Pagina 1 van 1
T-amp hoe en wat modificeren?
Geplaatst: wo 12 dec 2007, 21:52
door nick.jong
Wie kan mij op weg helpen met deze Mini-amp?
Mvg Nick.
Geplaatst: do 13 dec 2007, 19:48
door Barry
Wat wil je precies weten?
Je kan een betere voeding maken.
Geplaatst: do 13 dec 2007, 21:43
door nick.jong
[quote="Barry"]Wat wil je precies weten?
Je kan een betere voeding maken.[/quote]
Misschien een betere condensator of koeling voor de chip?
Re: T-amp hoe en wat modificeren?
Geplaatst: do 13 dec 2007, 22:14
door dove
nick.jong schreef:Wie kan mij op weg helpen met deze Mini-amp?
Mvg Nick.
wat wil je bereiken ?
p.
Geplaatst: do 13 dec 2007, 22:53
door Barry
nick.jong schreef:Barry schreef:Wat wil je precies weten?
Je kan een betere voeding maken.
Misschien een betere condensator of koeling voor de chip?
Ik ben van mening dat wanneer je een commerciele versterker aanpast, je het gehele ontwerp van de versterker aantast. Andere condensatoren is zeker een optie, maar of het daadwerkelijk het gewenste resultaat geeft, is op z'n minst een persoonlijke kwestie.
De meest hoorbare winst zul je waarschijnlijk bereiken door een betere voeding te bouwen. Dit ding werkt standaard toch met een geschakelde adaptor? Of is dat een andere versie van de T-amp?
Meer koeling kan, maar zal effectief geen meerwaarde hebben. Tenzij de versterker nu te warm wordt.
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 13:00
door nick.jong
De adapter geeft 12V en 800mA, als de stroom toeneemt bv tot 1A, is dan de gevoeligheid van de versterker groter waardoor de volume niet zo ver open gedraaid hoeft te worden?
Of merk ik hier dan een geluidsverbetering op, bv subtieler met hoog en lage tonen?
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 13:15
door JuuL
Je versterker trekt zoveel stroom als hij nodig heeft, of je adapter nou 1A of 100A kan leveren.
Waarschijnlijk kan de bijgeleverde adapter gewoon genoeg stroom leveren en zal dat geen verbetering geven.
Het ontstoren van de voeding kan wel nut hebben.
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 17:08
door Roland
Hoi
Mischien helpt dit je verder? De T-amp wiki op diyaudio:
http://www.diyaudio.com/wiki/index.php? ... lification
Groet Roland
Re: T-amp hoe en wat modificeren?
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 20:09
door sietse
nick.jong schreef:Wie kan mij op weg helpen met deze Mini-amp?
Mvg Nick.
Is het ook verstandig om es aan te geven welke T-amp, en waarom je die zou willen tweaken?
Geplaatst: vr 14 dec 2007, 22:31
door Digidoo
Ik zou ook eens kijken naar andere outputcaps. In de eerste t-amps zat echt niets bijzonders, en de nieuwere versies kregen dus iets mooiers. Ik zou eens kijken wat binnen je budget past en dan lekker gaan klooien.