Pagina 1 van 2
mooi oranje is niet lelijk :-)
Geplaatst: do 13 dec 2007, 22:24
door Henkjan
zo, een paar Needles laten spuiten in een snelle kleur (Porsche 911 GT3 RS oranje met bijpassende satijnzwarte voet)
helemaal 100% is het helaas niet

maar als je er niet op let valt het gelukkig niet op
Geplaatst: do 13 dec 2007, 22:38
door CarloPJB
Kleur is super!
Misschien zwarte schroefjes gebruiken

Geplaatst: do 13 dec 2007, 22:43
door Wowly
Kleur is idd turbogaaf. erg mooi!
Jan
Geplaatst: do 13 dec 2007, 22:50
door Maurice01
Snel kleurtje,,,, past er retro goed bij.
Maar om Amstel bier icm met Grolsch te gaan drinken,,,,,,

Geplaatst: do 13 dec 2007, 23:02
door Edo
Wow, lekker kleurtje.
Ehm, je kan ze nu wel leuk gebruiken met koninginnendag...

Geplaatst: do 13 dec 2007, 23:53
door dove
't blijft een mooi ontwerp
maar 'k heb het niet zo op met all things Oranje ...
p.
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 0:00
door audiomanics
Met paars en bruin zou je weer helemaal "IN " zijn... kleurt wel leuk bij versterkertjes van een forum-genoot.... snapte al nooit waarom hij zijn versterkers oranje maakte... maar 't gaat me duidelijk worden (....ooit)
Kees
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 0:35
door mischa72
audiomanics schreef:Met paars en bruin zou je weer helemaal "IN " zijn... kleurt wel leuk bij versterkertjes van een forum-genoot.... snapte al nooit waarom hij zijn versterkers oranje maakte... maar 't gaat me duidelijk worden (....ooit)
Kees
Je bedoelt zoiets:
http://www.mfbfreaks.com/forum/download ... &mode=view
Zonder gekheid: dit is het huis van een goeie bekende van mij

. Ik vind het gedurfd, net als een setje oranje speakers. Ik zou het zelf nooit doen, maar het ziet er wel erg gaaf uit!
Groeten,
Mischa
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 0:38
door StevenW
Shit!

Mooi!!!
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 5:54
door Lnsadnoh
Mooi stukje werk HJ
Die kleur is echt niet verkeerd!
Mooie kasten!
Re: mooi oranje is niet lelijk :-)
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 6:27
door SARK
Henkjan schreef:zo, een paar Needles laten spuiten in een snelle kleur (Porsche 911 GT3 RS oranje met bijpassende satijnzwarte voet)
Ze vallen in iedergeval goed op
Henkjan schreef:helemaal 100% is het helaas niet

maar als je er niet op let valt het gelukkig niet op
Wat is er niet 100% aan dan

Re: mooi oranje is niet lelijk :-)
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 13:19
door Henkjan
SARK schreef:Henkjan schreef:helemaal 100% is het helaas niet

maar als je er niet op let valt het gelukkig niet op
Wat is er niet 100% aan dan

is op deze brakke foto (
met zwak licht is die Ixus echt bagger) niet goed te zien maar precies op de hoeken, daar waar de naden van t MDF zitten (
onder verstek gemaakt), zitten kleine scheurtjes in de lak. ik zal later wel ff een close-up plaatsen
ik kreeg overigens wel een veto om iets van deze kleur in de woonkamer te plaatsen

Geplaatst: vr 14 dec 2007, 14:16
door voodooless
Way cool die kleur

Geplaatst: vr 14 dec 2007, 17:10
door SSassen
Ik krijg een stevige jaren '70 flashback, vroeger zag 't er bij m'n ouders ook zo uit. Een paarse koektrommel, guitig golvend bruin/beige/oranje behang en meubilair in bijpassende kleur, hoe ontzettend trendy.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 20:19
door sietse
(Porsche 911 GT3 RS oranje met bijpassende satijnzwarte voet
Leuk, maar eeeuuh, nou moeten ze nog in die Porche ?
Maar, ik verbaas me wel es over die berichten over die scheurtjes in de lak. Foute lak voor MDF? Ik zie bij mijn boxen ook wel es de lijmnaden en da's jammer dan, maar scheurtjes zie ik nog steeds niet.
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 22:17
door Wowly
Iedere bikkelharde lak zal scheurtje vertonen als je met hout werkt, en al helemaal als je met mdf werkt (let op, de differentiatie !)
Daarom lak ik nooit meer een houten kast, als het ff kan. Mocht er ooit een soort van elastische lak komen ga ik weer kijken of het wat is....
jan
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 22:25
door Paul
Elastische lak gebruiken ze toch voor spoilers en side skirts voor auto's en dergelijke?
Orange is zeker cool!
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 23:08
door mischa72
Paul schreef:Elastische lak gebruiken ze toch voor spoilers en side skirts voor auto's en dergelijke?
Orange is zeker cool!
Nee hoor, dat is dezelfde lak als waarmee de auto zelf gespoten wordt. Er zit wel een kunststofprimer op die deels elastisch is. De functie hiervan is ongeveer gelijk aan die van de speciale tape die je op naden aanbrengt waar je stucwerk overheen zet.
Mischa
Geplaatst: za 15 dec 2007, 12:02
door Henkjan
ja, maar door de lak wordt dan nog een speciaal component gedaan (naam ff kwijt, zal wel een soort van weekmaker zijn) dat duurder is dan goud zo ongeveer. ik kwam op t idee voor deze kleur omdat een vriend z'n auto heeft laten spuiten in die kleur, en ik de spuiter wel ken. hij liet me toen een stuk rubber zien dat onder de deur zit en dat hij ook in kleur heeft gespoten. 2 stukjes van 1m lang en 8cm hoog, de lak net zo flexibel als t rubber. materiaalkosten: 350 euro. en heel veel uren werk, want doordat de lak dunner wordt moest t er in 10 lagen op.....
anyhoe, hier de close-ups
Geplaatst: za 15 dec 2007, 12:17
door SARK
Duidelijk

maar komt dat doordat er niet voldoende geplamuurd is of door 't spuitwerk
ps.
Dit is wel een heel mooi plaatje hoor
Bijna jammer dat het aan de achterkant zit

Geplaatst: za 15 dec 2007, 12:36
door Henkjan
denk combinatie, tijdens t spuiten is t toch wat gaan werken op de naden. maar om het nu goed te krijgen had ik het dus moeten schuren, dan met "staalplamuur" glad moeten maken, en dan nogmaals spuiten. en dat ging me te veel in de papieren lopen...
Geplaatst: za 15 dec 2007, 12:51
door Wowly
Van heel dichtbij zie je inderdaad aardig wat onvolkomenheden. Stofjes en dergelijke enzo. Is dit bij een proff. bedrijf gedaan?
Jan
Geplaatst: za 15 dec 2007, 12:52
door dre
heeft ie toevallig de spuitcabine verwarmd na het spuiten?
een autolak wordt namelijk gedroogd op 60 graden.
daar kan hout namelijk niet tegen

Geplaatst: za 15 dec 2007, 14:50
door Henkjan
de normale 60°C had-ie niet gedaan, maar zou zomaar kunnen dat het er wel warmer was dan in je woonkamer
ja, die stofjes waren me ook al opgevallen....
Geplaatst: za 15 dec 2007, 17:00
door dre
stofjes kun je er later prima uit polijsten/slijpen.
maar laat hem eerst maar even een maandje of 2 staan,dan kun je gelijk de kast polijsten,want je krijgt toch een aanslaglaag op de lak(uitdampen van oplosmiddelen)