Pagina 1 van 1
Wie kent deze speaker....
Geplaatst: ma 28 mei 2007, 11:30
door Edo
In een oude map hier op de computer kwam ik dit onderstaande plaatje tegen. Alleen geen idee welke speaker dit is.
Iemand hier een naam van (merk)?
Bedankt,
Edo
Geplaatst: ma 28 mei 2007, 11:44
door dre
dat is de audio physics kronos volgens mij iets van 50.000 euro
http://www.moremusic.nl/audiophysicprod ... ronos.html
Geplaatst: ma 28 mei 2007, 11:49
door Edo
Zo...dat is snel. Thanks dre.
Ik gaat eens even kijken.
Geplaatst: ma 28 mei 2007, 11:53
door dre
een nieuw projectje voor edo?
Geplaatst: ma 28 mei 2007, 12:00
door Edo
jep, maar dan meer a-la de Avanti van Audio Physics.
Ben er al een half jaar over aan het denken en geloof dat het nu wat vormen gaat aannemen. Wordt in ieder geval geen 50.000 euro maar betaalbaar 2,5 weg (of 3 weg) met niet allerdaagse drivers. Hier op het forum zijn ze nog niet gebruikt, dus wel weer een leuke uitdaging....

Geplaatst: ma 28 mei 2007, 12:09
door dre
misschien een klein tipje van de sluier?
Geplaatst: ma 28 mei 2007, 12:46
door Edo
Bandtweeter, aluminium 15 cm woofertje en een 10" sidefire woofer.
Geplaatst: ma 28 mei 2007, 12:47
door dre
daar zul je weer een hoop bezoekers mee over de vloer halen

Geplaatst: ma 28 mei 2007, 12:50
door Edo
Ach, het is een idee. Kan best nog wel een jaartje gaan duren. Ben tevreden met Thesis.
Die gaat binnenkort trouwens wel de verkoop in, dus als die snel verkocht is ....

Geplaatst: ma 04 jun 2007, 23:16
door ralf
met de peerless xls 10 of 12 aan de zijkant
Geplaatst: di 05 jun 2007, 10:21
door Geenius
Geplaatst: di 05 jun 2007, 12:28
door fredze
waarom is die onderkant open terwijl ik wel een BR pijp zie zitten?
Geplaatst: di 05 jun 2007, 13:17
door bartsegers
Dat was inderdaad ook wat mij al opviel...
Geplaatst: di 05 jun 2007, 13:18
door Geenius
fredze schreef:waarom is die onderkant open terwijl ik wel een BR pijp zie zitten?
Daar zit de actieve electronica en versterking voor de subwoofers.

Geplaatst: di 05 jun 2007, 16:23
door CarloPJB
Ik kan alleen ff niet volgen waarom ook de mid aan de zijkant zit

Geplaatst: di 05 jun 2007, 17:03
door Wowly
I agree, buiten dat het een niet zo'n fraaie speaker is om te zien, maar dat is my cup of tea.
Jan
Geplaatst: di 05 jun 2007, 17:43
door Digidoo
Ik vind ze wel mooi. Zeker om ook eens door iemand te zien zelfbouwen *hint.
Misschien dat ze wel heel anders gepositioneerd moeten worden t.o.v. de luisteraar met die mid aan de zijkant. I.p.v. de voorkant naar je toe, misschien een beetje van je af. Moeilijk om het in woorden uit te leggen...
Geplaatst: di 05 jun 2007, 18:11
door Edo
Digidoo schreef:Ik vind ze wel mooi. Zeker om ook eens door iemand te zien zelfbouwen *hint.

Het wordt een ander modelletje....

Geplaatst: di 05 jun 2007, 18:51
door CarloPJB
Vertet,vertel
En foto`s , met bier

Geplaatst: di 05 jun 2007, 20:50
door Edo
Zoiets:
Ook creatie van Audio Physics
Met zoiets:
en zoiets:
en zoiets:
(voorlopig)
Geplaatst: di 05 jun 2007, 22:52
door CarloPJB
Die "tweeter" heb ik ook wel eens in mijn handen gehad!
Mag toch wel zeggen dat ik met veel ontzag het tempo van je projecten aanschouw
En als ik me niet vergis worden "ze" ook steeds `n stapje groter?!
Geplaatst: di 05 jun 2007, 23:01
door Edo
Nee, valt mee. Zo groot wordt dit niet. Qua projecten valt het ook wel mee. Thesis is klaar voor hier natuurlijk, de kleine Vifa die ik aan het maken ben is een tussendoortje omdat ik de woofer nog had liggen en paar weken vrij was vanwege de bevalling en dit is een concept. Dus een plannetje wat ik aan het uitwerken ben. Duurt nog een tijd voordat ik daaraan ga beginnen. En alleen het uitzoeken/simuleren vind ik ook wel leuk. Kijken wat kan, wat is goed te combineren, wat gaat werken, wat niet, wat houdt het betaalbaar, waar te verkrijgen etc etc
En hiermee (met dit ontwerp) ben ik ook al even bezig. Heeeeel rustig op de achtergrond. Steeds beetje uitwerken, tijdje laten rusten en dan tot de conclusie komen dat het beter (of anders) kan en dan ga je weer verder.