Pagina 1 van 2
WBT-kloon RCA-connectoren cheapo, nu met muchas foto's
Geplaatst: di 24 apr 2007, 23:38
door Wowly
Aangezien ik mijn setje eens leuk af wil werken ben ik van plan stevige RCA-mannetjes te gaan kopen.
Ik ga voor deze:
hier te klikken
Lekker uit china, zien er goed uit, mooi van koper gemaakt en kosten geen drol (12 euro per 4). Ik heb hem een mail gestuurd wat de prijzen zullen worden als ik er meer wil bestellen. Als er nog iemand mee wil doen moet ie dat snel aangeven, kan ik ze meenemen naar de luisterdag als ze op tijd binnen zijn....

. Om ze mooier te maken kan ik ze nog altijd met zilver oid afwerken (ff kijken hoe dat moet)
Nu nog mooie afgeschermde draad vinden.....
Wowly
Geplaatst: wo 25 apr 2007, 1:00
door Edo
Leuke pluggen.
Ken je deze?
2 euro per stuk....en te koop in Duitsland bij
http://www.hippeli-pa.de..

Geplaatst: wo 25 apr 2007, 4:03
door bartsegers
ik heb nog paar meter aircom kabel, die hele dikke.
Ik gebruik het niet meer...
eventueel 4 porell plugjes erbij, die echter niet passen daarop

Geplaatst: wo 25 apr 2007, 14:41
door Wowly
Das duidelijk......net een goede bestelling gedaan bij Hippeli, ook maar wat spirit-kabel en wat bals stekkers'.
De chinezen komen er niet aan te pas.
Nu maar gaan uitproberen wat allemaal aardig klinkt.
Bedankt luitjes!!
Jan
Geplaatst: wo 25 apr 2007, 18:30
door Wowly
Net bericht van de chinezen: per set 9,50 euro. Niet concurrerend met de duitsers. daarbij zijn die duitsers ook nog eens verguld, en de chinezen niet. Uitgemaakte kwestie lijkt me.
Nog iemand goede tips voor een fraaie interlinkbekabeling.
Bart, wat voor kabel had jij het over en wat wil je er voor hebben. Stuur anders ff een PB-tje...
Jan
Geplaatst: wo 25 apr 2007, 20:30
door Edo
Wowly schreef:
Nog iemand goede tips voor een fraaie interlinkbekabeling.
Niet echt voor interlink, maar voor latere speakerkabels misschien?
Banaantjes van DALI, met houten afwerking....

Geplaatst: wo 25 apr 2007, 21:48
door Wowly
En waar haal jij die vandaan, prijsvechter?

Geplaatst: wo 25 apr 2007, 22:15
door Edo
Hihi...ook duitsland:
http://www.dienadel.de
Erg leuk zaakje, hebben erg veel, leuke kabeltjes, plugjes, spikes.....

Geplaatst: wo 25 apr 2007, 23:06
door Soundexcel
Ik zweer nog steeds bij de RCA connectoren van
Neutrik.
Zeer stevig, erg goed te solderen. Zeer goed contact.
Ook geweldig hoe de massa inschuift.
Geplaatst: wo 25 apr 2007, 23:38
door Tjoep
Wowly schreef:Net bericht van de chinezen: per set 9,50 euro. Niet concurrerend met de duitsers. daarbij zijn die duitsers ook nog eens verguld, en de chinezen niet. Uitgemaakte kwestie lijkt me.
Nog iemand goede tips voor een fraaie interlinkbekabeling.
Bart, wat voor kabel had jij het over en wat wil je er voor hebben. Stuur anders ff een PB-tje...
Jan
Voor zelfbouw van interlink kabel heb ik geen tips. Kimber Hero bevalt
me prima. Niet eens zo duur. Misschien ook na te maken, geen idee...
Vergeleken met (dure) koolstof kabels vond ik de Kimber Hero
veel breedbandiger zonder accent te leggen op een bepaald gebied.
Gewoon beetje getwist koperdraad. Jammer genoeg zijn ze niet zo lang,
maar misschien klinkt daarom deze gewone koperkabel prima. Trouwens,
ook bij LS kabel heb ik gemerkt dat ze niet kort genoeg kunnen zijn.
Liefst ook rood en zwart voldoende uit elkaar. Waarschijnlijk dan minder
capaciteit of minder onderlinge beinvloeding. Vanuit de theorie of vanuit
metingen misschien nauwelijks te verklaren, dus maar gewoon luisteren.

