Pagina 1 van 1

filter vraagje

Geplaatst: ma 19 mar 2007, 22:41
door Maurice01
Stel:

Ik heb een high pass nodig voor mijn midwoofer, deze wil ik vanaf 200Hz laten spelen.

Dan heb ik bij een 1ste orde filter een C nodig van 97uF.

Kan ik dan er 1 nemen van 82uF + 15uF ( ja kan altijd )
Maar dan 2 verschillende types?

In de onderstaande lijst van Crafty de APW + SA.

Met de bedoeling de betere eigenschappen van de SA te benutten.

Of het filter alleen uit SA Condensatoren op te bouwen. ( erg duur )


http://www.crafty.nl/links/CapsCoils.php

Geplaatst: ma 19 mar 2007, 22:59
door voodooless
Vergeet niet eerst een impedantiecorrectie te doen voor je midwoofer! Als je dat niet doet gaat je filter niet erg effectief werken als je zo laag wil filteren.

Geplaatst: ma 19 mar 2007, 23:17
door Henkjan
zeker voor een mid lijkt me alleen een SA wat duur en groot... dus opbouwen uit een APW en een SA is een prima idee