Pagina 1 van 1

draadje aan min pool solderen

Geplaatst: za 15 jan 2005, 23:06
door weidok
Draadje aan min pool solderen
Wie heeft hier ervaring mee ?

Afbeelding

Re: draadje aan min pool solderen

Geplaatst: za 15 jan 2005, 23:41
door richard
weidok schreef:
Draadje aan min pool solderen
Wie heeft hier ervaring mee ?
Om de korf op de 'massa' aan te sluiten? Er is wel een luidsprekerfabrikant die dat met een aparte aardedraad doet, maar wie weet ik zo niet.
De bewegende spreekspoel induceert wel wervelstromen in de poolkern en de poolplaat. Ik weet niet of die stromen nu op een of andere manier weer op een ongecontroleerde manier de versterker binnenkomen?

Geplaatst: zo 16 jan 2005, 0:36
door Edo
Ik dacht dat ik alles al gezien had, maar dit is nieuw voor mij.
Ik wil er dan ook wel wat meer over te weten komen. (altijd leergierig)

Of het nut heeft?
Mijn verstand zegt van niet, maar wie weet.
We gaan het onderzoeken...

Geplaatst: zo 16 jan 2005, 17:02
door weidok
Edo schreef:
Ik dacht dat ik alles al gezien had, maar dit is nieuw voor mij.
Ik wil er dan ook wel wat meer over te weten komen. (altijd leergierig)

Of het nut heeft?
Mijn verstand zegt van niet, maar wie weet.
We gaan het onderzoeken...
Is een tip van Geenius kijk maar bij de Solo 206....
Zijn Fostex speakers dus ik ga het proberen

Geplaatst: zo 16 jan 2005, 18:20
door Edo
Aha, van Tony. Ik heb al een tijdje niet op z'n site gekeken. Ik zal er weer eens een kijkje nemen.

Geplaatst: zo 16 jan 2005, 19:06
door telefunken
is een oude tweak ,sommige fabriekanten solderen het draadje aan de +.

soms word het wiel weer uitgevonden (de meeste verbeteringen zijn allemaal al uitgevonden in de jaren 40/50)
maar weidok ,als je toch dit gaat proberen houd dan je draadje buiten de kast ,en probeer hem dan ook eens aan je aarde aan te sluiten van je wcd.

dit laatste vond ik mooier.

Geplaatst: zo 16 jan 2005, 21:04
door weidok
telefunken schreef:
is een oude tweak ,sommige fabriekanten solderen het draadje aan de +.

soms word het wiel weer uitgevonden (de meeste verbeteringen zijn allemaal al uitgevonden in de jaren 40/50)
maar weidok ,als je toch dit gaat proberen houd dan je draadje buiten de kast ,en probeer hem dan ook eens aan je aarde aan te sluiten van je wcd.

dit laatste vond ik mooier.
Als ik mijn aarde aan mijn wcd moet aansluiten ?
Wat is 'WCD" ?

Geplaatst: zo 16 jan 2005, 21:10
door jeewee
draadje aan je wc deur? :lol:

Geplaatst: zo 16 jan 2005, 21:15
door weidok
jeewee schreef:
draadje aan je wc deur? :lol:
Kijk nu weet ik in iedergeval hoeveel draad ik nodig ben :) :)

Bedankt JeeWee

Geplaatst: zo 16 jan 2005, 21:39
door telefunken
weidok schreef:
telefunken schreef:
is een oude tweak ,sommige fabriekanten solderen het draadje aan de +.

soms word het wiel weer uitgevonden (de meeste verbeteringen zijn allemaal al uitgevonden in de jaren 40/50)
maar weidok ,als je toch dit gaat proberen houd dan je draadje buiten de kast ,en probeer hem dan ook eens aan je aarde aan te sluiten van je wcd.

dit laatste vond ik mooier.
Als ik mijn aarde aan mijn wcd moet aansluiten ?
Wat is 'WCD" ?
wcd = wand contact doos

ik bedoelde je chassis aansluiten aan de aarde van je stopcontact.