Zuiltje met Seas L18RNX/P en 27TBFC/G
Geplaatst: di 21 aug 2007, 20:02
Een jaar geleden heb ik voor het eerst een paar luidsprekers gebouwd. Zoals bij zo veel eerste projecten was dit de Needle. Van deze mini zuiltjes heb ik nog steeds erg veel plezier.
Maar het is nu tijd voor een wat heftiger project. Met de gekozen units zijn er voor mij 2 mogelijkheden:
De DD8-MkII van Tony Gee en de versie van Zaphaudio. De versie van Zaphaudio wil ik uiteindelijk wel uitvoeren als zuil.
Zijn er mensen die beide versies gehoord / gebouwd hebben en wat is de mening hierover.
Nu lijkt het me interessant om beide filters te bouwen en het zelf te horen. Probleem hierbij is echter dat beide filters een eigen orientatie van de drivers verlangen (tweeter bij Zaph uit en bij Tony Gee in het midden) en dat de randafwerking van de baffle ook verschillend is. Gaat dit problemen opleveren ?
P.S.
De units zijn inmiddels besteld, wanneer deze binnen zijn kan ik beginnen.
Maar het is nu tijd voor een wat heftiger project. Met de gekozen units zijn er voor mij 2 mogelijkheden:
De DD8-MkII van Tony Gee en de versie van Zaphaudio. De versie van Zaphaudio wil ik uiteindelijk wel uitvoeren als zuil.
Zijn er mensen die beide versies gehoord / gebouwd hebben en wat is de mening hierover.
Nu lijkt het me interessant om beide filters te bouwen en het zelf te horen. Probleem hierbij is echter dat beide filters een eigen orientatie van de drivers verlangen (tweeter bij Zaph uit en bij Tony Gee in het midden) en dat de randafwerking van de baffle ook verschillend is. Gaat dit problemen opleveren ?
P.S.
De units zijn inmiddels besteld, wanneer deze binnen zijn kan ik beginnen.