Re: WBT-kloon RCA-connectoren cheapo, meedoen??
Geplaatst: do 26 apr 2007, 0:30
door asterduc
dat binnendeel lijkt toch verdacht veel op het binnendeel van deze Intertechnik plug.
Het voordeel van de Intertechnik RCA plug is dat ie geklemd kan worden rond de socket, maar dat kan die chinese of die van Edo ook misschien.
Vooral als het uit China komt mag je er van uitgaan dat ze te los zitten.
Ed.
Re: WBT-kloon RCA-connectoren cheapo, meedoen??
Geplaatst: do 26 apr 2007, 0:33
door Edo
asterduc schreef:...maar dat kan die chinese of die van Edo ook misschien.
Jep, kunnen ze ook. Ik gebruik ze al jaren en bevallen nog er goed....
Geplaatst: do 26 apr 2007, 0:42
door asterduc
hier nog een paar fotos van mijn interlink met de Intertechnik pluggen.
Het afgeschroefde deel is dus de spanhuls.
Deze zijn zeer degelijk van kwaliteit en eenvoudig te solderen.
Alleen vind ik ze verschrikkelijk dik en lelijk.
Ed.
Geplaatst: do 26 apr 2007, 8:12
door bartsegers
Inderdaad jammer dat de verhouding niet meer helemaal klopt ja.
Geplaatst: do 26 apr 2007, 12:47
door Wowly
Zo, ook een bestelling gemaakt bij dienadel met die mooie holle banaanstekkertjes die je kunt afwerken met fraaie krimpkous
Meteen een paar fatsoenlijk cinch-vrouwtjes voor op mijn UcD-versterkert gekocht en een mooi stekkerblok. Zo zal mijn setje mooi worden afgewerkt en is hopelijk die dradenkluwen ook verleden tijd...
Wowly
Geplaatst: do 26 apr 2007, 22:20
door asterduc
bartsegers schreef:Inderdaad jammer dat de verhouding niet meer helemaal klopt ja.
ach, die verhouding valt wel mee, alleen staan beide klemmen bij soimmige toestellen zo dicht bij elkaar dat je de spanring niet meer kunt verdraaien.
Wowly schreef:Zo, ook een bestelling gemaakt bij dienadel met die mooie holle banaanstekkertjes die je kunt afwerken met fraaie krimpkous
SNOB

Geplaatst: do 26 apr 2007, 23:28
door Paul
das leuk spul allemaal
morgen ff rustig doornemen, chekcen wat ik nog nodig heb, en bestellen maar

Geplaatst: vr 27 apr 2007, 12:33
door Wowly
hehehe, aanstekelijk hé?
Overigens, die Mario Hippeli is wel héél erg snel zeg.......eergisterenmiddag betaald via Rabo buitenland betalen (mbv IBAN nummer) en vanmorgen al verzonden!!!! Damn he's quick!
Met een beetje mazzel heb ik morgen mijn pakketje binnen en kan ik lekker aan het knutselen!!
Vandaag even kijken of ik voldoen krimpkous heb
Wowly
Geplaatst: vr 27 apr 2007, 14:48
door Edo
Wowly schreef:
Overigens, die Mario Hippeli is wel héél erg snel zeg.......eergisterenmiddag betaald via Rabo buitenland betalen (mbv IBAN nummer) en vanmorgen al verzonden!!!! Damn he's quick!
Goed hè...

Geplaatst: vr 27 apr 2007, 21:03
door Wowly
Hahaha, ik had bijna bij een lid van het HTForum wat holle banaanstekkers besteld. Zie ik ze voor de halve prijs op een oostenrijkse Ebay staan
8 holle banaanstekkers voor een 10-tje. Niet gek zou ik zeggen toch?
Wowly
Geplaatst: wo 02 mei 2007, 17:08
door Wowly
Gisteren een leuk pakketje binnengekregen aus deutschland. K'heb er foto's van maar kan ze nu niet uploaden. Ben natuurlijk meteen aan de slag gegaan.
Nu heb ik een fraaie interlink van 50 cm van de Ultratjoeb 4000 (met siemens buisjes

) naar de Ucd180AD lopen. Dan vanaf de onlangs gemaakte pre-out naar de thommessen met 75 cm lange interlinks van Sommercable "THE SPIRIT" en weer terug met de zelfde kabel van de thommessen naar de main in van de Ucd. Sounds like......kan er weinig van zeggen, te weinig geluisterd. klinkt allemaal wat ongedefenieerd, wat sprankelend en toch wel rustig. De interlinks van de tjoeb naar de Ucd zijn gemaakt van
deze kabel van hippeli. Deze deed in vergelijk met de Siltech SQ 8 (uit mijn hoofd) het hélémaal niet slecht, al leek er weer een overdreven hoog randje te horen ivm de siltech (welke vééél meer heeft gekost..). Misschien toch weer dat "verzilverde koper" waar ik niet van onder de indruk ben. Het is echter wel lastig te vergelijken nu. misschien dat ik dat nog eens ga doen. Luisterdagje mei

?
Ik heb ze netjes afgewerkt met krimpkous om het een proffesionele look te geven. Wat blijft dat leuk spul zeg. En, het afwerken op zijn sandersassens heeft wel wat. Iets "`zen-"achtigs om je op een dergelijk klein karweitje helemaal te concentreren. Overigens was ik daar wel een uurtje of 3 mee zoet....
Wowly
Geplaatst: wo 02 mei 2007, 17:31
door Bertje
En waar blijven de foto's...?....
Rob.
Geplaatst: wo 02 mei 2007, 22:00
door asterduc
Wowly schreef:De interlinks van de tjoeb naar de Ucd zijn gemaakt van
deze kabel van hippeli.
Ik wil niet negatief zijn Jan, maar een capaciteit van +/- 84 pF vind ik toch niet echt weinig.
Anderzijds, als de kabels maar 50 cm lang zijn, is het natuurlijk maar 42 pF.
Ben ook benieuwd naar de foto's van je huisvlijt.
Ed.
Geplaatst: wo 02 mei 2007, 23:01
door dekkersj
asterduc schreef:Wowly schreef:De interlinks van de tjoeb naar de Ucd zijn gemaakt van
deze kabel van hippeli.
Ik wil niet negatief zijn Jan, maar een capaciteit van +/- 84 pF vind ik toch niet echt weinig.
[...]
En waarom zou dat problemen opleveren?
Groet,
Jacco
Geplaatst: do 03 mei 2007, 0:50
door asterduc
ik ben van mening dat het de bedoeling is om zo'n laag mogelijke weerstand, capaciteit en induktie te hebben in de kabel.