Simpele sub op basis van Vifa 25-WN-250
Geplaatst: vr 21 sep 2007, 21:54
Edit: zo ziet ie er uiteindelijk uit:
(Overige plaatjes aan het einde van de thread.)
Okay, eigenlijk ben ik een soort noob, zeker op speaker gebied
dus ik hoop dat jullie het me vergeven.
Ik heb op de kop getikt een Vifa 25-WN-250, welke ik tot een subwoofer wil verwerken. (Ik weet het, niet de meest bijzondere speaker, maar hey, hij was niet duur, en mijn toepassing is niet extreem hifi
)
Wat zoek ik? De specs van het ding. Kan ze nl. niet vinden op het Internet. Met de specs en de software die ik gevonden heb moet ik toch in staat zijn een basreflexje danwel een sealed ding uit te rekenen...
En dan nu de achtergrond
Heb een combinatie van oude en nieuwe spullen. Nu de kids wat groter zijn heb ik het stof van mijn oude stereo afgeblazen en de spullen weer aangesloten. Uiteraard bleek de versterker de tussentijdse verhuizingen niet te hebben overleefd. Niet getreurd, naar de winkel gerend en maar gelijk een multimedia bak gekocht, een Sony 1200ES. Mijn oude Magnat Vector 4 speakers aangesloten, en (ik ben niet zo veeleisend) het klinkt geweldig. In twee kanaals mode...
Helaas klinkt het niet zo goed in DTS en aanverwanten. Ik heb geen sub op dit moment, maar laat de bas weergeven door mijn beide Vector 4's. Het lijkt erop alsof de 'downmix' in deze versterker niet helemaal het LFE kanaal goed kan doorzetten naar mijn Vectors. Ik mis gewoon wat bas.
Mja, wat te doen. Een actief woofertje kopen, of zelf wat bouwen... en dat bouwen, na lange tijd, lijkt me wel weer wat. Nog een keer, in een nutshell, ik heb het ding eigenlijk primair nodig voor het LFE kanaal, aangezien ik muziek eigenlijk altijd in reguliere 2 kanaals mode beluister.
Wie stopt me?
(Overige plaatjes aan het einde van de thread.)
Okay, eigenlijk ben ik een soort noob, zeker op speaker gebied
Ik heb op de kop getikt een Vifa 25-WN-250, welke ik tot een subwoofer wil verwerken. (Ik weet het, niet de meest bijzondere speaker, maar hey, hij was niet duur, en mijn toepassing is niet extreem hifi
Wat zoek ik? De specs van het ding. Kan ze nl. niet vinden op het Internet. Met de specs en de software die ik gevonden heb moet ik toch in staat zijn een basreflexje danwel een sealed ding uit te rekenen...
En dan nu de achtergrond
Helaas klinkt het niet zo goed in DTS en aanverwanten. Ik heb geen sub op dit moment, maar laat de bas weergeven door mijn beide Vector 4's. Het lijkt erop alsof de 'downmix' in deze versterker niet helemaal het LFE kanaal goed kan doorzetten naar mijn Vectors. Ik mis gewoon wat bas.
Mja, wat te doen. Een actief woofertje kopen, of zelf wat bouwen... en dat bouwen, na lange tijd, lijkt me wel weer wat. Nog een keer, in een nutshell, ik heb het ding eigenlijk primair nodig voor het LFE kanaal, aangezien ik muziek eigenlijk altijd in reguliere 2 kanaals mode beluister.
Wie stopt me?
