Pagina 1 van 1
edit-admin ?
Geplaatst: vr 07 sep 2007, 14:11
door dove
Zelf heb ik de onhebbelijkheid mijn posts tot in den treure aan te passen: 20 of 30 keer komt vast voor ... De veranderingen varieren tussen een letter aanpassen tot een alinéa toevoegen. Soms 1 seconde na het posten, soms twee weken later. Overbodig en zelfs zinloos, maar een tic van me. Een andere site heeft me wel eens vriendlijke verzocht hiermee te stoppen ...
Op dit forum zie ik geen openbare edit-admin, en ging ik er van uit dat m'n gepruts niets zou verstoren/storen. Totdat:
"Geplaatst: Vr 07 Sep 2007 9:25
Laatst aangepast door thefinlux op Vr 07 Sep 2007 9:31, in totaal 1 keer bewerkt."
Graag advies over hoe om te gaan met m'n edit's: als bv. de mail-meldings procedure ermee in het gedrang komt, is het handig dat ik dat weet en daar rekening mee kan houden

!
Petter
Re: edit-admin ?
Geplaatst: vr 07 sep 2007, 15:46
door Marp
Enkel als een bericht wordt gewijzigd nadat erop is gereageerd, wordt de wijziging vermeld.
Ook ik heb de onhebbelijke eigenschap om komma's te plaatsen, alinea's te verschuiven, enz. Om die reden werk ik vaak vrij lang in de voorbeeld-modus voordat ik een bericht post. Dit deed ik ook toen ik zojuist op een bericht van je reageerde. Het gevolg van ons handelen: mijn reactie was niet hetzelfde dan wanneer ik je latere toevoeging zou hebben gelezen.
--
Edit: ik zie net mijn bericht terug, en besef dat het over kan komen als een verwijt. Zo is het echter niet bedoeld.
Geplaatst: vr 07 sep 2007, 17:44
door Henkjan
zolang maar duidelijk is wat je hebt aangepast is het in principe geen probleem. echter, als het een echte inhoudelijke aanpassing is en er zijn al antwoorden, dan kan je misschien beter een nw post er van maken, anders zijn sommige antworoden mogelijk ineels vreemd...
wat betreft mail notify's: bij een aanpassing blijft de datum van de post gelijk, wordt dus niet door het systeem op gereageerd alsof het een nw post is.
Geplaatst: vr 07 sep 2007, 19:16
door sietse
Alvorens ik mijn post plaats, kijk ik altijd eerst naar het voorbeeld, want dan zie ik de spelfouten etc. beter. Ook pas ik dan nog wel eens mijn post aan. (verbeter ? mijn post) enzo.
Als ik later vind dat ik toch nog wat over het hoofd zie, behalve nog een spelfout, vertel ik dat in een nieuwe post.
Arme postbode.....

Geplaatst: vr 07 sep 2007, 23:34
door Wowly
Ik stoor me in het geheel niet aan verbeteren van je opzet of grammar-editing. Wel ben ik het met HJ eens dat je de inhoud niet wezenlijk moet veranderen. Dit is zeer verwarrend voor anderen. Je kunt dan beter een nieuwe post maken. Overigens ben ik niet van plan als een waakhond iedereen zijn edit's te gaan controleren, het is en blijft een hobby-forum. Soms is het goed ons verslavende karakter in de hand te houden en een stapje terug te doen en het wat te relativeren.
Wowly