Pagina 1 van 1

MTX Jackhammer Auto Subwoofer

Geplaatst: za 06 okt 2007, 18:22
door Fokko
Ik kwam dit tegen op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=IDWYpq61aec

Dit is een van de meest zieke subs die ik heb gezien.
En volgens de specificaties ook een koning op het gebied van vervorming aangezien hij een maximale uitslag van 2,5 (6,25 cm) inch heeft.

Deze subwoofer lijkt mij nog wel eens leuk om in het echt te horen. Volgens mij word je gewoon echt misselijk als je hier te dicht bij staat.

Geplaatst: za 06 okt 2007, 18:55
door Henkjan
22" groot, 400lB zwaar, kolere wat een dingen

Geplaatst: za 06 okt 2007, 18:58
door Fokko
nvm.

Geplaatst: za 06 okt 2007, 18:58
door Edo
Ook leuk:
bestandsbron:<br />http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/4/145182.jpg
bestandsbron:
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/4/145182.jpg
145182.jpg (23.43 KiB) 1466 keer bekeken
bestandsbron:<br />http://www.soundimage.dk/images/Audiobahn-1.jpg
bestandsbron:
http://www.soundimage.dk/images/Audiobahn-1.jpg
Woofer(tje) van AudioBahn (34")

Maar die Jackhammer zou ik ook wel eens willen horen (voorzichtig dan)

Geplaatst: za 06 okt 2007, 19:26
door SARK
Fokko schreef:
nvm.
[blond mode]Wat is nvm :?: [/blond mode]

Geplaatst: za 06 okt 2007, 20:51
door fredze
nevermind? heel erg audiofiel kan die sub toch niet meer zyn :D

Die stond enkele weken trouwens aangeprijsd in Mediamarkt, voor een schame 8400€ dacht ik :lol:

Re: MTX Jackhammer Auto Subwoofer

Geplaatst: za 06 okt 2007, 21:47
door Nils_vn
[quote="Fokko"]
En volgens de specificaties ook een koning op het gebied van vervorming aangezien hij een maximale uitslag van 2,5 (6,25 cm) inch heeft.
[quote]

Dit moet je eens verklaren... ??

Re: MTX Jackhammer Auto Subwoofer

Geplaatst: za 06 okt 2007, 23:27
door peter geerts
Nils_vn schreef:
Fokko schreef:
En volgens de specificaties ook een koning op het gebied van vervorming aangezien hij een maximale uitslag van 2,5 (6,25 cm) inch heeft.

Dit moet je eens verklaren... ??
"De koning op het gebied van vervorming"...

houd dat in dat ie heel veel vervorming produceert? :lol:

Geplaatst: za 06 okt 2007, 23:33
door Marp
Afbeelding

+
stekker.jpg
stekker.jpg (14.79 KiB) 1466 keer bekeken
=
audiobahn_mannetje.jpg
audiobahn_mannetje.jpg (25.8 KiB) 1466 keer bekeken
=
Opsporingverzocht_web.jpg
Opsporingverzocht_web.jpg (20.04 KiB) 1466 keer bekeken

Geplaatst: za 06 okt 2007, 23:43
door SARK
ROTFL :D

Geplaatst: zo 07 okt 2007, 0:41
door lepain
whaha :lol:

Geplaatst: zo 07 okt 2007, 1:32
door audiomanics
ech wel leuk gedaan!!

Kees

Geplaatst: zo 07 okt 2007, 10:14
door Wowly
ROTL!!

Geplaatst: zo 07 okt 2007, 10:36
door SARK
Wowly schreef:
ROTL!!
Rolling On The :?: Laughing :-k

Noem mij maar een mierenneuker, ik heb dan ook een héél klein pikkie :oops:

Geplaatst: zo 07 okt 2007, 12:32
door Henkjan
Roling On The Loudspeaker natuurlijk jôh

Geplaatst: zo 07 okt 2007, 12:48
door sevenup
Het valt me op dat het rendement niet bij de specs staan op hun website.

