Pagina 1 van 1
Harman Kardon speelt opeens zachter
Geplaatst: vr 31 dec 2004, 16:00
door weidok
Hallo
Mijn amp HK 6550 speelt opeens zachter
gisteren was alles nog ok heb niks veranderd
gin g het voorheen met volume op 9 uur al behoorlijk hard
nu moet ik em wel op 2 uur zetten..
Dacht eerst dat de Fostexjes naar de mallemoer waren..
Mission Cyrus 2 aangesloten hhhm niet slecht
bas is strakker maar 3 d plaatje valt tegen..
Geplaatst: vr 31 dec 2004, 16:55
door Leeuwarden
Zit er een mute knop op?
(Misschien een beetje voor de hand liggen, maar je weet nooit...)
Geplaatst: vr 31 dec 2004, 17:16
door SARK
En doet het probleem zich voor met alle bronnen

Geplaatst: za 01 jan 2005, 15:51
door weidok
SARK schreef:En doet het probleem zich voor met alle bronnen

Ja
vrees dat het probleem erg is
Geplaatst: za 01 jan 2005, 19:47
door sietse
Als de speakers niet in een "vaste" stand blijven staan, is er nog een klein beetje hoop. Sleep em bij gelegenheid maar ff mee naar mijn kant uit. Kijk ik wel es ofdat ik em verder kan vernielen of kan uitvinden wat er mee is.

Geplaatst: za 01 jan 2005, 21:33
door weidok
sietse schreef:Als de speakers niet in een "vaste" stand blijven staan, is er nog een klein beetje hoop. Sleep em bij gelegenheid maar ff mee naar mijn kant uit. Kijk ik wel es ofdat ik em verder kan vernielen of kan uitvinden wat er mee is.

ok
jammer genoeg heb ik er geen schema bij..
heb nu een mission cyrus 2 aan de fostexjes te hangen
klinkt goed hoor hoewel iets minder muzikaal
volume knop op 9 uur stand al genoeg lawaai
voor een burenruzie
Geplaatst: wo 05 jan 2005, 15:55
door Leeuwarden
Al goed nieuws?
Geplaatst: wo 05 jan 2005, 20:36
door sietse
Sietse heeft em nog niet vernield.

Geplaatst: wo 05 jan 2005, 22:40
door Leeuwarden
Al enig idee wat er mis is?
Geplaatst: do 06 jan 2005, 14:06
door sietse
Hoi Jan,
Nog geen idee wat er mis is. De voedingsspanningen lijken goed te zijn.
Schema heb ik niet. Kan ook niets vinden aan slechte verbindingen of zo. Er is denk ik wel aan geknutseld want ik moet de sourse schakelaar voor de taperecorder gebruiken als keuze schakelaar voor tuner en pu en zo. Beetje vreemd allemaal. We zien wel.
Geplaatst: do 06 jan 2005, 14:56
door Rudy
Sietse
kan je effe omschrijving geven wat de versterker heeft kwa knoppen en draaiknoppen, welke je moet bedienen en etc, het probleem ligd zoiezo bij de kanaalselektie/voorversterker, en absoluut niet bij de voeding en eindtrap.
Heeft het ding een monitor knop ? Omdat je via de opname knop moet selekteren ?
Rudy
Geplaatst: do 06 jan 2005, 16:02
door sietse
Hoi Rudy,
Hij heeft een schakelaar "Tape Monitor" en "Source".
De laatste gebruik je normaal gesproken voor selectie van tuner, cd of iets anders. Als ik tijdens het spelen dan aan Tape Monitor draai naar tape 1 of tape 2 wordt het geluid uitgeschakeld. In de stand Tape 1 + 2 gebeurd dat dan weer niet. Hoort volgens mij niet. Ik kan op mijn versterker naar de radio luisteren en tegelijkertijd een cd opnemen. En dat kon met een pioneer van heel lang geleden ook.
Ik zal de boel maar es proberen uit de kast te krijgen want ik kan er anders niet bij.