Wensen:
- source selectie via afstandsbediening
- volumeregeling via de afstandbedining
- klein
- moet primair geschikt zijn voor 4 ohm
- redelijk vermogen
- moet goed klinken
- moet er goed uitzien
- klein budget
Nu kun je natuurlijk kijken of je iets op de kop kan tikken op marktplaats, een ouwe cambridge versterker of zo maar dat is lang zo leuk niet. Bovendien, mits goed uitgevoerd, gaat dit zeker beter klinken als de meeste JVC tjes/Sony's etc. (voor zover we versterkers kunnen onderscheiden in een ABX test, Ik moet deze test nog maar eens doen met een paar van mijn eigen versterkers)
De eerste gedachte gaat uit naar een LM3886 gebaseerde versterker vanwege de prima klank en de kleine footprint.
De behuizing is deels gekocht en deels gemaakt/samengesteld uit onderdelen en gaat de idioot grote afmetingen krijgen van 15*16,5*5 cm.
Ik heb een UCD overwogen, deze heeft echt heel veel meer vermogen dan nodig, is te groot (past niet in de behuizing) en is een factor 7,5 duurder.
De versterker moet de Tricone's gaan aansturen
Er moet wel wat vermogen uitkomen, voorlopig gaan we uit van een 160Va 20V trafo . Ik heb een 120Va 25V trafo liggen voor testen.
De LM3886 boards zijn kant en klaar met getest board. Voor een kant en klaar getest board met twee LM3886 in TF uitvoering betaal ik de lieve som van, jawel 20€ (28 US$)
Foto's volgen, de rest van het verhaal ook