hoe goed is de dac van een dcc?
Geplaatst: za 01 jan 2005, 11:07
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum, en alhoewel niet echt een zelfbouwonderwerp (ik ben mijn platenspeler aan het tweaken, mijn cd speler komt wel na een cursus solderen), zou ik graag jullie advies willen. Mijn budget-yamaha cd-speler is aan het einde van zijn latijn aan het raken, en ik zoek een goedkoop alternatief voor een beter geluid. Ik heb een dvd-speler met spdif uit, en nu had ik de onzalige gedachte een oude dat-recorder of een philips dcc recorder als dac te gebruiken. Kan iemand me vertellen of en hoe de laatste serie dcc recorders van philips als dac klinken? Is verbetering te verwachten? Ik lees allerlei verhalen dat in die laatste top-serie hele goede dac's zijn gebruikt, maar ik kan niemand vinden die over het geluid iets kan zeggen. Hopend op wat ervaringsadvies,
groeten stefan
ik ben nieuw op dit forum, en alhoewel niet echt een zelfbouwonderwerp (ik ben mijn platenspeler aan het tweaken, mijn cd speler komt wel na een cursus solderen), zou ik graag jullie advies willen. Mijn budget-yamaha cd-speler is aan het einde van zijn latijn aan het raken, en ik zoek een goedkoop alternatief voor een beter geluid. Ik heb een dvd-speler met spdif uit, en nu had ik de onzalige gedachte een oude dat-recorder of een philips dcc recorder als dac te gebruiken. Kan iemand me vertellen of en hoe de laatste serie dcc recorders van philips als dac klinken? Is verbetering te verwachten? Ik lees allerlei verhalen dat in die laatste top-serie hele goede dac's zijn gebruikt, maar ik kan niemand vinden die over het geluid iets kan zeggen. Hopend op wat ervaringsadvies,
groeten stefan
