Pagina 1 van 1

Plaats impedantiecorrectie netwerkje

Geplaatst: wo 05 dec 2007, 17:04
door pompebled
In mijn MTM's komen twee SP-50X, de totale impedantie wordt 4Ohm.

Moet nu elke speaker z'n eigen zobeltje hebben, of is ééntje voor beide mogelijk?

Ik vind hier weinig over...

Groeten, Jan.

Geplaatst: wo 05 dec 2007, 17:33
door Roland
Hoi,

Eentje voor beiden gaat prima, ik neem even aan dat ze in serie of par staan.

Groet Roland

Geplaatst: wo 05 dec 2007, 23:35
door pompebled
Roland schreef:
Hoi,

Eentje voor beiden gaat prima, ik neem even aan dat ze in serie of par staan.

Groet Roland
Inderdaad, ze komen parallel te staan.
Maar, zijn de waarden dan dezelfde als voor één speaker..?

Groeten, Jan.

Geplaatst: do 06 dec 2007, 12:03
door D.A.R.R.Y.L.
nee, de waarden zijn niet gelijk.
Er is nl. een verschuiving van de impedantiecurve naar een lager niveau.
Je dient hier dus de componenten op aan te passen.

Geplaatst: do 06 dec 2007, 20:43
door pompebled
Bedankt, dat meende ik ook al....

Hoe (her)bereken ik deze waarden?

CAAD (Monacor) geeft alleen de waarden voor één speaker.

Groeten, Jan.

Geplaatst: do 06 dec 2007, 20:54
door Marp
Gewoon de weerstandswaarde in het zobelnetwerk halveren en en de condensatorwaarde verdubbelen. Bij serieschakeling omgekeerd.

Geplaatst: do 06 dec 2007, 22:06
door pompebled
Bedankt voor de antwoorden!

Groeten, Jan.