Zal wel erg laag zijn :( , met 6000W RMS halen ze 136dB in de auto (veel roomgain)

Tegenwoordig halen de beste PA subwoofers dit met 1000W in Free Air.

Geplaatst: zo 07 okt 2007, 13:19
door SARK
Henkjan schreef:
Roling On The Loudspeaker natuurlijk jôh
Tuurlijk, dom dom dom :roll:

Afbeelding

Geplaatst: zo 07 okt 2007, 20:04
door Bertje
En sommige dikke subs kunnen nog verrassend lang op het lichtnet... :shock:
Rob.

Geplaatst: zo 07 okt 2007, 21:36
door Marp
Bertje schreef:
En sommige dikke subs kunnen nog verrassend lang op het lichtnet... :shock:
Sterker nog: deze 60" sybwoofer had zelfs een batterij aan defibrillatoren nodig om tot leven te worden gewekt:
richard_clark_and_david_navone.jpg
breadtruck2.gif
The cone moves 6 inches peak to peak under full-tilt output.

The actual cone diameter is 54 inches, with the 3 inch wide surround on the outside of that. The radiating surface area is 2,290 square inches. That yields a one way displacement of 6,871 cubic inches. That is equivalent to the displacement of 161 ten inch woofers that move 1.5 inches peak to peak.

The motor is capable of producing 6,000+ pounds of linear force, which is necessary when considering the very large surface area and displacement volume required to produce high SPL levels.

The woofer was designed with the capability to produce SPL levels of 188 dB.
Zijn leven was kort. De beoogde 188dB werd niet gehaald omdat de woofer bij 162db @ 11 hz overleed aan de gevolgen van een conusberoerte.

--
Ik zag overigens ook al eens een aluminium subwoofer van 2 meter. Een aantal studenten was nog bezig met de behuizing (als ik me goed herinner, van beton), toen ik de website uit het oog verloor. Ik heb hem nooit meer terug gevonden, dus ik vermoed dat frustraties het project voortijdig hebben beëindigd.

Geplaatst: di 16 okt 2007, 21:23
door HoMeR
In het kader van groot, beter, mooist.....
Ultra !

http://youtube.com/watch?v=o36Kp6veJ6c

Wel humor, zoiets in je setje. Schuifpui open, containertje in de tuin !
Voor de zekerheid de gordijnen verwijderen (wappert zo.).
:shock:

Groet
H.

Geplaatst: di 16 okt 2007, 21:38
door jantje-secuur
Ik ben naar 100% Tuning geweest in de Ahoy, maar helaas geen 22" MTX gezien. Wel een hoop andere sjonniesubwoofers, en een leuke 18" Plutonium Ground Zero ding, maar helaas niet de MTX. Overigens als we het over bas met druk hebben dan is dat wel de plaats om te zijn hoor.

Geplaatst: wo 17 okt 2007, 11:31
door bartsegers
ja die matterhorn heb ik al eens aangehaald.

Ik ben nooit meer bezig geweest met de Tapped horns. moet toch weer eens gaan beginnen.

Geplaatst: wo 17 okt 2007, 16:45
door Marp
bartsegers schreef:
Ik ben nooit meer bezig geweest met de Tapped horns. moet toch weer eens gaan beginnen.
Nog wat inspiratie nodig?
HoMeR schreef:
In het kader van groot, beter, mooist.....
Ultra !

http://youtube.com/watch?v=o36Kp6veJ6c
Was dat niet de man die zich laatst verontrust naar de dokter begaf omdat hij zo last had van een hevige druk op de borst?

Geplaatst: wo 17 okt 2007, 17:52
door bartsegers
Marp schreef:
bartsegers schreef:
Ik ben nooit meer bezig geweest met de Tapped horns. moet toch weer eens gaan beginnen.
Nog wat inspiratie nodig?
ja dat zijn de echte hoorntjes natuurlijk. Het mooie van die tapped horsn is de diepgang zonder formaatje (alle projectjes onder deze link)