Pagina 1 van 1

filter Picolino 2

Geplaatst: do 06 dec 2007, 22:19
door Henkjan
ik kan ff de HH niet vinden, heeft iemand de waarden van het filter voor de Picolino 2 voor me? er waren er 2 versies van herrinner ik me

Geplaatst: do 06 dec 2007, 23:16
door mischa72
Ik zal morgen even voor je kijken. Als er mensen zijn die hem naast zich hebben liggen: Gaat uw gang. :D

Geplaatst: do 06 dec 2007, 23:26
door richard
Heb je hier wat aan? link

- 0.33 mH spoel
- 15uF condensator
- 3.3 Ohm weerstand

Geplaatst: do 06 dec 2007, 23:38
door Henkjan
kijk, dat is al 1... alvast bedankt. nu de andere versie nog :)

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 0:03
door 4-weg
R = 3,3 Ohm MOX 4W
C = 15 µF MKP
L = 0,33 mH luchtspoel 1,4 mm draad

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 10:00
door 4-weg
4-weg schreef:
R = 3,3 Ohm MOX 4W
C = 15 µF MKP
L = 0,33 mH luchtspoel 1,4 mm draad
edit: niet goed gelezen. Zelfde waardes van de Picolino 2. Stom, nu maar even verder zoeken.

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 10:19
door Ronald_1
Het tweede filter is als ik het goed lees voor sterk gedempte ruimten:

L1 = 0,18 mH
C1 = 47 uF
R1 = 4,7 Ohm

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 10:20
door 4-weg
Picolino 1:

L = 0,68 mH
C = 15 µF
R = 6,8 Ohm

Mogelijk toe te passen korrektie: C = 3,3 µF en R = 8,2 Ohm

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 11:30
door Henkjan
dank joe! 47uF.. da's wel groot zeg, dat wordt prijzig in een beetje kwaliteit. ik bedoelde idd de 2 filters van de picolino 2, het filter voor de pl1 is met een andere driver

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 11:46
door Ronald_1
In de HH staat als idee om voor de 47 uF condensator een combinatie van een 33 uF elco en 15 uF MKP te gebruiken. Dat drukt de kosten natuurlijk een stuk.

Geplaatst: vr 07 dec 2007, 13:05
door Henkjan
anyhoe, we gaan er mee aan de slag, hopelijk heb ik de spoelen in m'n verzamelbak liggen....

zal t freeswerk maar binnen doen, buiten is t weer niet naar... gelukkig heb ik multiplex liggen, dat stoft niet zo als mdf.