Pagina 1 van 1
New and improved (UCD)
Geplaatst: ma 30 apr 2007, 8:11
door Paul
Op DIYaudio en HTforum las ik over Niewe (top) versies van de UCD?
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... adid=98685
Weet iemand er hier al wat van af?
Wel goed dat mijn oog er op viel net voordat ik op het punt stond 2 stuks AD te bestellen

Geplaatst: ma 30 apr 2007, 8:24
door dre
dan kun je `m mooi naar breda meenemen

Geplaatst: ma 30 apr 2007, 8:46
door Paul
LoL,
net of ik tijd over heb ofzo

Nee, zo snel zal het niet gaan, ben al lang blij dat ik de speakers hoogst waarschijnlijk ga redden!
ff over de UCD's, op DIY de volgende opsomming van improvements:
Originally posted by Jan-Peter op DIYaudio:
"Same size, same way of mounting and same type of connectors.
A small list of changes;
- Audiophile version of the UcD Modulator (small PCB).
- Audiophile decoupling capacitor, 220uF/100V. (with own printing)
- PSRR improved of the local power supply regulator for buffer stage.
- Audiophile AC coupling capacitor in input stage.
- THD further reduced.
- improved temperature stability.
- optional a soon-to-be-released extra 12V full discrete regulater with extreem good specs.
- and we will use the LM4562...we love this op amp...
It will be our state of the art product.... "
Hoe moet ik dit inschatten tov een redelijk getweakte 6.1 module? (met basis mods uit topic van S. Sassen alsmede binnenkort de LM4562 opamps)
Geplaatst: vr 11 mei 2007, 15:43
door Paul
Niemand die er meer over weet?
Dan rest mij niets anders dan voordat ik zou gaan bestellen Hypex even te bellen

Geplaatst: vr 11 mei 2007, 16:26
door Duck Twacy
Lijkt me ook de meest betrouwbare bron van info
Geplaatst: vr 11 mei 2007, 18:46
door jeroen_d
Nou, als ik het zo lees dan lijkt me dit erg interessant en niet te realiseren met de Sander Sassen tweaks. Die audiofiele versie van de modulator is niet zelf te maken aangezien die is ingegoten.
Ik hou het in de gaten. Huidige UcD voor de dipoolbas gaan gebruiken en deze nieuwe voor het midhoog wellicht

.
Geplaatst: vr 11 mei 2007, 20:54
door Maurice01
Ik hou het ook even in de gaten, aangezien ik me aan het verdiepen was wat ik nou allemaal nodig heb om een stereo amp te maken.
Geplaatst: za 12 mei 2007, 9:39
door Àadjo
Maurice01 schreef:Ik hou het ook even in de gaten, aangezien ik me aan het verdiepen was wat ik nou allemaal nodig heb om een stereo amp te maken.
2x een partij elco's op marktplaats !
12.000 uF € 3 p/s (afname minimaal 40 stuks !?)
http://elektronica.marktplaats.nl/elekt ... f-80v.html
Geplaatst: za 12 mei 2007, 14:22
door Fixation
misschien IA in de vraag en aanbod sectie van maken... voor 3 euro is dat niet veel geld...
Geplaatst: za 12 mei 2007, 15:12
door KT88
Een iets oudere serie van NC, waarschijnlijk niet RoHS compliant, maar dat zal de hobbyist verder Hemaworst wezen.
Datasheet:
http://www.chemi-con.co.jp/cgi-bin/CAT/ ... ulleti585c
Mooie elco's!
Geplaatst: za 12 mei 2007, 16:15
door Gerion
Het is niet veel geld.
Maar 40 is voor mij wat teveel, verbruik ik de rest mijn leven niet meer.
Maar 12 stuks kan ik nog wel opmaken.
Geplaatst: za 12 mei 2007, 20:25
door Fixation
ik wil er ook wel een stuk of 6 hebben maar om dit topic niet verder te vervuilen kunnen we beter in een nieuw topic beginnen.
Geplaatst: za 12 mei 2007, 22:16
door Wijx
Nog een paar weekjes en dan krijg ik hem binnen als het goed is
Geplaatst: ma 14 mei 2007, 13:52
door Paul
Ze komen over ongeveer 2 weken op de site te staan als vervanger van de AD

