draadje aan min pool solderen
Geplaatst: za 15 jan 2005, 23:06
Draadje aan min pool solderen
Wie heeft hier ervaring mee ?

Wie heeft hier ervaring mee ?

Hét forum voor en door zelfbouwers.
https://zelfbouwaudio.nl/forum/

Om de korf op de 'massa' aan te sluiten? Er is wel een luidsprekerfabrikant die dat met een aparte aardedraad doet, maar wie weet ik zo niet.weidok schreef:Draadje aan min pool solderen
Wie heeft hier ervaring mee ?
Is een tip van Geenius kijk maar bij de Solo 206....Edo schreef:Ik dacht dat ik alles al gezien had, maar dit is nieuw voor mij.
Ik wil er dan ook wel wat meer over te weten komen. (altijd leergierig)
Of het nut heeft?
Mijn verstand zegt van niet, maar wie weet.
We gaan het onderzoeken...
Als ik mijn aarde aan mijn wcd moet aansluiten ?telefunken schreef:is een oude tweak ,sommige fabriekanten solderen het draadje aan de +.
soms word het wiel weer uitgevonden (de meeste verbeteringen zijn allemaal al uitgevonden in de jaren 40/50)
maar weidok ,als je toch dit gaat proberen houd dan je draadje buiten de kast ,en probeer hem dan ook eens aan je aarde aan te sluiten van je wcd.
dit laatste vond ik mooier.
Kijk nu weet ik in iedergeval hoeveel draad ik nodig benjeewee schreef:draadje aan je wc deur?
wcd = wand contact doosweidok schreef:Als ik mijn aarde aan mijn wcd moet aansluiten ?telefunken schreef:is een oude tweak ,sommige fabriekanten solderen het draadje aan de +.
soms word het wiel weer uitgevonden (de meeste verbeteringen zijn allemaal al uitgevonden in de jaren 40/50)
maar weidok ,als je toch dit gaat proberen houd dan je draadje buiten de kast ,en probeer hem dan ook eens aan je aarde aan te sluiten van je wcd.
dit laatste vond ik mooier.
Wat is 'WCD" ?