Pagina 1 van 1
Nog een Tempo van Tony Gee
Geplaatst: wo 04 apr 2007, 20:17
door mcaudio
Hallo allemaal,
Ben bezig de tempo te bouwen. Hier en daar wat eigen ideeen toegepast maar de basis is gelijk aan het ontwerp van Tony. Heb wel een vaker speakers gebouwd maar deze zijn de best klinkende tot nu toe. De afwerking moet nog komen, meer foto's volgen later.
De groeten,
rob

Geplaatst: wo 04 apr 2007, 20:33
door bartsegers
heel mooi setje.
Mag ik vragen waarmee de randen zijn bewerkt ? Iets speciaals ?
Geplaatst: wo 04 apr 2007, 20:44
door Boppo84
ziet er strak/netjes/goed uit
En nou dacht ik: zou het niet leuker zijn om de speaker nog iets te verhogen ten opzichte van de voetjes? Nu lijkt het alsof die rondjes een beetje te dicht bij de speaker zitten....
Geplaatst: wo 04 apr 2007, 21:35
door bartsegers
ik vind ze voor het oog ook wat "mini" mogen wel wat verder af voor mij.
Smaak kwestie natuurlijk voor de volle 100%
Geplaatst: wo 04 apr 2007, 22:33
door Christian
Ziet er mooi strak uit.
Is een heel ander gezicht met die facetten. Heb je ze met de handzaag gemaakt?
Geplaatst: wo 04 apr 2007, 22:34
door mcaudio
Met de randen is niets speciaals gedaan hoor. De kast is helemaal bekleed met 4 mm mdf. De randen zijn met de frees afgerond en in de spuitplamuur gezet. Dit om het zuigen van het kopse mdf te stoppen.
Jammer dat jullie over de voetjes beginnen. Nu moet ik weer nieuwe maken. Ik twijfelde zelf namelijk ook al.

Al moet ik zeggen dat het op de foto minder overkomt dan in het echt. Nou ja, heb ik weer wat te doen van't weekend.

Geplaatst: wo 04 apr 2007, 22:39
door mcaudio
@Christian
Ja, een paar aluminium strippen erop met de lijmklem en vervolgens met de handzaag erlangs. Daarna bekleed met 4mm mdf.

Geplaatst: do 05 apr 2007, 9:14
door Hans Nootdorp
mcaudio schreef:
....Jammer dat jullie over de voetjes beginnen. Nu moet ik weer nieuwe maken. Ik twijfelde zelf namelijk ook al.

Al moet ik zeggen dat het op de foto minder overkomt dan in het echt....
Ik zou onderkant van kast gelijk houden of 1 cm hoger dan de bovenkant v.d. voetjes. En horizontaal de voetjes ca. 1/2 cm van de kast houden.
Verder erg leuk idee. Ook mooi subtiel facet bovenaan en fraai model speakerdoek.
Geplaatst: do 05 apr 2007, 9:50
door Wowly
Ik ben altijd fan geweest van de tempo. Echter met name omdat het zo'n mooie rechthoekige verschijning is die wat leunt. De facetten doen daar eerder afbreuk aan. Wel is het natuurlijk een klein voordeel bij de diffractieproblemen van de hoeken van de kast!
Wowly
Geplaatst: do 05 apr 2007, 17:15
door mipo
Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de Tempo ?
Geplaatst: do 05 apr 2007, 18:24
door Christian
h x d x b: 1044mm x 210mm x 191mm exclusief voet.