Pagina 1 van 1
suprecharger
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 14:40
door Paul
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 15:19
door Nils_vn
nou... eerlijk...
dat is toch 'gewoon' een monoblock eind-trap, die het hi-level signaal van je 'andere' versterker als input neemt (net zoals die subwoofer modules doen). Doordat die 'veel' zwaarder is dan wat 90% van de mensen als versterker heeft staan, gaan de speakers (*WAAAAUUUUW*) véél luider spelen.
Wel opletten dat je versterker niet meer dan 200W heeft, want dan win je niets natuurlijk
of in't kort. Volgens mij werkt het als een gewone eind versterker.
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 15:19
door Geenius
Volgens mij is het gewoon een flinke eindversterker met een high-level ingang wat wordt verkocht onder de noemer van
harder is beter.

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 16:09
door Roland
Haha
Wat een onzin dit zeg. Geluidsweergave wordt in het handige bijgeleverde tabelletje gereduceerd tot max spl. Zo simpel was het dus al die tijd
Alles onder de 110 dB max is knudde. En de redding voor je systeem zou dan zon setje monoblokken zijn zodat je aan de waardes van de tabel kan voldoen.
Eigenlijk mist er nog een schuifje met de vervorming van de versterker in 0.0001 %. Dan weet je pas zeker dat je echt kwaliteit voor je specs, euhhh geld koopt. Sommigen zullen wel nooit helemaal herstellen van de jaren 80.
Groet
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 16:44
door hovingtim
Ik wil niet heel vervelend zijn maar als ik hierzo de 100watt rms amp opengooij hek een herrie van jewelste en dat op een paar zelfbouwzuilen van mivoc met hun jublieum setje. Ik wil daar niet eens 550watt op zetten wat daaren tegen in mijn ogen niet altijd per definitie beter hoeft te zijn.
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 19:18
door Martijn H
Op 10.000 Hz haal ik met 20 watt wel 160dB!!!

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 20:07
door sietse
Dat soort schakelingen is niks nieuws. Moet ergens in een map nog zoiets hebben van Elektuur of Radiobulletin. Vanavond wel ff zoeken.
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 20:28
door markje
Gewoon een 500W eindbak met een high level input, bestaat voor auto's al jaren en was voor het line out tijdperk de manier om meer vermogen in je auto te krijgen.
Groeten Mark
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 20:55
door richard
Montana schreef:Op 10.000 Hz haal ik met 20 watt wel 160dB!!!

Dan heb je aardig gevoelige tweeters met 147 dB/Watt.
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 20:59
door Martijn H
richard schreef:Montana schreef:Op 10.000 Hz haal ik met 20 watt wel 160dB!!!

Dan heb je aardig gevoelige tweeters met 138 dB/1Watt.
Ik gokte maar wat, maar ik wilde ermee zeggen, dat zelfs de gevoeligheid van een speaker gemiddeld genomen is. Op 20 Hz ligt dat namelijk een stuk lager en dan heb in sommige gevallen niet genoeg aan een supercharger. En op de impedantiepiek heb je maar heel weinig watts nodig om veel geluid te krijgen.
mvg,
Martijn
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 21:22
door lepain
Het zal niet vaak gebeuren dat ik meer dan 5 watt per kanaal nodig heb.

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 21:40
door richard
Montana schreef:richard schreef:Montana schreef:Op 10.000 Hz haal ik met 20 watt wel 160dB!!!

Dan heb je aardig gevoelige tweeters met 138 dB/1Watt.
Ik gokte maar wat, maar ik wilde ermee zeggen, dat zelfs de gevoeligheid van een speaker gemiddeld genomen is. Op 20 Hz ligt dat namelijk een stuk lager en dan heb in sommige gevallen niet genoeg aan een supercharger.
Eigenlijk heb je met (138) 147 dB/Watt/m1 een luidspreker waar meer Watts uitkomen dan er in gaan (oplossing energievraagstuk?). Met 100% rendement is met 1 Watt zo'n 120 dB/m2 te bereiken. Een hoorn en beperkte afstralingshoek heeft een positief effect op het rendement, maar op 147 dB kom je niet.
Geplaatst: ma 04 jun 2007, 22:36
door bartsegers
dat vergelijk je eigen set tooltje dan!
of maken ze geen speakers met een rendement hoger dan 93 db
