Pagina 1 van 1

wisselfilter dynaudio boxen

Geplaatst: wo 21 mar 2007, 18:28
door Eddoes
Hallo,

Ik ben geinteresseerd in dynaudio.
Op deze website staan een aantal ontwerpen:http://www.gattiweb.com/dynaudio.html
Van de wisselfiters,speciaal het laag snap ik niets.
Zie bvb het foccus ontwerp:http://www.gattiweb.com/images/dynaudio/foccus4.pdf
Is volgens de omschrijving een 1e order (6db/okt) filter.
Volgens http://www.remo.nl/index.html rolt er een wisselfreq voor het laag uit van 711 hz. Dat kan niet juist zijn. (De resonantiefreq van de tweeter is 880 hz.)
De hoog wisselfreq komt op 2941 hz. (tweeter is 8 ohm.)
Dat lijkt mij juist.

Wat zie ik over het hoofd?

Groeten
Eddoes

Geplaatst: wo 21 mar 2007, 19:21
door SSassen
Dynaudio levert al jaren geen losse drivers meer, dus ben bang dat je geen zelfbouw project kunt starten met Dynaudio drivers.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Geplaatst: wo 21 mar 2007, 21:53
door Eddoes
Ik heb een stel zelfbouw waarvan ik het filter probeer te begrijpen.