Pagina 1 van 1

C's voor Aleph 2 voeding

Geplaatst: di 03 apr 2007, 21:41
door Thago
Helaas... de Panasonic 47000uF 50V caps schijnen uitverkocht te zijn, en worden niet meer gemaakt! Deze waren nogal populair voor de Pass Aleph 2 voeding.
Kan iemand mij een goed alternatief aanraden? Met goed bedoel ik: een goede kwaliteit, maar niet buitensporig duur (ik heb er in totaal 16 nodig...). En liefst ook vlot verkrijgbaar.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst: di 03 apr 2007, 22:37
door Leeuwarden
Echt waar? 16 keer? Zou je dat kunnen horen als je er zoveel in zet?

http://nl.farnell.com/jsp/Passive+Compo ... ku=8820848

Geplaatst: di 03 apr 2007, 23:03
door Thago
Leeuwarden schreef:
Echt waar? 16 keer? Zou je dat kunnen horen als je er zoveel in zet?

http://nl.farnell.com/jsp/Passive+Compo ... ku=8820848
Inderdaad 16 keer... voor 2 Aleph 2 monoblokken natuurlijk.
Vishay is inderdaad wel goed denk ik.
Heeft iemand ervaring met de FTcaps van bmm electronics? http://www.bmm-electronics.nl/Product.a ... ct_ID=2298

Geplaatst: di 03 apr 2007, 23:52
door richard
Ik heb twee jaar terug op de radiomarkt in Beetsterzwaag een aantal BC 47000 uF, 63 Volt voor € 7,50 per stuk gekocht (soms heb je een beetje mazzel). De handelaar had een hele doos vol, misschien heeft hij nog wat over.

Geplaatst: wo 04 apr 2007, 0:13
door indoubt
Ga eens naar Diyaudio.com en do een search op "stubby's" Dit zijn 68000uf 50V Chemicons met hele goede specs en die zitten in veel Aleph's. Er was ook een linkje bij met een leverancier en de prijs viel me mee. Ik heb destijds toegeslagen en er 8 gekocht. Ik heb er nog 4 over nu (maar die verkoop ik niet)

Geplaatst: wo 11 apr 2007, 1:25
door Thago
indoubt schreef:
Ga eens naar Diyaudio.com en do een search op "stubby's" Dit zijn 68000uf 50V Chemicons met hele goede specs en die zitten in veel Aleph's. Er was ook een linkje bij met een leverancier en de prijs viel me mee. Ik heb destijds toegeslagen en er 8 gekocht. Ik heb er nog 4 over nu (maar die verkoop ik niet)
Even nog een vraagje over de condensatorbank. Wat is nu feitelijk het beste voor highend applicaties: de CLC-voeding met 4 C's met elk waarde x, of dezelfde CLC met 8 C's met elk waarde x/2?