Pagina 1 van 4

Amy`s 2-weg (Seas Prestige H1212 + H1141)

Geplaatst: zo 26 aug 2007, 21:07
door CarloPJB
Omdat ik het niet meer kon aanhoren !

Wat, zul je nu denken :?

Oudste dochter heeft plastic speakers staan die slissen en brommen dus maar eens aan de slag.

Kastjes meten uitwendig B=20,H=30 en D=25.

Tweeter is de Seas Prestige 27TBFC/G (H1212) en mid/laag is Seas Prestige L15RLY/P (H1141).

Geplaatst: zo 26 aug 2007, 21:11
door Lnsadnoh
CarloPJB,

Zo :shock: :shock: , hallo zeg, heb je die nu alweer inelkaar zitten?
Ziet er strak uit!!
Ga je ze lakken of fineren?

groet marcus

Geplaatst: zo 26 aug 2007, 21:18
door CarloPJB
Vrijdag na het werk hout laten zagen en s`avonds laat door gegaan.Gisteren verder met lijmen en frezen.

M`n dochter mag de kleur uit kiezen dus het wordt lakken.

Ik hoorde al iets van roze :? ,lila :oops: of paars :roll:

Maarja, de klant is koning(in) :wink:

Geplaatst: zo 26 aug 2007, 21:21
door Lnsadnoh
Ah leuk joh, ze zal er zeker weten erg blij mee zijn.
Mooie drivertjes ook!

Is het een BR of een gesloten kastje?

Zou wel die mid-bass afdekken met een beschermkap.
Of maak je frontjes.

Geplaatst: zo 26 aug 2007, 21:35
door CarloPJB
BR in 8 liter.

Ik heb al wel rekening met frontjes gehouden (vandaar de 2 cm aan alle kanten van de drivers) maar ze is 12 jaar oud en denk wel dat het zonder kan.

Ze heeft vroeger eens met haar vinger in `n tweeter gezeten en ik zal het daar nog eens over hebben.Denk niet dat ze dan nog nodig zijn :twisted: :wink:

Geplaatst: zo 26 aug 2007, 21:58
door Marp
CarloPJB schreef:
Ze heeft vroeger eens met haar vinger in `n tweeter gezeten en ik zal het daar nog eens over hebben.

Denk niet dat ze dan nog nodig zijn :twisted: :wink:
De vingers? :roll:

Trouwens erg leuk om je hobbie aan te wenden om er je kinderen mee te verblijden en ze er op deze manier bij te betrekken.

Geplaatst: zo 26 aug 2007, 22:04
door CarloPJB
Marp schreef:
CarloPJB schreef:
Ze heeft vroeger eens met haar vinger in `n tweeter gezeten en ik zal het daar nog eens over hebben.

Denk niet dat ze dan nog nodig zijn :twisted: :wink:
De vingers? :roll:


Uhm nee, de roostertjes natuurlijk :lol:

Trouwens erg leuk om je dochter er op deze manier bij te betrekken.
Ze gaat ze zelf verven 8)

De jongste (3 jaar) vraagt tegenwoordig al als ik naar de Gamma ga,o.i.d,
"is dat ook voor je speakers" en als ik naar boven ga om te hobby-en "moet ik helpen of kun je het vandaag alleen :lol: :lol: "

Geplaatst: ma 27 aug 2007, 7:11
door blu_line
De jongste (3 jaar) vraagt tegenwoordig al als ik naar de Gamma ga,o.i.d,
"is dat ook voor je speakers" en als ik naar boven ga om te hobby-en "moet ik helpen of kun je het vandaag alleen Laughing Laughing
Geweldig !
Mijn dochter (16 maanden) vind de dust-caps op mijn woofers helaas iets te interessant.
Maar ik hoop dat ik voor haar en haar nog te verwachten broertje of zusje ook zoiets kan/mag doen.

grtz

ST[/code]

Geplaatst: ma 27 aug 2007, 13:43
door Jasper Joppe Geers
Hehe... dus dat soort fratsen komt overal voor begrijp ik?

De jongste van mij probeert telkens de logootjes van de frontjes af te prutsen, wat helaas niet lukt en wel eens tot boosheid kan leiden...


:D

Geplaatst: ma 27 aug 2007, 14:53
door indoubt
Ha, leuk,

Mijn dochter heeft ook interesse in audio maar sinds ze met een hamer stevig op een vinger heeft geslagen is het "helpen" een beetje over.

