gleuf over de lengte en schuif het klosje over het gesoldeerde eind van de plug. verlijm de zaak met een goede tweecomponentenlijm en sluit het open eind van het klosje af met een paar druppels carroseriekit, rode voor de plus en de zwarte voor de min.

Kees

Geplaatst: do 27 dec 2007, 22:18
door Paul
Ik heb om te beginnen maar eens een 16tal banaanachtige stekkertjes besteld, kan ik er een paar verprutsen :D

http://cgi.ebay.de/Hohlbanana-vergoldet ... dZViewItem


Als ik straks (9 jan) terugkom van vakantie en de stekkertjes er zijn gaat er een mailtje naar C&C achteraan :D

@Audiomanics, ik ga het proberen maar heb zo mijn twijfels of het met mijn 2 linkerhanden zo fraai uitpakt :oops:

Geplaatst: do 27 dec 2007, 23:35
door Wowly
heeee, je hebt ze gevonden. ik was de link kwijt! Ik heb dze ook gekocht, werkt fabelhaft!!

Wowly

Geplaatst: vr 28 dec 2007, 9:56
door MidiMaze
Hebben die dingen veel voordelen ten opzichte van goed rondom klemmende banaan stekkers? Of maakt het allemaal geen moer uit?

Geplaatst: vr 28 dec 2007, 10:16
door Paul
Ik kan me niet voorstellen dat ze duidelijke voordelen hebben, bij mij komt de vorm toevallig goed uit voor m'n toepassing...

Geplaatst: vr 28 dec 2007, 14:41
door audiomanics
Even een plaatje getekend voor de duidelijkheid....

Kees

Geplaatst: vr 28 dec 2007, 14:55
door Roland
Erg fraaie oplossing Kees!

Groet Roland

Geplaatst: vr 28 dec 2007, 15:10
door CarloPJB
Als Kees ze nu maakt en jij ze bij 10 mtr van die mooie kabel mee laat komen...... :twisted:

Geplaatst: vr 28 dec 2007, 15:28
door audiomanics
CarloPJB schreef:
Als Kees ze nu maakt
Heeee! ZELFBOUW-audioforum hier hoor!! :lol:

Kees

Geplaatst: vr 28 dec 2007, 19:53
door Wowly
Die holle dingen zijn erg fraai af te werken met krimpkous en zeer makkelijk in gebruik. Zien er profi uit zullen we maar zeggen 8)

Wowly

Geplaatst: wo 16 jan 2008, 19:11
door Paul
20m kabel is ondertussen gearriveerd, de banaantjes zijn bij m'n ouders afgeleverd vanwege een oud adres in m'n paypal account, die komen donderdag als 't goed is...

Kan het op enige wijze kwaad om de plus en min per luidsprekers op elkaar te leggen en dan van een fraai hoesje te voorzien?

Geplaatst: wo 16 jan 2008, 23:08
door Soundexcel
Je kan ook vorkjes gebruiken.

En dan wel de versie die je dicht kan knijpen. Als je het nou anders om doet.
Dus i.p.v. naar binnen naar buiten buigen en mooi plat maken, dan heb je een mooi oppervlak om de kabel aan de solderen.