Pagina 1 van 2
Daredevil B3S monitor woonkamer project
Geplaatst: di 27 nov 2007, 18:43
door anonamemouse
ik ben maar eens begonnen met het in elkaar sleutelen van mijn B3S kastjes. ik heb nog geen idee wat ik ermee ga doen als ze klaar zijn. wellicht een moederdag kadootje of zo, ze heeft nu twee plastic kubusjes met membraampjes erin. klinkt als bagger.
EDIT: om de een of andere reden gooit het forum mijn fotos er omgekeerd op, ongeacht hoe ik ze post. kijk dus effies naar de nummers voor de volgorde.
deel 2
Geplaatst: di 27 nov 2007, 18:50
door anonamemouse
deel twee.
EDIT: ik heb hiervoor de fotos dus bewust omgekeerd geuploaderd in vergelijking met de eerste post.
iets werkt niet zoals ik het verwacht, en bovendien is het daar heel inconsequent in...

Geplaatst: di 27 nov 2007, 18:53
door b_force
leuk man, ik ben zeer zeer benieuwd naar je bevindingen.
Heb je ze eerst gesimuleerd ?
(ik zou zowel 2-weg d'appolito, als 2,5 weg proberen)
Geplaatst: di 27 nov 2007, 19:04
door anonamemouse
nope, zit nog steeds op mijn priveles te wachten
ik ben ze
hiervan aan het bouwen. vraag me alleen af of ik het filter nog aan moet passen naar de dayton...
Geplaatst: di 27 nov 2007, 20:57
door SARK
Zow, dat wordt polijsten

Geplaatst: di 27 nov 2007, 21:23
door Lnsadnoh
SARK schreef:
Zow, dat wordt polijsten

Nope, lijkt erop dat dit typisch een zwarte plexiglas plaat is.
Leuk projectje Menno!!!
Geinige drivertjes, ze lijken op die van de Mordaunt Short's Avant 902i die ik ooit heb gehad en nu me vader heeft staan.
Kun je alvast een beetje oefenen

.
Ben erg benieuwd hoe het eindresultaat / afwerking gaat worden.
Groet Marcus.
Geplaatst: di 27 nov 2007, 21:25
door SARK
Hondasnl schreef:Nope, lijkt erop dat dit typisch een zwarte plexiglas plaat is.
Bepaal jij hoe hij ze moet afwerken

Geplaatst: di 27 nov 2007, 21:27
door Lnsadnoh
SARK schreef:Hondasnl schreef:Nope, lijkt erop dat dit typisch een zwarte plexiglas plaat is.
Bepaal jij hoe hij ze moet afwerken

Hoe lees jij dat??, Heb ik dat gezegd
Hoe kom je daarbij

Geplaatst: di 27 nov 2007, 21:32
door SARK
Hondasnl schreef:SARK schreef:Hondasnl schreef:Nope, lijkt erop dat dit typisch een zwarte plexiglas plaat is.
Bepaal jij hoe hij ze moet afwerken

Hoe lees jij dat??, Heb ik dat gezegd
Hoe kom je daarbij

Never mind, ik las verkeerd

Geplaatst: di 27 nov 2007, 22:02
door Wowly
Hee, mooie link! Ik moet voor mijn vader nog een surroundsetje maken, misschien kan dat wel met deze?
jan
Geplaatst: di 27 nov 2007, 22:18
door Digidoo
Dat ziet er inderdaad mooi uit. Jammer dat ik maar 2 B3Sjes heb (en dat die nog steeds op de plank staan

)
Geplaatst: wo 28 nov 2007, 6:03
door anonamemouse
SARK schreef:Zow, dat wordt polijsten

dit is een metalen plaat (zoals je ook kunt lezen in de text

). ik maak de baffle gewoon van mdf. de mijne wordt vast niet zo mooi glimmend.
geen ruzie in mijn draadje. da's de vorige keer dat ik iets postte ook gebeurd, en dat vond ik niet tof.
Geplaatst: wo 28 nov 2007, 6:35
door SARK
anonamemouse schreef:SARK schreef:Zow, dat wordt polijsten

dit is een metalen plaat (zoals je ook kunt lezen in de text

). ik maak de baffle gewoon van mdf. de mijne wordt vast niet zo mooi glimmend.
Ik heb nog wel wat tips voor je
anonamemouse schreef:geen ruzie in mijn draadje. da's de vorige keer dat ik iets postte ook gebeurd, en dat vond ik niet tof.
My bad
ps.
Ik zie 't, knap "staaltje" werk

Geplaatst: wo 28 nov 2007, 6:52
door Lnsadnoh
anonamemouse schreef:dit is een metalen plaat (zoals je ook kunt lezen in de text

). ik maak de baffle gewoon van mdf. de mijne wordt vast niet zo mooi glimmend.
Inderdaad Menno

