Pagina 1 van 1
Voorversterker voor Accuphase P300
Geplaatst: wo 26 sep 2007, 15:14
door Salamander
Ik heb sinds kort een Accuphase P300 en ik heb een passende voorversterker nodig, de orginele C200 wil ik wel graag maar is me op dit moment te duur. Ik zoek dus een goede tweede hands voorversterker die past bij deze eindversterker. Ik zat zelf richting Rotel te denken.
Welke merken passen goed?
Geplaatst: wo 26 sep 2007, 15:32
door dove
lekkere machine, zo'n P300!
de laatste maal dat ik een Accuphase P300 hoorde was op Coincident Partial Eclipse mkII, en had PrimaLuna ProLogue Three als voorversterker: heerlijke set!
maar goed: ik roep maar, want je wensen qua bv. aansluitmogelijkheden en budget ken ik niet
wellicht is wat aanvullende info daaromtrend mogelijk?
Petter
Geplaatst: wo 26 sep 2007, 16:11
door Salamander
dove schreef:lekkere machine, zo'n P300!
de laatste maal dat ik een Accuphase P300 hoorde was op Coincident Partial Eclipse mkII, en had PrimaLuna ProLogue Three als voorversterker: heerlijke set!
maar goed: ik roep maar, want je wensen qua bv. aansluitmogelijkheden en budget ken ik niet
wellicht is wat aanvullende info daaromtrend mogelijk?
Petter
Tja, daar gaat ie dan, ... niet meer dan 100 euro.
Ik heb de eindversterker gekocht voor 575 euro. en dat was ver boven mijn budget, ik ging voor een geintregeerde versterker maar ik moet er nu ineens een voorversterker bij halen.
Geplaatst: wo 26 sep 2007, 16:47
door sevenup
Sander Bouwhuis schreef:dove schreef:lekkere machine, zo'n P300!
de laatste maal dat ik een Accuphase P300 hoorde was op Coincident Partial Eclipse mkII, en had PrimaLuna ProLogue Three als voorversterker: heerlijke set!
maar goed: ik roep maar, want je wensen qua bv. aansluitmogelijkheden en budget ken ik niet
wellicht is wat aanvullende info daaromtrend mogelijk?
Petter
Tja, daar gaat ie dan, ... niet meer dan 100 euro.
Ik heb de eindversterker gekocht voor 75 euro.
Misschien iets van een NAD 1300?
Heb hem zelf een tijdje geleend van een collega, en deed het nog heel behoorlijk.
http://207.228.230.231/info/NAD_1300.pdf
Prijs? wat een gek er voor over heeft.
Re: Voorversterker voor Accuphase P300
Geplaatst: za 29 sep 2007, 10:20
door dove
Sander Bouwhuis schreef:Hoi, ik heb sinds kort een Accuphase P300 en ik heb een passende voorversterker nodig, de orginele C200 wil ik wel graag maar >>
Ter zelf-bevrediging (mmm

): refereer je ook naar een
originele P300 of naar de recentere
P300L ? In mijn eerste reactie op je vraag had ik een
L voor ogen, niet wetende dat de P300 een ander beest is ... (niet dat het verder afdoet aan jouw luisterplezier, maar uit interesse ...).
Petter
Geplaatst: wo 03 okt 2007, 12:18
door Paul
Met zo'n budget zou ik een passieve voorversterker zeker proberen!
Je bent welkom om je eindversterker en cd speler mee te nemen naar mij en dan te proberen of dat lekker functioneert via mijn passieve VV...
Re: Voorversterker voor Accuphase P300
Geplaatst: do 04 okt 2007, 11:37
door Salamander
dove schreef:Sander Bouwhuis schreef:Hoi, ik heb sinds kort een Accuphase P300 en ik heb een passende voorversterker nodig, de orginele C200 wil ik wel graag maar >>
Ter zelf-bevrediging (mmm :-# ): refereer je ook naar een
originele P300 of naar de recentere
P300L ? In mijn eerste reactie op je vraag had ik een
L voor ogen, niet wetende dat de P300 een ander beest is ... (niet dat het verder afdoet aan jouw luisterplezier, maar uit interesse ...).
Petter
P300 ik geloof de eerste tot nu toe alles wat ik er achter hang begint te rommelen met een robuust laag alsof er dynamiet in is gestopt, ... echt te vet, .. !
Geplaatst: do 04 okt 2007, 11:40
door Salamander
Ik heb een NAD 114 gekocht en ik ben er tot nu toe gelukkig mee, wat een goede phono-trap! 100 euro.
Geplaatst: do 04 okt 2007, 17:13
door Paul
Denk ik wel, ook al ken ik de types van NAD niet