Nieuwe 'HG' versie van de UcD180 en UcD400..
Geplaatst: do 24 mei 2007, 17:37
door Jan-Peter
Heren,
Op onze website mogen we met gepaste trots aankondigen de nieuwe UcD180HG en UcD400HG....
Kijk maar eens op
http://www.hypex.nl
Groetjes,
Jan-Peter
Re: Nieuwe 'HG' versie van de UcD180 en UcD400..
Geplaatst: vr 25 mei 2007, 8:46
door dirkie007
Jan-Peter schreef:Heren,
Op onze website mogen we met gepaste trots aankondigen de nieuwe UcD180HG en UcD400HG....
Kijk maar eens op
http://www.hypex.nl
Groetjes,
Jan-Peter
En een ucd 700HG....
En een OEM versie

Geplaatst: vr 25 mei 2007, 9:33
door Boppo84
het wordt steeds mooier
@ dierkie:
hypex site schreef:(The UcD700HG will be available in June 2007).
bijna dus!
En voor die andere vraag kun je ze denk ik beter mailen...
Geplaatst: vr 25 mei 2007, 10:00
door Jan-Willem
Saaaaannnnndeeeeerrrr?
waar blijf je? 
Re: Nieuwe 'HG' versie van de UcD180 en UcD400..
Geplaatst: vr 25 mei 2007, 10:40
door Jan-Peter
dirkie007 schreef:Jan-Peter schreef:Heren,
Op onze website mogen we met gepaste trots aankondigen de nieuwe UcD180HG en UcD400HG....
Kijk maar eens op
http://www.hypex.nl
Groetjes,
Jan-Peter
En een ucd 700HG....
En een OEM versie

Wat bedoel je met de OEM serie?
Jan-Peter
Geplaatst: vr 25 mei 2007, 11:12
door b_force
Original Equipment Manufacturer
Dit is een bedrijf dat producten/componenten maakt die worden gebruikt in producten van een ander bedrijf.
Dus voor bedrijven die nu versterkers zitten waar hypex dingen in zitten.
Geplaatst: vr 25 mei 2007, 11:21
door Jan-Peter
b_force schreef:Original Equipment Manufacturer
Dit is een bedrijf dat producten/componenten maakt die worden gebruikt in producten van een ander bedrijf.
Dus voor bedrijven die nu versterkers zitten waar hypex dingen in zitten.
Ah...misschien bedoelde je de uitleg wat OEM is. B_force bedankt.....
Deze modules zijn dus NIET voor de Zelfbouw.
Jan-Peter
Geplaatst: vr 25 mei 2007, 11:29
door b_force
je kan ook zelf googlen
Maar ik denk idd dat het zoiets wordt, waarschijnlijk ook nog op een speciale manier voor de klant.
Maar vaak valt het begrip OEM nogal ruim....
Geplaatst: vr 25 mei 2007, 13:06
door dirkie007
Jan-Peter schreef:b_force schreef:Original Equipment Manufacturer
Dit is een bedrijf dat producten/componenten maakt die worden gebruikt in producten van een ander bedrijf.
Dus voor bedrijven die nu versterkers zitten waar hypex dingen in zitten.
Ah...misschien bedoelde je de uitleg wat OEM is. B_force bedankt.....
Deze modules zijn dus NIET voor de Zelfbouw.
Jan-Peter
Ik doelde naar de klankmatige verschillen.....
Geplaatst: vr 25 mei 2007, 13:12
door Jan-Peter
dirkie007 schreef:Jan-Peter schreef:b_force schreef:Original Equipment Manufacturer
Dit is een bedrijf dat producten/componenten maakt die worden gebruikt in producten van een ander bedrijf.
Dus voor bedrijven die nu versterkers zitten waar hypex dingen in zitten.
Ah...misschien bedoelde je de uitleg wat OEM is. B_force bedankt.....
Deze modules zijn dus NIET voor de Zelfbouw.
Jan-Peter
Ik doelde naar de klankmatige verschillen.....
Op een iets hoger niveau dan de UcDxxxST modules, aangezien we wat verbeteringen in het ontwerp hebben doorgevoerd.
Alleen fabrikanten willen niet echt betalen voor Audiofiele componenten, die zitten er hier dus niet in. En om geen extra voeding op de PCB te hebben, is de buffer geen opamp maar een volledig discreet opgebouwde buffer.
Jan-Peter