Pagina 1 van 1

Sonus Faber Employement

Geplaatst: di 11 dec 2007, 19:24
door asterduc
Later, als ik ... oud ben en niet meer MOET werken, ga ik hier mijn oude dag doorbrengen.

Zou het daar nu in het echte leven nog echt zo nostalgisch en traditioneel aan toe gaan? zit daar binnenshuis niet meer commerce achter?

Zeg nu zelf, dit is toch een droom voor de gedreven ouderwetse DIY speakerbouwer.

http://www.technologyfactory.be/mailing ... index.html

Ed.

Geplaatst: di 11 dec 2007, 19:36
door Wowly
Ik vind het heerlijk om naar te kijken. We zouden eens een fabrieksbezoekje moeten plegen bij deze lui.........heerlijk

Jan

Geplaatst: di 11 dec 2007, 19:40
door Martijn M
Ik zie dat de woofers waarvan ik altijd dacht dat het Scanspeaks waren in werkelijkheid Seas Excels zijn.

Geplaatst: di 11 dec 2007, 19:50
door nlmb
Martijn M schreef:
Ik zie dat de woofers waarvan ik altijd dacht dat het Scanspeaks waren in werkelijkheid Seas Excels zijn.
Dat had ik al ergens in een review gelezen, het zijn gecoate Seas Excel woofers. De faseplug is bij diee woofers namelijk makkelijk te vervangen, maar met de aantallen van SF zal Seas dat wel doen.

Geplaatst: di 11 dec 2007, 19:50
door dove
volgens mij heb ik het al eerder gezegd, maar het is echt met open armen dat veel manufacturers geïnteresseerden ontvangen

ivm. mijn werk kom ik overal en nergens, en het is mijn gewoonte minimaal een dagdeel per twee weken te spenderen aan het bezoeken van plaatselijke retailers of fabrikanten

absoluut aanbevelenwaardig (keeps your mind fresh ...)


Petter

Geplaatst: di 11 dec 2007, 19:53
door sietse
als ik ... oud ben en niet meer MOET werken,
't is alleen dat er in me buurt nog niet zoiets is...... :?
:wink:

Geplaatst: di 11 dec 2007, 19:54
door ovni
Martijn M schreef:
Ik zie dat de woofers waarvan ik altijd dacht dat het Scanspeaks waren in werkelijkheid Seas Excels zijn.
Dit soort bouwers krijgen alles voor elkaar bij hun leveranciers:

The NEW Sonus Faber Elipsa model.
Manufactured of solid maple and in medium gloss, the finish of the elipsa is inherited from the Cremona line, but the shape suggests a strong relation to the Stradivari. The preliminary informations we have about the choise of units however suggests that the Elipsa will have it's own identity:
- 25mm Ring Radiator tweeter (new version)
- 150mm Scan Speak midrange in wood and fiber
(developed for the Elipsa)
- 260mm Seas woofer with cone in aluminium and magnesium
(developmed for Stradivari)

Geplaatst: di 11 dec 2007, 21:08
door Wijx
en toch geloof ik het niet zo erg dat alle modellen om deze manier worden gebouwd. Er worden volgens mij best veel speakers verkocht dat kan je toch niet allemaal met zo weinig mensen en zo arbeidsintensief maken.

Geplaatst: wo 12 dec 2007, 9:36
door asterduc
sietse schreef:
als ik ... oud ben en niet meer MOET werken,
't is alleen dat er in me buurt nog niet zoiets is...... :?
:wink:
hoezo, wil jij Nederland niet ruilen voor Italië?

Als ik de voordelen van dat land tov NL moet opschrijven, gaat dit de langste topicpost worden vrees ik.

Geplaatst: wo 12 dec 2007, 9:51
door asterduc
dove schreef:
ivm. mijn werk kom ik overal en nergens, en het is mijn gewoonte minimaal een dagdeel per twee weken te spenderen aan het bezoeken van plaatselijke retailers of fabrikanten
klopt Petter, deed ik in de negentiger jaren ook, zo kwam ik bij de grootste gitaarbouwers, en merkte dat dit ook maar gewone mensen zijn, met eveneens de problemen en beperkingen die wij ook hebben, ... maar vandaag kan ik dat niet meer:
1. ik moet al in weekends overwerken om met de taken rond te komen
2. mij zit nog teveel op het forum :oops:
3. ik reis niet naar China :lol:
Martijn M schreef:
Ik zie dat de woofers waarvan ik altijd dacht dat het Scanspeaks waren in werkelijkheid Seas Excels zijn.
Zo eenzijdig moet je dat niet zien Martijn.
SF (grappig, dezelfde initialen als onze firma) heeft bepaalde ontwerp- alsook aankoopsstrategieën. Afhankelijk daarvan worden units gekozen. Dat blijft niet bij één merk, en dat is een verstandige keuze.

Het is IMO ook geen goede strategie om bij één leverancier te blijven, want dan ben je daar afhankelijk van.
Ik heb ooit een bedrijf willen kopen met een ongelooflijke return of investment, het enige nadeel was dat ze voor 95% van haar business van één enkele fabrikant afhankelijk was. Als die de prijzen plots laat stijgen, niet meer wil leveren of de fles op gaat, is je investerig van vandaag op morgen geen fluit meer waard.

Stel je voor dat SF uitsluitend met Scan zou werken. Kun je jezelf al voorstellen hoe een ommezwaai SF moet maken als ze om gelijk welke reden plots geen Scan Speak meer krijgen.

Ed.

Geplaatst: wo 12 dec 2007, 18:48
door Henkjan
sietse schreef:
als ik ... oud ben en niet meer MOET werken,
't is alleen dat er in me buurt nog niet zoiets is...... :?
:wink:
Follega is toch niet zo heel ver weg? om maar wat in je privincie te noemen?

Geplaatst: wo 12 dec 2007, 19:22
door Paul
Wijx schreef:
en toch geloof ik het niet zo erg dat alle modellen om deze manier worden gebouwd. Er worden volgens mij best veel speakers verkocht dat kan je toch niet allemaal met zo weinig mensen en zo arbeidsintensief maken.
Het zou de speakers ik denk ik wel erg prijzig maken, tenzij de fabriek in china staat :roll: