Pagina 1 van 1
Flexy TNT
Geplaatst: di 07 aug 2007, 22:18
door mambofats
Vandaag had ik even tijd, welgeteld een namiddag ( van 14 tot 18 uur ), en nog steeds wachtende op de Hivi's ( die komen heel binnenkort ) wou ik me niet bezig houden met speakers.
Maar, toen herinnerde ik mij dat ik de afgelopen maandag alles in huis gehaald had voor een Flexy TNT diy hifi-meubel.
http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html
Voor bevestiging van de 4de plank had ik bouten tekort, dus daarvoor ga ik morgen winkelen.
Het was een leuke namiddag.
Zelfs mijn vriendin vindt et niet mis.
Geplaatst: wo 08 aug 2007, 13:12
door mambofats
Vandaag naar d'n Brico
en voila,
zojuist afgewerkt
eventjes wat componenten erop om een idee te krijgen.
Ondertussen er wel achter gekomen dat de afwezigheid van rubber tussen bouten, moeren en hout een minpunt is : hoe hard je het ook aandraait, het komt toch los.
Een vriend heeft mee een vel rubber van 5 mm beloofd. Dat zal ik dan snijden en overal tussen steken. Dit zal ervoor zorgen dat er niets meer loskomt.
Geplaatst: wo 08 aug 2007, 13:27
door Bart_M
Ziet er goed uit.
Je kan rubberen ringen gewoon kopen in de winkel, dan hoef je niets te snijden.
Geplaatst: wo 08 aug 2007, 14:39
door mambofats
klopt.
Maar gratis is nog altijd veel leuker.
lol
Geplaatst: wo 08 aug 2007, 14:49
door Bart_M
Niet als een ring maar een paar cent kost en je anders met het snijden in je vingers hakt.

Geplaatst: wo 08 aug 2007, 16:23
door CarloPJB
Of wat borgvloeistof op de moer.
En anders 2 moeren tegen elkaar indraaien

Geplaatst: wo 08 aug 2007, 21:21
door audioot
een keer in de eurostock gaan kijken?
groetjes
audioot
Geplaatst: do 09 aug 2007, 16:32
door mambofats
Deze namiddag nog 2 extra legplanken gemaakt.
Alles geschuurd en een vernisje erop.
Ondertussen ook rubberen jointjes - vlaams voor dichtingsring - gehaald.
Zaterdag terug eventjes opschuren ( fijne korrel ) en een tweede laagje vernis.
Dus, dan heb ik 6 planken :
Van boven naar onder worden dat dan :
1 platenspeler ( Voorlopig nog een Sony model van 10 jaar oud )
2 Versterker ( Yarland FV-34 )
3 CD-speler ( voorlopig nog een Discman )
4 Phono-versterker ( Passlab Pearl in gedachten via Promitheus op diyaudio.com
5 nog geen idee ( misschien oude FM-tuner van de zolder halen )
6 nog geen idee
Met 4 legplanken was het rack redelijk stabiel, maar hoe meer componenten erop geplaatst worden, hoe wankeler het geheel zal worden.
Door het toevoegen van 2 extra legplanken, zal de stevigheid zeker verhogen.
Maandag verwacht ik dan alles droog te hebben en terug te assembleren : dan volgen er nog een reeks foto's
Geplaatst: do 09 aug 2007, 17:14
door Wowly
Hoi Alain,
Mooi rack! Ik zou voor de stevigheid van die carroserieringen eronder leggen. Zo is er een groter contactvlak tussen de moer en de plaat. Kun je meteen een sluitringetje erbij leggen zodat je moeren blijven zitten waar ze zitten en niet voortdurend loslopen.
jan
Geplaatst: do 09 aug 2007, 19:26
door markje
Wowly schreef:Hoi Alin,
Mooi rack! Ik zou voor de stevigheid van die carroserieringen eronder leggen. Zo is er een groter contactvlak tussen de moer en de plaat. Kun je meteen een sluitringetje erbij leggen zodat je moeren blijven zitten waar ze zitten en niet voortdurend loslopen.
jan
Loctite ertussen.
Groeten Mark
Geplaatst: za 24 nov 2007, 1:34
door Miniwatt
Wat voor speakers zie ik daar staan, Mambofats? Open baffle met breedbanders??
Geplaatst: za 24 nov 2007, 9:30
door Wowly
haha, ik weet het, maar laat het aan alain over
Laat ik het zo zeggen, klnkt allemaal behoorlijk zwaarwichtig
Wowly
Geplaatst: za 24 nov 2007, 20:06
door mambofats
yep, lekker zwaarwichtig. Echter dit was één van de kleinere op de laatste meeting in Breda.
Doe maar eens een zoekopdracht op dit forum : Equinoxe
Ik voorzie tegen volgende zomer een aantal aanpassingen :
Volledig schuren en lakken ( hoogglans zwart )
en een nieuwe frontplaat ( huidige hangt niet perfect )
Nou ja, nog veel plannen en zo weinig tijd.