Geen WinISD voor de Mac
Geplaatst: ma 26 mar 2007, 21:19
Ik ben al een tijdje bezig met het ombouwen van mijn gesloten kasten tot een BR systeem. Helaas kan ik WINISD niet gebruiken omdat ik op een Mac werk en de spreadsheets op DIY subwoofers en Unibox geven vreemd genoeg verschillende resultaten. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij even de lengte van de baspijp en het ideale kastvolume door te geven? De kasten zijn nu nog 120 liter, maar kunnen natuurlijk nog verkleind worden...
De benodigde parameters van mijn 15" woofer:
Qts=0,35
Qes=0,38
Fs=38
Vas=139
Xmax=9,8 mm
Ik heb een pijp van 10 cm diameter.
Alvast erg bedankt, Michiel
De benodigde parameters van mijn 15" woofer:
Qts=0,35
Qes=0,38
Fs=38
Vas=139
Xmax=9,8 mm
Ik heb een pijp van 10 cm diameter.
Alvast erg bedankt, Michiel