Pagina 1 van 1

hoe goed is de dac van een dcc?

Geplaatst: za 01 jan 2005, 11:07
door stehei
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum, en alhoewel niet echt een zelfbouwonderwerp (ik ben mijn platenspeler aan het tweaken, mijn cd speler komt wel na een cursus solderen), zou ik graag jullie advies willen. Mijn budget-yamaha cd-speler is aan het einde van zijn latijn aan het raken, en ik zoek een goedkoop alternatief voor een beter geluid. Ik heb een dvd-speler met spdif uit, en nu had ik de onzalige gedachte een oude dat-recorder of een philips dcc recorder als dac te gebruiken. Kan iemand me vertellen of en hoe de laatste serie dcc recorders van philips als dac klinken? Is verbetering te verwachten? Ik lees allerlei verhalen dat in die laatste top-serie hele goede dac's zijn gebruikt, maar ik kan niemand vinden die over het geluid iets kan zeggen. Hopend op wat ervaringsadvies,

groeten stefan

Geplaatst: za 01 jan 2005, 11:19
door teacher
Ik zou dan voor een DAT gaan.

Geplaatst: za 01 jan 2005, 15:31
door SARK
teacher schreef:
Ik zou dan voor een DAT gaan.
Waarom specifiek voor een DAT :?:

Geplaatst: za 01 jan 2005, 19:31
door Pjotr
Zou voor dit ding gaan:

Afbeelding

M-Audio Superdac

Heb deze ook aan mijn DVD speler hangen en klinkt erg goed. Ze worden niet meer gemaakt maar als je wat rond Googled zijn ze nog voldoende op internet te vinden voor onder de $200,-

Geplaatst: ma 02 mei 2005, 12:03
door sphere
Pjotr, heb jij dat ding nog gemod, of is hij bij jou "standaard" ?

Geplaatst: wo 08 jun 2005, 13:45
door sphere
bump

Geplaatst: wo 08 jun 2005, 13:54
door Wijx
sphere schreef:
Pjotr, heb jij dat ding nog gemod, of is hij bij jou "standaard" ?
je kan toch de mod van soundevolution nabouwen?

Geplaatst: wo 08 jun 2005, 14:15
door sphere
Natuurlijk, maar ik vroeg of jij hem gemod had, of dat je standaard met dat ding speelt. Ik zit te denken aan UcD monoblokken, losse stereo DAC en een stepped attenuator (UcD ala Wowly) voor "nood" om te beginnen.

Het is trouwens niet eenvoudig om dit apparaatje nog tweedehands te vinden, althans de vorige keer dat ik reageerde.