, hier staat het:
さて、「どこで繋ぐか」です。D26NC-55のFsは1.5kHzなので3kHz以上で切りたいところです。4kHzくらいが妥当なところではないかと判断しました。そこそこ具合の良いネットワークを最小点数のパーツで組もうと努めた結果、次のようなネットワークとなりました。
Geplaatst: wo 28 nov 2007, 7:06
door SARK
LOL, mijn Chinees is een beetje roestig

Geplaatst: wo 28 nov 2007, 9:07
door Wowly
Hahahaha daar moest ik ook meteen aan denken
Jan
PS± ik heb nog niet zo heel veel verstand van metingen, maar zoals het nu staat op het linkje meet ie helemaal niet zo denderend als het kastje eruit ziet. Zie een erg grillig faseverloop en en onevenwichtige spreiding van het frequentiedomein. Een grote gap bij een belangrijk laag gebied (200/500Hz) en een sterke berg bij het hoge gebied. Misschien dat de metalen frontplaat er wat mee van doen heeft, maar de Datyon meet beter

, misschien kom je er verder mee dan met de vifa
Jan
EDIT: die vifa is een stuk beter dan de dayton volgens Zaph, ik zit ernaast. maar als ik kijk naar die meting van de japanner zie ik toch een behoorlijke berg boven de 10 Khz. Zou hij hem gemeten hebben in de baffle? Maar goed, die heeft de dayton ook volgens zaph... Misschien dat een vilten bekleding naast de tweet er wat goeds mee doet?
Geplaatst: wo 28 nov 2007, 15:55
door anonamemouse
met een woordenboek ben je er zo uit hoor, dat valt reuze mee...
tegen de tijd dat ik het spul met speakers en zo in elkaar heb zitten ga ik maar eens bij bart langs, beetje meten en zo, kijken wat het maximaal haalbare is. ik stel geen mega hoge eisen voor deze kastjes, het is gewoon een vingeroefeningetje voor het grote werk ergens begin volgend jaar.
helaas ligt mijn auto in puin en heeft die een beetje prioriteit.
geen wielen = geen werk = geen geld voor mij...
Geplaatst: wo 16 jan 2008, 18:00
door anonamemouse
heb mezelf maar eens een paar schoppen gegeven vandaag en ben wezen shoppen.
misschien gebeurt er binnenkort dan wel weer wat

Geplaatst: wo 16 jan 2008, 18:03
door Wowly
ff checken, maar die kabelklemmen zijn volgens mij bedoeld voor de versterkerzijde. Deze zijn namelijk vaak niet luchtdicht.
oja, vergeet niet de achterzijde van de hivi's goed uit te frezen/vijlen, zodat de woof vrij kan ademen...
blijft verder en gaaf kastje!!
Jan
Geplaatst: wo 16 jan 2008, 18:16
door anonamemouse
er zit een laagje schuimrubber op de achterkant van die klem dingen, dus luchtdicht is geen probleem. bovendien is het een open kastje, dus het hoeft niet perfect luchtdicht te zijn.
ik heb de achterkanten flink ruim uitgefreest. de "woofer" heeft de ruimte!

Geplaatst: wo 16 jan 2008, 18:24
door audiomanics
Hondasnl schreef: hier staat het:
さて、「どこで繋ぐか」です。D26NC-55のFsは1.5kHzなので3kHz以上で切りたいところです。4kHzくらいが妥当なところではないかと判断しました。そこそこ具合の良いネットワークを最小点数のパーツで組もうと努めた結果、次のようなネットワークとなりました。
Heb je het toch verkeerd gelezen... er staat namelijk helemaal niets over enig metaal in die zin..
Kees
Geplaatst: wo 16 jan 2008, 19:31
door Triple_A
Ziet er mooi uit!
Geplaatst: wo 16 jan 2008, 21:06
door Lnsadnoh
Shoppen is altijd erg leuk, zeker als je een S&C binnenloopt

.
Geplaatst: di 14 okt 2008, 17:30
door anonamemouse
ik denk niet dat ik dit ooit nog ga afmaken, en doe het hele project hierbij in de verkoop.
wat krijg je:
- twee bijna klare kasten (ruwbouw, niet afgewerkt dus), een zijkant moet er nog in, deze is nog los zodat je makkelijk met de bedrading kunt klooien en een filter vastplakken en zo.
- 4 x HIVI b3s speakers, die van de groupbuy van vorig jaar.
- 2 x Dayton ND16, ook die van de groupbuy van vorig jaar.
- een paar meter kabel.
- een handvol klemmetjes.
- misschien nog wat andere zooi die ik vergeten ben.
wat wil ik er voor hebben: 2 dingen.
- de "limited edition" van de laatste batman film (met heith ledger dus).
- dat ze afgemaakt worden, dus spelend met fatsoenlijk filter en zo.
verzenden gaat wel, weet alleen niet wat de kosten daarvan zullen zijn.
Geplaatst: di 14 okt 2008, 19:28
door gervenja
anonamemouse schreef:
- de "limited edition" van de laatste batman film (met heith ledger dus).
Zou graag de deal maken, het probleem is dat de dvd pas 10-12-2008 uit gaat komen (volgens bol.com)