Zijn die andere L15's voor de jongste?

Geplaatst: ma 27 aug 2007, 15:00
door CarloPJB
Zijn die andere L15's voor de jongste?


Jij let goed op.......... :wink:

Weet het nog niet. Die luistert veel liever hier in de kamer naar K3 of lekker dansen op Herman van Veen "opzij,opzij,maak plaats,maak plaats...."

Volgens mij is m`n buurman ook wel in voor `n setje,dan slijt ik ze daar wel aan.

Geplaatst: di 28 aug 2007, 18:53
door CarloPJB
:oops: niet schrikken :oops:



Dat krijg je als ze zelf de kleur mogen uitzoeken :wink:

Geplaatst: di 28 aug 2007, 19:11
door Marp
Dat vind ik er anders zeer beschaafd uitzien, al kan ik me door de foto vergissen. Is dat niet grijs metallic met een rose gloed?

Geplaatst: di 28 aug 2007, 19:34
door Nils_vn
die zijn mooi geworden

Geplaatst: di 28 aug 2007, 19:36
door De Timmerman
Volgens mij is dit de kortste showcase ooit....

Geplaatst: di 28 aug 2007, 20:30
door Sjaudio
Vind ik er ook niet eens gek uit zien zo! :?

Erg mooie speakers geworden, kan je nu aan die voor mij beginnen.............. :lol: :lol:

Geplaatst: di 28 aug 2007, 20:41
door Lnsadnoh
Heel mooi en SNEL!!!

Die kleur, zie ik het goed, is dat niet heel licht metallic rose??

Vakwerk, ook mooi die fijne zaagsnede.

Nu die frontjes nog.

Ja ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet zo van frontjes hou, maarja het is voor de bescherming. Enkel als ik alleen ben en muziek luister, gaan ze eraf.

TOPPIE!!

Geplaatst: di 28 aug 2007, 21:56
door CarloPJB
Sjaudio schreef:

Erg mooie speakers geworden, kan je nu aan die voor mij beginnen.............. :lol: :lol:
Geen probleem,zeg maar hoe je ze hebben wil.



De Timmerman
Volgens mij is dit de kortste showcase ooit....

Sorry :wink:



Hondasnl

Heel mooi en SNEL!!!

Die kleur, zie ik het goed, is dat niet heel licht metallic rose??


Klopt. En hoelanger ik ernaar kijk,des te mooier ga ik het vinden :o


Vakwerk, ook mooi die fijne zaagsnede.

Heb ik met de bovenfrees gedaan.

Nu die frontjes nog.

Heb besloten er geen frontjes op te doen.Ze is oud en wijs genoeg om er vanaf te blijven.

Ja ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet zo van frontjes hou, maarja het is voor de bescherming. Enkel als ik alleen ben en muziek luister, gaan ze eraf.

TOPPIE!!

Geplaatst: di 28 aug 2007, 22:51
door Sjaudio
Mag ik vragen wat zo'n speakertjes nu in totaal kosten? Puur gebaseerd op materialen ?

Geplaatst: vr 02 nov 2007, 23:21
door CarloPJB
Hier toch nog eens mee verder gegaan.Nu eens zonder de werkende naden door alles onder 45 gr te laten zagen.

Geplaatst: vr 02 nov 2007, 23:34
door Edo
He, die komen me bekend voor.. :)

Geplaatst: za 03 nov 2007, 8:57
door Wowly
Mooie kleur hoor! laten spuiten?

Jan

Geplaatst: za 03 nov 2007, 9:06
door CarloPJB
:?

Bedpeol je de laatste 2 plaatjes,Jan?

Dat is kaal HDF.

Geplaatst: za 03 nov 2007, 10:47
door Wowly
Nee, de eerdere van de gelakte kast. Die tweede is ook netjes.

jan

Geplaatst: za 03 nov 2007, 12:05
door SARK
CarloPJB schreef:
:oops: niet schrikken :oops:



Dat krijg je als ze zelf de kleur mogen uitzoeken :wink:
Schrikken :?: absoluut niet (vinnut wel chique).
Loop al een tijdje te knarsen om ook die naad (hoewel die er zo best goed uitziet hoor) ook nog eens te camoufleren ... met een zwarte draad van rubber oid. (je kunt natuurlijk ook andere kleuren en draad gebruiken zoals elektra draad of zo) :idea: