PA kast deels overleden
Geplaatst: di 15 mei 2007, 22:55
Hallo,
Ik heb weer een klein projectje wat tussendoor kwam, ik heb een set PA BR-kasten (3-weg). Met een 18 inch woofer, 8 inch mid (apart compartiment) en hoorntweeter.
Het is een erg oude kast, binnen in stond het jaartal 1987.
De woofers zijn vrij recent al een keer vervangen. (Ik weet niet of het filter ook is aangepast toen)
Het begon met een luistertestje, ik hoor dat de ene mid net een paar db's harder is dan de andere. (Dit zit in de mid-woofers zelf)
De woofers zijn van bijde speakers goed.
De tweeters klinken erg schel en in verhouding te hard.
De kast is volgens getuigen een keer gaan roken. (opgeblazen)
Ik heb het filter bekeken, en ik denk dat er een aantal condensatoren overleden zijn, het 'hoesje' is er iig om weggesmolten.
Het moet low-budget blijven, want het is voor een kameraad die z'n hele drive-in wil verkopen. Maar dat niet wil met dit geluid.
Nu mijn vraag, moet ik alleen de condensatoren vervangen en dan kijken of het beter klinkt? Of zijn er ook andere onderdelen die flink te verduren hebben gehad; hier de kasten met filter:



Alvast bedankt
Ik heb weer een klein projectje wat tussendoor kwam, ik heb een set PA BR-kasten (3-weg). Met een 18 inch woofer, 8 inch mid (apart compartiment) en hoorntweeter.
Het is een erg oude kast, binnen in stond het jaartal 1987.
De woofers zijn vrij recent al een keer vervangen. (Ik weet niet of het filter ook is aangepast toen)
Het begon met een luistertestje, ik hoor dat de ene mid net een paar db's harder is dan de andere. (Dit zit in de mid-woofers zelf)
De woofers zijn van bijde speakers goed.
De tweeters klinken erg schel en in verhouding te hard.
De kast is volgens getuigen een keer gaan roken. (opgeblazen)
Ik heb het filter bekeken, en ik denk dat er een aantal condensatoren overleden zijn, het 'hoesje' is er iig om weggesmolten.
Het moet low-budget blijven, want het is voor een kameraad die z'n hele drive-in wil verkopen. Maar dat niet wil met dit geluid.
Nu mijn vraag, moet ik alleen de condensatoren vervangen en dan kijken of het beter klinkt? Of zijn er ook andere onderdelen die flink te verduren hebben gehad; hier de kasten met filter:



Alvast bedankt




