Pagina 1 van 2
LCaudio Zapfilter
Geplaatst: za 15 jan 2005, 17:48
door Duck Twacy
Vandaag ontvangen
Moet in een SCD555ES gebouwd worden (niet door mij, waag ik me niet aan)
Ben benieuwd
Re: LCaudio Zapfilter
Geplaatst: za 15 jan 2005, 17:50
door Edo
Ehm...wij ook..

Geplaatst: za 15 jan 2005, 17:51
door Duck Twacy
Maar is er nog wel plaats?
Sony
Geplaatst: za 15 jan 2005, 18:10
door Henkjan
Duck Twacy schreef:Maar is er nog wel plaats?
Sony
dat wordt krap...
maaruh, blonde vraag: wat doet een Zapfilter

Geplaatst: za 15 jan 2005, 19:09
door Edo
Hier is de link en wat info van de zapfilters:
Description
Complete high end analog stage for CD or DVD players. Applicable in any model and make. This module takes over all functions from the DAC chip to the output plugs, both RCA and true balanced XLR outputs. The analog signal processing is truly state of the art with a non-feedback single end class A operation and filter caps of MICA / silver.
Active components feature low noise Japanese audio transistors in Class A mode and vertical bipolar types from Zetex, UK, with ultra high linear performance. The signal path is a straight line on the circuit board, whilst the components are placed in alignment with the signal track to minimise standing waves in the copper tracks.
The sound is highly detailed, relaxed and with a sense of musical spirit completely new to digital audio media. The input of the ZAPfilter Mk2 will interface with any type of DAC chip, both voltage and current output types. The ZAPfilter Mk2 is connected to the output of the DAC chip, and so its connection is independent of the player model and only specific to the DAC chip. A complete mains power supply is also provided in the kit for installation in the unit's case.
You can have both unbalanced and balanced output on any CD or DVD player, even if it does not have a balanced output as standard. Plus it is true studio quality balanced output with no phase splitters involved!
http://www.soundlabsgroup.com.au/lcaudi ... er_mk2.htm
Geplaatst: za 15 jan 2005, 23:50
door Duck Twacy
Je kan ook gewoon naar de site van LCaudio zelf wijzen.
http://www.lcaudio.com/index.php?page=6
Dan schik je niet zo van de prijs. Op HTforum is net een PB afgesloten waar je LCaudio stuff met 30% korting kon bemachtigen. Dan wordt zo'n filter heel betaalbaar (160euro).
Maar ja, je moet hem wel kunnen inbouwen. Ik laat het doen dus er komt waarschijnlijk nog wel een behoorlijk bedrag bij.
Geplaatst: zo 06 feb 2005, 11:59
door henk67
@Duck twacy,
Heb je hem al in gebouwd?en hoe bevalt deze update?
Henk
Geplaatst: zo 06 feb 2005, 14:37
door Duck Twacy
Hoi, Ik bouw hem niet zelf in. Dat laat ik liever over aan iemand met kennis en ervaring. In mijn geval http://***** (maar er zijn anderen in NL die het wel zouden kunnen). Komt, als het goed is, ook een paar gebalanceerde uitgangen op.
Er wordt nog aan gewerkt. Overigens komt er meteen ook een tent clock in, dus wordt een beetje lastig te zeggen wat de invloed van het zapfilter sec is.
Ik ben ook erg benieuwd.
Geplaatst: vr 04 mar 2005, 13:36
door Wijx
Is de volumeregeling dan ook nog bruikbaar?
Geplaatst: za 05 mar 2005, 10:13
door Duck Twacy
De 555 heeft een vaste uitgang. De hoofdtelefoon regelaar misschien, denk het niet eigenlijk. (gebruikte ik toch niet echt)
Geplaatst: ma 07 mar 2005, 20:40
door Duck Twacy
Geplaatst: do 15 dec 2005, 23:19
door Paul
En zit ie er ondertussen in?
Zo ja, wat vind je ervan??
Geplaatst: za 17 dec 2005, 0:12
door Duck Twacy
Paul schreef:En zit ie er ondertussen in?
Zo ja, wat vind je ervan??
Hij zit er wel in, maar de speler staat elders.
Na inbouw klonk het geluid vrij vervormd. Het muting relais van de Sony bleek defect te zijn geraakt (mogelijk door transport). Nadat dat gefixed was (relais gebypassed) klonk het wel beter, maar erg hard. Er blijkt zo'n (max) 5 V op de outgang te staan. De speler staan nu bij Soundevolution om hier een oplossing voor te vinden. Ik wilde namelijk ook nog een paar gebalanceerde uitgangen. Ik heb gezegd "er is geen haast bij" en dat heeft Bas onthouden

