Zoemende trafo
Geplaatst: zo 20 mei 2007, 22:02
Mijn UCD400 versterker heb ik vandaag helemaal afgemaakt. En natuurlijk ook beluisterd. Wat een ding zeg! Echt super...
Nu even nog een korte vraag. Na het testen met muziek hoorde ik dat de trafo's nogal zoemen. Het komt 100% niet uit de speakers want die heb ik losgekoppeld.
Nu las ik dat SSassen zegt dat de trafo's niet goed zijn aangesloten in een ander topic:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... c&start=50
Ik heb daarom nog eens naar mijn aansluitingen gekeken en de secundaire aansluitingen eens omgedraaid. Maar zonder resultaat.
Dit staat er op mijn trafo:
primair:
blu .
brn
secundair:
blk 0v .
red 40v
ora 0v .
yel 40v
De punt is de wikkelrichting. Nu heb ik blk en ora met elkaar verbonden en aan de GND op de voeding van Hypex aangesloten. De andere twee zijn dan de fases.
Kan iemand me vertellen wat ik hier fout heb gedaan? Of wat een mogelijke oorzaak kan zijn van het brommen van de trafo's?
Christian
Nu even nog een korte vraag. Na het testen met muziek hoorde ik dat de trafo's nogal zoemen. Het komt 100% niet uit de speakers want die heb ik losgekoppeld.
Nu las ik dat SSassen zegt dat de trafo's niet goed zijn aangesloten in een ander topic:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... c&start=50
Ik heb daarom nog eens naar mijn aansluitingen gekeken en de secundaire aansluitingen eens omgedraaid. Maar zonder resultaat.
Dit staat er op mijn trafo:
primair:
blu .
brn
secundair:
blk 0v .
red 40v
ora 0v .
yel 40v
De punt is de wikkelrichting. Nu heb ik blk en ora met elkaar verbonden en aan de GND op de voeding van Hypex aangesloten. De andere twee zijn dan de fases.
Kan iemand me vertellen wat ik hier fout heb gedaan? Of wat een mogelijke oorzaak kan zijn van het brommen van de trafo's?
Christian