230Vac schakelen met 24Vdc drukknop
Geplaatst: wo 09 mei 2007, 12:23
Hallo,
Bij deze heb ik een kleine vraag. Voor mijn versterker heb ik een drukknop besteld die maximaal 24Vdc mag schakelen. Nu wil ik hiermee de netspanning gaan schakelen om de versterker aan en uit te zetten.
Ik heb ook al een relais uitgezocht die op de contacten A1 / A2 12Vdc input heeft. En deze kan natuurlijk 230Vac schakelen op de contacten.
Nu zit ik alleen nog te stoeien met het overname contact om de spanning op het relais te laten. Ik wil met dezelfde drukknop het relais bedienen maar ook weer uitschakelen. Heeft iemand hier een idee???
Christian
Bij deze heb ik een kleine vraag. Voor mijn versterker heb ik een drukknop besteld die maximaal 24Vdc mag schakelen. Nu wil ik hiermee de netspanning gaan schakelen om de versterker aan en uit te zetten.
Ik heb ook al een relais uitgezocht die op de contacten A1 / A2 12Vdc input heeft. En deze kan natuurlijk 230Vac schakelen op de contacten.
Nu zit ik alleen nog te stoeien met het overname contact om de spanning op het relais te laten. Ik wil met dezelfde drukknop het relais bedienen maar ook weer uitschakelen. Heeft iemand hier een idee???
Christian