Pagina 1 van 1

elektra draad aansluiten op versterker, met banaanstekker?

Geplaatst: do 14 jun 2007, 8:10
door jurriaan
als LS kabel gebruik ik 2,5 mm elektra kabel.
bij klemmen in mijn versterker (Denon AVR 1705) glijdt de kabel weg.
De oplosing hiervoor is om aan de LS kabel een banaanstekker te maken?

Geplaatst: do 14 jun 2007, 8:14
door richard
Zou kunnen. Gebruik om de kabel aan de stekker te solderen een stevige soldeerbout.

Geplaatst: do 14 jun 2007, 12:35
door jurriaan
ook verstand van soldeerbouten heb ik niet.
bedoel je met een stevige soldeerbout een bout die meer watt levert?

Geplaatst: do 14 jun 2007, 12:46
door Nils_vn
je hebt ook stekkers waar je de kabel in vast schroefd :)

Geplaatst: do 14 jun 2007, 20:02
door richard
jurriaan schreef:
bedoel je met een stevige soldeerbout een bout die meer watt levert?
Ja.