Geplaatst: za 17 dec 2005, 5:28
door SSassen
Tsja, met het risico dat mijn reply in verkeerde aarde valt toch even een reactie. Gezien je foto vind ik dit toch wel een erg slordige inbouw, het lijkt wel alsof er een hobbyist die net in staat is om de plus en min van een 9-volt batterij uit elkaar te houden hier de soldeerbout ter hand heeft genomen, sorry, maar dit is dus vanuit mijn optiek hoe het niet moet. Ik ben dan ook niet verbaasd dat e.a. niet werkt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: za 17 dec 2005, 9:08
door FrankG
Persoonlijk vind ik het behoorlijk rommelige speler kwa opbouw.
Geplaatst: za 17 dec 2005, 11:00
door rho
SSassen schreef:Tsja, met het risico dat mijn reply in verkeerde aarde valt toch even een reactie.
Gezien je foto vind ik dit toch wel een erg slordige inbouw, het lijkt wel alsof er een hobbyist die net in staat is om de plus en min van een 9-volt batterij uit elkaar te houden hier de soldeerbout ter hand heeft genomen, sorry, maar dit is dus vanuit mijn optiek hoe het niet moet. Ik ben dan ook niet verbaasd dat e.a. niet werkt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Foto?
Geplaatst: za 17 dec 2005, 11:11
door richard
rho schreef:SSassen schreef:Tsja, met het risico dat mijn reply in verkeerde aarde valt toch even een reactie.
Gezien je foto vind ik dit toch wel een erg slordige inbouw, het lijkt wel alsof er een hobbyist die net in staat is om de plus en min van een 9-volt batterij uit elkaar te houden hier de soldeerbout ter hand heeft genomen, sorry, maar dit is dus vanuit mijn optiek hoe het niet moet. Ik ben dan ook niet verbaasd dat e.a. niet werkt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Foto?
Foto!
Het heeft inderdaad een wat hoog rattennestgehalte. Maar zo te zien is de speler origineel ook al aardig chaotisch opgebouwd:
Foto origineel
Geplaatst: za 17 dec 2005, 11:12
door SARK
rho schreef:SSassen schreef:Tsja, met het risico dat mijn reply in verkeerde aarde valt toch even een reactie.
Gezien je foto vind ik dit toch wel een erg slordige inbouw, het lijkt wel alsof er een hobbyist die net in staat is om de plus en min van een 9-volt batterij uit elkaar te houden hier de soldeerbout ter hand heeft genomen, sorry, maar dit is dus vanuit mijn optiek hoe het niet moet. Ik ben dan ook niet verbaasd dat e.a. niet werkt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Foto?
Geplaatst: za 17 dec 2005, 11:30
door rho
Aha, daar zat ie.
Mja, als je de orriginele toestand bekijkt is er in dezelfde lijn verder gewerkt.
Sander, jouw zelfbouwsels laten wel een érg hoge standaard zien. Niet iedereen is evengoed als jou he.

Geplaatst: za 17 dec 2005, 11:36
door Duck Twacy
Duck Twacy schreef:Maar is er nog wel plaats?
Sony
Je had niet zover hoeven gaan voor een pic van het origineel.
De speler is inderdaad erg vol en nogal rommelig.
Ik zelf zou de oorspronkelijke inbouwer niet bepaald een amateur durven noemen, het is een ervaren electronicus. De inbouwplaats is trouwens weer gewijzigd, de Zapfilter zit nu onder de grote pcb aan de rechterkant.
Van Bas @ Soundevolution begreep ik dat het filter op zich correct is aangesloten. Hij heeft zich niet uitgelaten over de kwaliteit van de inbouw.
Wat overigens wel erg irritant is is de support van Lcaudio: die is er niet.
Tis wel waar dat er flink wat gewerkt is in het hart van de Sony. Bas is al 3e tweaker... (de eerste was Ultranalog, maar dat is een verhaal apart)
Geplaatst: di 14 mar 2006, 10:51
door D.A.R.R.Y.L.
Hey Sander,
Waar kun jij dan in hemelsnaam zien waar degene die het Zapfilter en de clock heeft ingbouwd, gesoldeerd heeft? De draden (paars/zwart van de Tentclock en de draden van het zapfilter) zie ik alleen buiten beeld verdwijnen en ik zie hun solderpunten niet. Dus waarop baseer je dat er geprutst is?
Geplaatst: di 14 mar 2006, 10:56
door SSassen
Hi DARRYL,
Uhm, dit is wel een erg oud topic. Wat ik zie is een onbehoorlijke hoeveelheid kabels die kris-kras door de kast heen lopen, met daarop de clock, audio en andere signalen, gebaseerd daarop kan ik al een aantal conclusies trekken.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: di 14 mar 2006, 11:01
door D.A.R.R.Y.L.
hmmmzzz.......
Geplaatst: di 14 mar 2006, 17:04
door Wijx
SSassen schreef:Hi DARRYL,
Uhm, dit is wel een erg oud topic. Wat ik zie is een onbehoorlijke hoeveelheid kabels die kris-kras door de kast heen lopen, met daarop de clock, audio en andere signalen, gebaseerd daarop kan ik al een aantal conclusies trekken.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Een std sony heeft ook al al die draden door elkaar heen lopen. Ik vermoed dat alleen die blauwe draden zijn getrokken
Geplaatst: vr 14 apr 2006, 21:39
door Duck Twacy
En de
eindstand
Ik ben een tervreden mens.
